Thx voor de reacties!
Hij ruikt ook naar olie, dus denk niet dat het koelwater is. Dat niveau blijft iig constant. ‘k Ga morgen nog is een testritje maken en met men kop achter de uitlaat hangen Als ik het zo allemaal lees, dan moet voor de reparatie in alle geval de kop eraf? Dus kan ik mij best al voorzien van een koppakking en kopbouten (die rekken toch niet?) voor ik er aan begin?
T(h)ijs schreef:Gelukkig stelt de kop lichten bij deze motor niet zo veel voor.
Nee, het is eigenlijk vrij eenvoudig bij een cx 2000. Het is al wat jaren geleden maar ik had als student een CX2000 uit ‘75 op LPG. De koppakking heb ik toen ongeveer op straat vervangen. Er zijn wel een paar dingen waar je op moet letten. Ik dacht dat je klepstoters weer precies hetzelfde moeten worden teruggeplaatst (had ik toen niet gedaan en dat ging gelukkig goed) en je moet natuurlijk een momentsleutel hebben. De kopbouten kunnen weer opnieuw worden gebruikt.
Overigens ken ik versleten klepgeleiders of seals niet als een probleem van deze motor. Maar ik kan me vergissen.