Weet iemand een constante 12 volt in de c1/aygo/107? (Welke kabel moet ik hebben?)
Ik dacht dat er altijd 12v op de radio zat, als ik die echter nameet zie ik maar 4 volt???
Zodra het contact aanstaat wordt dit meer en overigens geeft de niet-constante 12 volt van de radio dan ook gewoon 12,6 volt.
Ik zoek dus een constante 12 volt ergens bij de radio voor het aansluiten van centrale vergrendeling. Welke kabel kan ik vertakken?
Bouwen dan zelfs de meest verstokte rokers van ons continentje geen elektrische sigaretten aansteker meer in?
Een lage spanning, zoals 4 Volt kan bij het accuutje op het “moederbord” van de autoradio horen.
Die zorgt er ook voor dat er een 12V voeding ontstaat, als je de radio aan zet.
Enfin, succes met jullie electrische ramen.
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D
Sigarettenaansteker zit er zelfs in en ga ik dus nakijken. Aangezien ik al jaren geleden gestopt ben heb ik daar niet eens aan gedacht…
V.w.b. 4 volt snap ik het nog niet helemaal aangezien ik die gemeten heb “in de stekker” met de radio in de schuur/niet aangesloten. Rood: 0 volt bij contact uit of 12 volt als contact aan; Geel 4 volt bij contact uit; wel meer spanning bij contact aan. Ik dacht natuurlijk geel=constant radio; pikken dus, maar helaas: dus niet.
Iig bedankt voor de reactie, morgen ga ik kijken of je inderdaad constant kunt roken in een c1. (Hoewel gezien het formaat het na 1 peuk blauw zal staan), Als dat lukt, dan maakt het mij natuurlijk dus verder ook niet uit of hoeveel volt er op de constante van de radio zit.
Toch nog vanavond even gekeken maar helaas kon ik toch niet beginnen met roken.
De elektrische aansluiting is ontworpen om
accessoires van stroom te voorzien. Open
het afdekkapje zoals aangegeven in de afbeelding
om een elektrische aansluiting te
kunnen gebruiken.
Het contact moet in stand ACC of AAN te
staan.
Ik moet dus nog even verder zoeken naar een geschikte constante plus…
Tip kijk eens in je gebruikersboekje van je auto meer bepaald in het gedeelte van de zekeringstabel daar staat zeker de oplossing in.
Ik denk ook dat ergens in de auto de oplossing aanwezig is. Ook zeer waarschijnlijk in de zekeringkast, aangezien daar inderdaad stroom door schijnt te lopen. Helaas staat er in geen enkele handleiding welke kabel bij welke zekering hoort. Dus daar schiet ik nog niks mee op.
Ik zie tig touwen en de enige vraag is eigenlijk: welke moet ik hebben om te vertakken? (Ik heb geen zin in 40 kabels proberen…)
CV; Contactslot of claxon is normaal beschikbaar; cv heb ik nog niet dus 1 van de andere 2? Maar nogmaals: welke kabel is dat dan???
op de schakelaar van de deur zit ook een constante 12v
ik heb die namelijk afgetakt om bij de andere deur een schakelaar te plaatsen..
en als ik nu de bijrijder deur open dan gaat de binnenverlichting branden..
verder staan er wel schema;s op het citybugclub forum
Plafond lamp kan inderdaad natuurlijk ook. Meteen een idee om daarvoor nog een touwtje door te trekken trouwens. Heb ik denk ik wel een zwaardere zekering nodig van 15 amp en dat lijkt mij ook geen probleem op te leveren voor het lampje.
Weet je toevallig het bestelnummer dan wel de plek waar ze zo’n contact stekkertje los verkopen?
City site heb ik inmiddels login aangevraagd. Ga ik ook eens op rondneuzen. Misschien kom ik daar nog meer info tegen.
Thanx.
Wel even opletten op het maximum stroom verbruik in verhouding tot de lengte en diameter van de draad waar je van aftakt. Nu kun je best wel 12V/20A door een 1,5mm2 draadje sturen maar als je dat lang doet heeft dat vervelende consequenties, zoals: verharding isolatie (breuk) en misschien nog wel erger, het smelten van je isolatie (kortsluiting).
Ik zou gaan voor het aanleggen van een separate en gezekerde voedingsdraad vanaf je + accupool.
Een extra dikke draad (4mm2) kost nauwelijks iets extra en het is makkelijk om in de toekomst extra accessoires aan te sluiten. Bovendien kun je hem vast wel ergens bij andere kabelbomen door je schutbord proppen.
Voordelen: het scheelt een hoop gewroet, gezoek en gedoe. Bovendien minder spanningsverliezen, makkelijk ontkoppelen en je originele bedrading blijft ongewijzigd (i.g.v. garantie).
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D
bij de citroendealer gehaald..
schakelaar: 6366C1
- schroef: 6822A7
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
trouwe schreef:Wel even opletten op het maximum stroom verbruik in verhouding tot de lengte en diameter van de draad waar je van aftakt. Nu kun je best wel 12V/20A door een 1,5mm2 draadje sturen maar als je dat lang doet heeft dat vervelende consequenties, zoals: verharding isolatie (breuk) en misschien nog wel erger, het smelten van je isolatie (kortsluiting).
Ik zou gaan voor het aanleggen van een separate en gezekerde voedingsdraad vanaf je + accupool.
Een extra dikke draad (4mm2) kost nauwelijks iets extra en het is makkelijk om in de toekomst extra accessoires aan te sluiten. Bovendien kun je hem vast wel ergens bij andere kabelbomen door je schutbord proppen.Voordelen: het scheelt een hoop gewroet, gezoek en gedoe. Bovendien minder spanningsverliezen, makkelijk ontkoppelen en je originele bedrading blijft ongewijzigd (i.g.v. garantie).
Daar ben ik het helemaal mee eens. In je andere topic las ik iets over de Gamma, ik raad je toch aan om gewoon snoer te halen bij een automateralenzaak. Huishoudsnoer is nou eenmaal niet gemaakt voor automotive-toepassingen