Hoogte verstellen van de bestuurdersstoel (Xsara Picasso 2005)
Evi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 19 juli 2010 12:06 PM

Ik had vorige week een proefrit in een Xsara Picasso. Bij de bestuurdersstoel had je een hendel om de bestuurdersstoel in hoogte te verstellen. Echter gebeurd er niets als je de hendel omhoog/omlaag trekt. Volgens de verkoper (particulier) had hij de hendel nooit gezien (laat staan dat hij wist waar het voor diende). *zucht*

Wellicht dat ik de hendel niet goed gebruikt heb?

Enfin…mijn vragen:

- Hoe werkt de hendel?
- Als er geen beweging in de stoel komt bij het gebruiken maken van de hendel…is deze dan kapot?
- Is het verstandig om het te laten maken (weet iemand dan ook de kosten hiervan?)

Alvast bedankt!

Groetjes
Evi

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 19 juli 2010 04:46 PM
  [ # 1 ]

je moet de stoel iets ontlasten en dan komt hij omhoog als je de hendel gebruikt. Of als hij omhoog staat zak je schuin naar beneden als je erop zit (desnoods iets achteruit duwen met de benen/rug).
Als je dit doet terwijl je er niet opzit knalt deze hard omhoog (als hij in een lage stand staat)!

Dan krijg je in de laagste stand ook wat meer beenruimte (ik ben lang dus alles in de uiterste stand)

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

Evi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 23 juli 2010 08:11 PM
  [ # 2 ]

Dank je wel voor je antwoord. Uit de ANWB keuringsrapportbleek dat de stoelbevestiging te veel speling heeft. Dinsdag weet ik meer. Smile

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook