2 van de 2
 < Vorige 1 2

Afmeting CX airco condensor serie 1
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 22 juli 2010 11:27 PM
  [ # 16 ]

Dank voor de reacties. Ik zal daar in de loop van de volgende week eens achteraan gaan. Nu is de condensor zelf niet heel superfris meer maar als dat solderen een fractie van 350,- kost (een nieuwe) dan is dat wel de moeite waard.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1361

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 23 juli 2010 01:54 PM
  [ # 17 ]
T(h)ijs schreef:

Ik ben op zoek naar de maten voor een condensor voor een type 1. Uit mijn serie 1 breedspoor donor CX is een aftermarket condensor gekomen met als maten 658x370x29. Deze kan ik niet hergebruiken omdat de leidingen geknakt zijn door de sjako’s van de sloop. CX-Basis heeft een condensor met nr 95495928/KLA-12518 liggen maar deze is bedoeld voor een serie 2 en heeft de maten 658x307x26. Ik vroeg me af of iemand met een airco in zijn serie1 eens kan kijken wat de maten van zijn condensor ongeveer zijn. Dan weet ik nl of ik die van CX-basis kan bestellen.

De condensor die cx-basis nog te koop heeft is voor een Turbo, deze past niet in een serie 1.
Omdat je hiervoor het ventilator-frame van een Turbo moet monteren, en de carroserie van een serie 1 is hier niet voor voorzien (uitstulpingen in het front voor de ventilatoren)enkel bij een late serie 1 is dit zo voorzien(vanaf modeljaar ‘83)
Deze Turbo condensor word niet op de koelwaterradiator gemonteerd zoals dit wel is bij de niet Turbo cx’n.

Je kan een universele condersor nemen als je deze op de 1 of andere manier op de radiator kan monteren zodat de ventilatoren er ook nog op gezet kunnen worden.
Dit is wel niet zo gemakkelijk om passend te krijgen.
Het beste is een gebruikte condensor te zoeken, er zijn bij mijn weten origineel 2 type’s gebruikt geweest.
Bij de vroege typen was dit een dubbelrij condensor die maar de helft van de breedte van de koelwaterradiator heeft, bij de latere typen (ergens vanaf model’79)en de serie 2 was dit de dunne condensor die de hele breedte van de radiator heeft.
Deze dus:

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 juli 2010 02:21 PM
  [ # 18 ]

Dank voor de info, dat komt dan overeen met wat Geoarth zei, dat de originele condensor van zijn 78’er maar de helft van zijn radiateur beslaat. Al met al wordt het nog lastiger dan ik dacht dus. Jij hebt er toevallig ook geen meer liggen neem ik aan.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 juli 2010 03:28 PM
  [ # 19 ]

Tot mijn grote schaamte moet ik mededelen, dat wij een condenser hebben uit een serie 2. oeps…
Ik ben aan het knutselen geweest met de radiator, condensor en de ventilatoren van de radiator met als resultaat een geheel dat wel tussen de smallere ruimte past van de serie 1. (gemeten tussen de koplamphuizen op het smalste punt is de serie 1 59 centimeter en de serie 2 66 centimeter. Nooit geweten.)

John kan wel zorgen dat alles deugdelijker komt te hangen dan nu aan de touwtjes.

Is hiermee dan het probleem opgelost?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2423

Gepost: 23 juli 2010 04:58 PM
  [ # 20 ]

radiatorblok van een series 2 past ook wel in een vroege serie 1 alleen moet je m dan met beugels ophangen. Omdat ik een schiere hekel heb om de ventilatoren eraf te moeten draaien als je de radiator verwijderern wilt, heb ik bij elke vroege serie 1, die wij thuis hebben, nu zo’n mod gedaan. Dus dan zou je ook niet met die condensors hoeven te K-tten.

Overigens Thijs, het solderen van 2 kousjes over de geknakte leiding is geen rocket science…...

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten

Gepost: 23 juli 2010 05:20 PM
  [ # 21 ]

Dat ziet er erg goed uit Wendela, ben ik alleen benieuwd of het ook past met mn nieuwe radiator? En je moet me ff laten weten wat je voor die condensor wil hebben Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 juli 2010 05:29 PM
  [ # 22 ]

349 euro. Hahaha.
Ik weet niet of deze goed is. Komt uit een auto die hier al kwam als slopert. Dat moeten we dus eerst maar eens afwachten. In ieder geval kan er dan wel een andere gewoon in als het moet. Die nieuwe radiator, is dat dan niet dezelfde? Ik zal eens gaan kijken. Doch dat is off topic.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook