1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
XM 1.8
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 14 juli 2004 03:20 PM

Ik heb ooit (begin jaren 90) in een XM gezeten (showroom) met een 1.8 motor. Ik kan me nog herinneren, dat dat model geen toerenteller had, maar een analoge klok. Weet iemand meer van deze uitvoering??

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
beebop
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 14 juli 2004 07:49 PM
  [ # 1 ]

Re: XM 1.8

Richard Kruizinga schreef:

Ik heb ooit (begin jaren 90) in een XM gezeten (showroom) met een 1.8 motor. Ik kan me nog herinneren, dat dat model geen toerenteller had, maar een analoge klok. Weet iemand meer van deze uitvoering??

Voor zover ik weet was de goedkoopste uitvoering met 2.0 liter motor en inderdaad geen toerentellen en geen middenconsole.

Deze was bedoeld voor de oud BX rijders.

Maar met 1.8 motor is mij niet bekend

Huidig: Xsara 1.6 Coupe Ligne Prestige 1999

Verleden: Xsara 1.4 5d Ligne Prestige 1998, Saxo 538 Sport 1999, Xantia 20i 16V 1993, BX 16V 1988, BX 1.6 TRi 1990, BX Sport 1986, CX Prestige 1984

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 15 juli 2004 02:27 AM
  [ # 2 ]

Re: XM 1.8

Richard Kruizinga schreef:

Ik heb ooit (begin jaren 90) in een XM gezeten (showroom) met een 1.8 motor. Ik kan me nog herinneren, dat dat model geen toerenteller had, maar een analoge klok. Weet iemand meer van deze uitvoering??

De meest uitgeklede versie van de XM was de 2.0 monopointinjectie. Deze werd geleverd met analoge klok en rubber middenstuk.
Het was de zgn. Oort-mobiel. Genoemd naar de toenmalige minister die extra belasting hief op zakenauto’s boven de 50.000 gulden. De XM 2.0 monopoint bleef hier net onder en was hiervoor ontdaan van iedere luxe, behalve natuurlijk de vering.

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 15 juli 2004 05:13 PM
  [ # 3 ]

Ik weet echt zeker dat er een 1.8 geweest is. Volgens mij was die ook voorzien van een turbo. Hij had geen toerenteller, zoals eerder gezegd. Ik weet het echt 100% zeker. Ik heb de auto in Nederland ooit in Zwolle in een showroom gezien met Nederlands kenteken.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 15 juli 2004 05:36 PM
  [ # 4 ]

Iemand vertelde me dat er ook een “kale” XM bestond die niet aan NL is geleverd, die had voorin ook handmatig te bedienen raamslingers…

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 juli 2004 11:19 PM
  [ # 5 ]

zeker dat het een benzinemotor was?
in de BX heeft ooit een 1800 turbodiesel gezeten.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 15 juli 2004 11:24 PM
  [ # 6 ]

In Nederland had je ook standaard een achterspoiler..in belgie niet….Ook ziets?

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
CITROENC6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 16 juli 2004 12:27 AM
  [ # 7 ]

Re: XM 1.8

Richard Kruizinga schreef:

Ik heb ooit (begin jaren 90) in een XM gezeten (showroom) met een 1.8 motor. Ik kan me nog herinneren, dat dat model geen toerenteller had, maar een analoge klok. Weet iemand meer van deze uitvoering??

Hé wat grappig, die auto heeft mijn broer nu. Waarom rakel je het
weer op? Wil je hem soms kopen?

Paul

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 16 juli 2004 12:00 PM
  [ # 8 ]

Re: XM 1.8

CITROENC6 schreef:
Richard Kruizinga schreef:

Ik heb ooit (begin jaren 90) in een XM gezeten (showroom) met een 1.8 motor. Ik kan me nog herinneren, dat dat model geen toerenteller had, maar een analoge klok. Weet iemand meer van deze uitvoering??

Hé wat grappig, die auto heeft mijn broer nu. Waarom rakel je het
weer op? Wil je hem soms kopen?

Paul

Nee, dat niet. Ik was gewoon benieuwd naar deze uitvoering. Je ziet ze namelijk nergens in de specificaties staan. Volgens mij is die er hooguit een jaar geweest?

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7098
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 juli 2004 03:12 PM
  [ # 9 ]

Ik denk nog wel korter dan een jaar…

@CITROENC6, Kun je ons wat meer vertellen over die 1.8?
Ik heb er nog nooit wat over gelezen en ik ging er dus van uit dat de 2.0 monopoint de instapper was…

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 16 juli 2004 03:18 PM
  [ # 10 ]

ik heb ook nog nooit gehoord dat de 1.8 in de XM gezeten heeft…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 16 juli 2004 04:06 PM
  [ # 11 ]

Op een onleesbare site kwam ik nog veel meer uitvoeringen tegen:

1.6
1.9 D

Van deze weet ik haast zeker dat ze in elk geval nooit in Nederland zijn geweest.

 
(ook een Xantia 1.1!)

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 16 juli 2004 05:12 PM
  [ # 12 ]
Richard Kruizinga schreef:

Op een onleesbare site kwam ik nog veel meer uitvoeringen tegen:

1.6
1.9 D

Van deze weet ik haast zeker dat ze in elk geval nooit in Nederland zijn geweest.

 
(ook een Xantia 1.1!)

Bij die lijst zet ik wel grote vraagtekens, want ik weet wel 100% zeker dat een BX 2.0i nooit het daglicht heeft gezien vanuit de Citroënfabrieken. En wat bedoelen ze met een Xantia 0,9? Of een BX 0,9?

Profiel  
 
CITROENC6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 16 juli 2004 06:36 PM
  [ # 13 ]

Ik heb op school geleerd dat X1 staat voor Xantia, dus
een XM 1.6, 1.9D en 1.8, allemaal flauwekul!

Ook op XMNL word wel onzin geschreven , dus waarom hier niet…

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 17 juli 2004 03:30 AM
  [ # 14 ]

is er hier ook iemand die wel iets zeker weet en er dan ook bewijs van heeft?????
de 1721 cc heeft inderdaad alleen in frankrijk en italie rond gereden.
deze motor was er inverband met bepaalde belastingen.
de goedkope uitvoeringen hadden inderdaad geen spoiler geen middenconsole maar ook geen hydractief… dus gewoon bx veersysteem.dat veerde wel even beter.
suc6 ermee dennis

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 17 juli 2004 10:26 AM
  [ # 15 ]
dennis van der ven schreef:

is er hier ook iemand die wel iets zeker weet en er dan ook bewijs van heeft?????
de 1721 cc heeft inderdaad alleen in frankrijk en italie rond gereden.
deze motor was er inverband met bepaalde belastingen.
de goedkope uitvoeringen hadden inderdaad geen spoiler geen middenconsole maar ook geen hydractief… dus gewoon bx veersysteem.dat veerde wel even beter.
suc6 ermee dennis

Dan vraag ik me toch af waarom Citroën dan zo veel moeite heeft gedaan om een 2 liter monopoint in een XM te plaatsen alleen voor een belastingmaatregel terwijl ze al een 1.8i dus hadden rondrijden???

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook