koelvloeistof gebruik
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 23 juli 2010 07:23 PM

Beste allemaal,

ik heb zojuist een liter koelvloeistof bij moeten vullen en keek even terug in mn boekje en 4500 km geleden had ik hem helemaal bijgevuld. Iemand een idee of dit overmatig verbruik van koelvloeistof is of dat er iets anders aan de hand is. De hals van de vuldop is een klein beetje vuil met witte smurrie.

Ik hoor graag van jullie!

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 23 juli 2010 09:07 PM
  [ # 1 ]

bij nader inzien is het wel erg veel en heb net gekeken:

- geen lekkage
- koppakking kan het ook niet zijn
- waterpomp niet

misschien foutive bevinding…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 juli 2010 09:21 PM
  [ # 2 ]

Lekkage kan pas optreden wanneer het systeem op volle druk is .....

Ofwel laten warm lopen tot de fans aanslaan ,
of met een externe pomp druk op het systeem zetten .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2010 09:33 PM
  [ # 3 ]
camiel schreef:

- koppakking kan het ook niet zijn

 

Hoe weet je dat zo zeker dan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 23 juli 2010 09:37 PM
  [ # 4 ]

geen witte rook of olie verbruik.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2010 09:39 PM
  [ # 5 ]

dat zegt niets dus. Je moet de boel even onder druk laten zetten, of een koppakkingstest laten doen bij een garage.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 juli 2010 09:42 PM
  [ # 6 ]

Voor we de hele motor uit elkaar gaan halen “even ” een nieuwe radiateurdop monteren !!!

Is een pak goedkoper dan een cilinderkoppakkings- operatie Very Happy

neen heb ooit geweten dat ze de volledige motor reviseerden in een Citroen agentschap , terwijl later bleek dat de dop veel te vroeg open ging nuts en daardoor altijd water verloor .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
camiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 11-11-2009

Gepost: 23 juli 2010 09:54 PM
  [ # 7 ]

het is gebeurd dat toen ik 4500 km geleden de boel had bijgevuld, onderweg de vloeistof lekte via de dop en er rook onder de motorkap kwam. Wat ik vervelend vind is dat het bijvullen via de radiator niet duidelijk te zien is wat de max is.

had er toen vloeistof uitgeheveld en verder gereden

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook