Beste allemaal,
ik heb zojuist een liter koelvloeistof bij moeten vullen en keek even terug in mn boekje en 4500 km geleden had ik hem helemaal bijgevuld. Iemand een idee of dit overmatig verbruik van koelvloeistof is of dat er iets anders aan de hand is. De hals van de vuldop is een klein beetje vuil met witte smurrie.
Ik hoor graag van jullie!
bij nader inzien is het wel erg veel en heb net gekeken:
- geen lekkage
- koppakking kan het ook niet zijn
- waterpomp niet
misschien foutive bevinding…
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Lekkage kan pas optreden wanneer het systeem op volle druk is .....
Ofwel laten warm lopen tot de fans aanslaan ,
of met een externe pomp druk op het systeem zetten .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
camiel schreef:
- koppakking kan het ook niet zijn
Hoe weet je dat zo zeker dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
geen witte rook of olie verbruik.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
dat zegt niets dus. Je moet de boel even onder druk laten zetten, of een koppakkingstest laten doen bij een garage.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Voor we de hele motor uit elkaar gaan halen “even ” een nieuwe radiateurdop monteren !!!
Is een pak goedkoper dan een cilinderkoppakkings- operatie
neen heb ooit geweten dat ze de volledige motor reviseerden in een Citroen agentschap , terwijl later bleek dat de dop veel te vroeg open ging en daardoor altijd water verloor .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
het is gebeurd dat toen ik 4500 km geleden de boel had bijgevuld, onderweg de vloeistof lekte via de dop en er rook onder de motorkap kwam. Wat ik vervelend vind is dat het bijvullen via de radiator niet duidelijk te zien is wat de max is.
had er toen vloeistof uitgeheveld en verder gereden