Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee die zijn te kort. Het gaat wel als je er twee neemt.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, bij een carbu past het wel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik wil ook driepuntgordels in m’n Sm monteren. Hoe gaat dat met het hoogste punt ?? een gat in de
B-stijl boren en er dan een moer inlassen ??? iemand hier ervaring mee ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb ze gewoon op de originele punten. De B-stijl is veel te zwak. Bij de usa-sm’s zat de gordel met een soort lus aan het dak vast omdat de B-stijl van papiermaché is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Ik heb deze ook gewoon op de originele punten gemonteerd. Vallen ze ook het minste op. Ik heb deze bij Chyparse gekocht (automatische rolgordels) speciaal voor de SM.
Mooi; anders zit ik ook nog met die gaten in de achterpanelen. zal chyparse morgen fff bellen.
Zo wordt het dan….
Al is dit ook een mooie oplossing
Amerikaanse versie…......volgens waterman.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Niet de mooiste maar de veiligste oplossing. Zo zitten die van mij ook.
M’n ruitewissermotor maakt zijn slag/wipe niet automatisch af. ligt dit aan de motor zelf ??? Is dit te meten. ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Wat bedoel je: Stopt hij niet in de nulstand? Dan moet je het “afslagkontoakt” in de motor controleren. Kan ook zijn dat je “temporisateur”, dat ding in de stuurkolom wel werkt en te goed, maar die kun je er gemakkelijk even tusenuit halen.
Als hij niet in de goede stand stopt heb je de wisserarmen niet goed gemonteerd, en niet vergeten links en rechts zijn niet hetzelfde, er is een klein verschil.
To err is human, not to err is divine.
Hij stopt zodra ik de hendel op uit/0 zet dus hij maakt z’n slag dus niet af. Je zegt dat dat afslag contact in de ruitewissermotor zit . Dan zal ik daar eens naar kijken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
als je het electrich schema even bekijkt zal je zien dat de motor rechstreeks
( na contact )spanning krijgt op de zwart gemarkeerde stekker .
als je de ruitenwissers UIT zet dient dit om hem tot op de nul te laten terugkeren .
Controleer even of je daar spanning hebt .
Het contact om op de nul positie te stoppen zit wel binnenin de ruitenwisser motor .
Voor de volledige uitleg : 560-0 in het werkplaatshandboek .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Schema 560-0 gevonden !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Het bleek mee te vallen: de witte stekker op de schakelaar zat er niet meer op. Alleen zit er nog wat variatie in de intervalen (zoiets als zich voordoet bij jantje1948: 2x heen en weer om dan 10 seconden pauze te nemen(soms weer wat meer dan weer wat minder….......)). T.z.t. maar eens een nieuw intervalkastje aanschaffen. Van het weekend ook de motor maar een schoon gespoten inclusief de body zelf. Op een gegeven moment dacht ik waar komt die “aarde/modder” rond de achterkant nauw vandaan: bleek het de “kit” te zijn die ik wegspoot rond het achterruit en je raad het al: lekkage !! . Dat wordt dus fff de zoekfunctie raad plegen want daar kan ik me van herinderen dat daar nagenoeg het meeste al is over geschreven….....
Oh ja, die motoren t.b.v. de ramen in de portieren zijn die nog te krijgen ??? of zijn daar alternatieven voor ?? de rechter kan (na het er nu na uitziet) niet meer het gewenste koppel opbrengen om het raam omhoog te brengen met al gevolg de zekering uiteindelijk “springt”.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
Oh ja, die motoren t.b.v. de ramen in de portieren zijn die nog te krijgen ??? of zijn daar alternatieven voor ?? de rechter kan (na het er nu na uitziet) niet meer het gewenste koppel opbrengen om het raam omhoog te brengen met al gevolg de zekering uiteindelijk “springt”.
Zit er bij de motoren van de raambediening al een relais tussen met zekering? Bij mij deden beide ramen het niet meer. Alleen als het warm was, soms wel even, soms niet. Nu er aan beide kanten een nieuw relais tussen zit gaan ze weer ‘als een speer’ zonder haperen op en neer.
Die zekering wel maar een relais niet. Maar kan allicht eens een accu vlak bij de motor houden om te zien of het een geval van spnningsverlies te maken heeft…......In dat geval wordt het alsnog een kwestie van 2 relais plaatsen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.