1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Veerprobleem Citroen XM 2.5 TD 1999 hydra actief
frans Izeboud
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 18-07-2010

- XM 2.5 TD Exclusive
Gepost: 18 juli 2010 08:02 PM

Geachte forum leden,

ik heb sinds 3 maanden een xm.  De auto zakt soms onverklaarbaar door de achterkent. Hoogte regelaar is vervangen. LHM is vervangen. Systeem is doorgespoeld. Stuursensor is vervangen.
Het inzakken gebeurt soms na remmen. Soms ook tijdens rijden.
Ik heb nu een nieuwe veercylinder gekocht onderdeel nummer is 527148. Heeft iemand nog een cylinder voor mij te koop?
Heeft iemnd een idee waar dit probleem vandaan komt.

met dank voor iedere reactie


frans izeboud

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 21 juli 2010 06:33 PM
  [ # 1 ]

Ik heb je topic verplaatst naar het juiste gedeelte van het forum, hier heb je de meeste kans op een goed antwoord…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 22 juli 2010 12:03 AM
  [ # 2 ]

Graag wat meer informatie. Zakt de auto na het parkeren regelmatig, dwz elke keer ongeveer op dezelfde wijze? (de ene auto zakt veel sneller dan de ander, de ene eerst achter de ander eerst voor)

Weet je zeker dat het ook “zomaar"cgebeurt tijdens het rijden? Want bij inzakken bij het remmen denk ik meteen aan een niet goed ontlucht systeem.
Echt serieus ontluchten van het achterste rem en veercircuit zou kunnen helpen. Auto in de hoogste stand met draaiende motor, iets of iemand op de rem en dan vooral de rechter achterrem een halve liter of zo laten produceren. Het eerste slokje kan er vies uitzien, de rest kan weer in het voorraadvat.
Een paar keer gymmen en dan nog eens.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 22 juli 2010 01:44 AM
  [ # 3 ]

Denk dat Jan gelijk heeft .
Heb zoiets ook gehad na de Hydraurincage-wissel.
Toen bij de remmen flink laten uitpersen , al die ouwe troep er uit .
Daarna was `t bijna weg en in de loop van de tijd is `t helemaal verdwenen .
Geluk!
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 23 juli 2010 02:24 PM
  [ # 4 ]

Vermoed ook dat er beter ontlucht moet worden, probeer dat eerst voordat je meer dure onderdelen (onnodig) gaat vervangen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 23 juli 2010 04:19 PM
  [ # 5 ]

En de anti-zink bol? is die nog goed?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2010 04:24 PM
  [ # 6 ]
Citrophile schreef:

Vermoed ook dat er beter ontlucht moet worden, probeer dat eerst voordat je meer dure onderdelen (onnodig) gaat vervangen.

wat wil je “ontluchten”? Het systeem is zelf-ontluchtend, op de remmen na.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 23 juli 2010 04:26 PM
  [ # 7 ]

Ja, dat heet zo. Maar een ontlucht excercitie helpt wel erg.

Net zoals zelf ontluchtende diesels. Toch maar eerst zorgen dat de brandstofpomp vol zit, anders start je een halve accu leeg.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 23 juli 2010 06:46 PM
  [ # 8 ]

Doet hij het onder het rijden? Ik heb dat een paar keer meegemaakt. Ik heb een overgangsmodel van 1994 met hydractief 2 en een paar keer heb ik veel gewicht achterin geladen, een paar honderd kilo. Hij stortte dan onder het rijden een paar keer van achteren door de hoeven, echt in een keer naar beneden en dan reed hij verder weer normaal. Alsof hij even moest wennen aan al dat gewicht. Ik heb nooit kunnen achterhalen hoe dat kwam.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 23 juli 2010 10:30 PM
  [ # 9 ]
Han S schreef:

Doet hij het onder het rijden? Ik heb dat een paar keer meegemaakt. Ik heb een overgangsmodel van 1994 met hydractief 2 en een paar keer heb ik veel gewicht achterin geladen, een paar honderd kilo. Hij stortte dan onder het rijden een paar keer van achteren door de hoeven, echt in een keer naar beneden en dan reed hij verder weer normaal. Alsof hij even moest wennen aan al dat gewicht. Ik heb nooit kunnen achterhalen hoe dat kwam.

hydractive wat naar soepel schakelt, waarvan de hydractivebol nog een te lage druk had omdat je net (in de stugge stand) veel gewicht achterin hebt gestopt.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 23 juli 2010 10:49 PM
  [ # 10 ]

Klopt, al zou het dan maar 1x moeten gebeuren. Ook zou hij al op comfort moeten staan als de achterklep open is. Al gaat hij na 10min weer op hard. Maar dan nog zou je het direct na het starten moeten merken.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 juli 2010 11:58 PM
  [ # 11 ]

Bij open achterklep wordt de elektroklep weliswaar opengestuurd, maar als de druk in het systeem lager is dan in de HA-bol, blijft de HA-bol afgesloten van de rest van het systeem. Pas na het starten, en het op druk komen van het systeem, wordt de HA-bol verbonden met de rest.
huh Hmmm, volgens mij bedoel je dat ook met je laatste zin.

Hoe dan ook, dan zou het inderdaad niet meerdere keren mogen gebeuren.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 24 juli 2010 02:18 AM
  [ # 12 ]

Zet je `em toch voortaan lekker op de Sportstand bij hoge belading.
Lijkt me ook wel wat veiliger , minder doorhangen in de bocht en minder doorzakken .
Vreemd dat het systeem dat niet uit zichzelf doet .
Toch nog een foutje ontdekt aan dat “perfecte” systeem. grrr

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 24 juli 2010 02:57 PM
  [ # 13 ]

ik vermoed een achterste hydr.klep die niet gelijk opent bij het starten, m.a.w. diode-probleem.
na wat rijden en remmen opent de klep uiteindelijk door de lhm druk i.p.v. electronisch gestuurd.
check ook even je koperen busjes, als je hoogteregelaar stang daarin vastgelopen zit kun je ook
het door jou omschreven effect krijgen.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 juli 2010 03:42 PM
  [ # 14 ]
Dirk de Pirk schreef:

Zet je `em toch voortaan lekker op de Sportstand bij hoge belading.
Lijkt me ook wel wat veiliger , minder doorhangen in de bocht en minder doorzakken .
Vreemd dat het systeem dat niet uit zichzelf doet .
Toch nog een foutje ontdekt aan dat “perfecte” systeem. grrr


Sportstand is niet altijd stug bij HA2, alleen eerder stug.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 24 juli 2010 05:48 PM
  [ # 15 ]

Het een en ander hangt af van de slijtage en staat van de hydrauliek onderdelen en bollen.
Wil je het perfect hebben moeten de bollen nieuw/in goede staat zijn en het hydraulisch systeem schoon en de electronische aansturing in orde zijn.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook