13 van de 34
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Rogier’s 2400ie - verkocht!
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 10 juli 2010 06:38 PM
  [ # 181 ]

En ik ben niet ongeduldig, dus heb ik de boel gewoon met de maanklemmen in elkaar gebeund. Stukje colablik ertussen met dikke vieze gungum: ziet er niet uit, als het maar blijft zitten. Dan weet ik in ieder geval of deze aansluiting de boze is (en na 2 uur drogen en net starten leek dat ook zo):

Ondertussen ook nog een oud, vergeten euvel verholpen: een van de stalen bodemdoppen zat al sinds aanschaf los: niet goed vastgekit? De idiote hoeveelheid oude kit eerst met plamuurmes weggebikt, hier halverwege:

Daarna de dop eerst zo goed als mogelijk ontroest en met dikke laag oude strijkkit (was vergeten nieuwe te kopen, wat een dikke meuk was dit nu ) weer vast:

Nog ff drogen en dan kunnen vloerbedekking en achterbank weer terug. En kan ik de aansluiting van de speaker linksvoor eens goed vastklemmen geloof ik. Never a dull moment Confused Very Happy

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 20 juli 2010 10:38 PM
  [ # 182 ]

Vrijdagavond komen er Wintelrese hulptroepen mij helpen/leren zelf kleppen te stellen van de dame, ben benieuwd. Waarschijnlijk te simpel voor woorden, maar verkeerd doen is ‘syntax error’ dus ben erg blij met aangeboden hulp.

En zowel de uitlaat als de LHM-pomp lijken nu lekvrij te zijn. Kan La Léo zich volgende maand op een nieuw ontdekt euvel gaan richten: de remschijven vóór zitten op of zelfs net onder hun minimale dikte van 18mm, althans linksvoor maar dat betekent dus sowieso beide voorschijven vervangen. Opvallend: de schijf is aan de binnenzijde verder afgesleten dan aan de buitenzijde, alsof één remblok meer kracht kon uitoefenen dan het andere? Wellicht verklaart dat ook het trillen in het rempedaal, dat na vervangen van de remaccu en voorraadbol toch (soms) weer terug is.

Zal zo nog ff fotooke van de asymmetrisch gesleten schijf posten.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 20 juli 2010 10:54 PM
  [ # 183 ]

Plaatje:

Afbeelding Bijlagen
2010_07_20_Remschijf02.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 20 juli 2010 11:05 PM
  [ # 184 ]

Vraagje: welke remschijven zijn anno 2010 voor een CX aan te raden? CX-basis heeft maar liefst 3 verschillende sets!
1. Bremsscheibensatz CX vorne 78.35 EUR
2. Bremsscheibensatz CX vorne ORIGINAL 237.90 EUR
3. Bremsscheibensatz CX vorne POWERDISC 166.59 EUR

De laatste is “Special high-performance PowerDisc manufactured by ATE (made in Germany). Better performance when raining and more resistant against overheating” en heeft “eindloze ringen” die slijtage makkelijk indiceren. Wat is nu wijsheid op een hobby 2400ie:
1. Goedkoop of is dat gewoon onveilige spul?
2. Origineel of is dat tptale verspilling en is (1) net zo goed?
3. Prijsmiddenweg of zijn Powerdiscs totaal over-done op een niet-racer als een C-matic?

Dank voor reacties! Remblokken gaan overigens ook tussen 26 euro per set (Bendix), 44 euro (Valeo) en 96 euro (OE Textar). En dan moet ik weten welke ik moet hebben???  sleep

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 20 juli 2010 11:09 PM
  [ # 185 ]

Ik heb die van mij toentertijd bij de beunzan gehaald ik meen iets van 160 euro incl blokken, merk moet ik even opzoeken.

en nee geen rotzooi zitten er nu al weer 2 jaar onder zonder problemen oid.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 juli 2010 11:17 PM
  [ # 186 ]

Rogier,

die van mij moet ik ook nog vv zowel voor als achter maar ik denk niet dat ik die orginelen van 237,90 koop bij CX basis koop als ik die prijzen zo zie, met die van 80 euro staat ie ook wel stil we hebben tenslotte geen GTI’s, en voor die ongelijkmatige slijtage als je toch bezig bent zou ik iig nieuwe afdichtringen in de remklauw zetten zodat de blokken iig niet blijven hangen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 juli 2010 11:24 PM
  [ # 187 ]

welke garage is dat, waar je je eigen onderdelen mag meenemen voor een klusje?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 juli 2010 11:29 PM
  [ # 188 ]
Rogier 1975 schreef:

Vraagje: welke remschijven zijn anno 2010 voor een CX aan te raden? CX-basis heeft maar liefst 3 verschillende sets!
1. Bremsscheibensatz CX vorne 78.35 EUR
2. Bremsscheibensatz CX vorne ORIGINAL 237.90 EUR
3. Bremsscheibensatz CX vorne POWERDISC 166.59 EUR

De laatste is “Special high-performance PowerDisc manufactured by ATE (made in Germany). Better performance when raining and more resistant against overheating” en heeft “eindloze ringen” die slijtage makkelijk indiceren. Wat is nu wijsheid op een hobby 2400ie:
1. Goedkoop of is dat gewoon onveilige spul?
2. Origineel of is dat tptale verspilling en is (1) net zo goed?
3. Prijsmiddenweg of zijn Powerdiscs totaal over-done op een niet-racer als een C-matic?

Dank voor reacties! Remblokken gaan overigens ook tussen 26 euro per set (Bendix), 44 euro (Valeo) en 96 euro (OE Textar). En dan moet ik weten welke ik moet hebben???  sleep

Die ATE zijn goede schijven. Die hebben ook onder the Beast gezeten en die stond ook gewoon netjes stil met al die power. Niks mis mee.

Profiel  
 
Gepost: 20 juli 2010 11:50 PM
  [ # 189 ]
waterman schreef:

welke garage is dat, waar je je eigen onderdelen mag meenemen voor een klusje?

Ik was laatst te gast bij een bedrijf waar dat weleens voorkwam, ook met gebruikte onderdelen die mensen voor hun klassiekers meenamen. Die man vertelde mij dat hij dan gewoon 15 euro ex. BTW méér per uur rekent. Overigens i.o.m. de klant.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 21 juli 2010 10:45 AM
  [ # 190 ]
waterman schreef:

welke garage is dat, waar je je eigen onderdelen mag meenemen voor een klusje?

Uhh nergens? Ik was gewoon aan het kijken wat zo’n grap me ongeveer gaat kosten aan materiaal alleen al - en verbaasde me over het grote prijsverschil tussen setjes schijven onderling en tussen setjes blokken onderling.

Ik ben benieuwd welke typen La Léo heeft liggen c.q. kan bestellen Smile
En trouwens, aan de telefoon bleek een garagist onlangs ook CX-basis als info-bron te gebruiken voor uitlaattypen.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 juli 2010 12:40 AM
  [ # 191 ]

Kijk even hier keus zat en snel geleverd.

http://www.autopartsonline.nl/nl/index.php?show=ao_sel&frm=type&mrk=CITROEN&mdloms=CX II &mdl=CX II&cat=r

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 22 juli 2010 11:08 PM
  [ # 192 ]

Dank je Harry voor de tip, maar blijkbaar was ik niet duidelijk. Ik ga dit klusje niet zelf klaren, maar aan Hydraulique vragen. Ik was alleen even aan het zoeken wat zo’n “grap” eigenlijk kost, had gewoon geen idee van ordegrootte (nog nooit remschijven aan een auto hoeven vervangen, of heel lang geleden). En toen leerde ik dus in ene dat er niet 1 soort CX-voorschijven bestaat, maar bij de eerste de beste leverancier al drie Shocked  en vroeg ik me af wie er ervaring heeft met verschillende merken/typen onder een CX.

Ik ga nu gewoon van de week de garage bellen of dit klusje in de planning kan (ipv de uitlaat en naast een LHM lekje, volgens mij dus rond de pomp). Zeker gezien de ongelijkmatige slijtage wil ik hier even goed naar laten kijken, experimenteren met remmen vind ik geen fijn idee Wink

De enige keer dat ik zelf onderdelen mee zou brengen is als een garagist iets niet meer kan krijgen (Van Bemmelen heeft bijv. geen FluideT meer en kan het ook niet meer bij Total bestellen - dan zou mijn voorraadje via de club opeens een oplossing kúnnen zijn).

En nu eerst morgenavond de kleppen stellen; volgens mij hoor ik ze sinds de uitlaat dicht(er) zit zelfs tikken. Tijd voor een stelactie!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 juli 2010 11:28 PM
  [ # 193 ]
La Léo schreef:
waterman schreef:

welke garage is dat, waar je je eigen onderdelen mag meenemen voor een klusje?

Ik was laatst te gast bij een bedrijf waar dat weleens voorkwam, ook met gebruikte onderdelen die mensen voor hun klassiekers meenamen. Die man vertelde mij dat hij dan gewoon 15 euro ex. BTW méér per uur rekent. Overigens i.o.m. de klant.  Laughing

Zo vaak gedaan, spullen uit m’n voorraad aangeleverd met de opdracht zet maar in elkaar. Nooit een probleem. En zonder dat er extra uren of uurtarief gerekend wordt.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 juli 2010 11:34 PM
  [ # 194 ]

Overigens, wat die remschijven betreft, ik vond die Powerdiscs op m’n 2 CX’en erg fijn, maar kan ze alleen vergelijken met slijtende (en uiteindelijk versleten) “gewone” remschijven. Als remblokken had ik Valeo’s.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 22 juli 2010 11:41 PM
  [ # 195 ]
Rogier 1975 schreef:

En nu eerst morgenavond de kleppen stellen; volgens mij hoor ik ze sinds de uitlaat dicht(er) zit zelfs tikken. Tijd voor een stelactie!

Dat je ze hoort tikken is nooit slecht want dan staan ze in ieder geval niet te strak.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
 
13 van de 34
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook