2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Mijn VISA GTI 16V 160.
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 20 juli 2010 05:41 PM
  [ # 16 ]

Door een samenloop van omstandigheden ben ik aan deze Visa gekomen.
Bij de aankoop van een rolkooi moest ik deze auto er bij kopen.
Het een en ander, is niet door mij maar door een ander in elkaar gezet, maar die heeft geen gelegenheid meer om zijn droom af te maken.
Zelf droom je er wel eens van zoiets te construeren.
Het is een mooi stuk werk en er is lang over nagedacht en ook zijn er veel onderdelen bij verzameld die het geheel compleet moeten maken.
Maar of hij ooit zal lopen blijft de vraag..!! er ontbreekt nog al het een en ander, zeg maar alles wat er aan slangen en kabels onder de motorkap van een 16V thuis hoort, alles is bij een brand in de vorige auto verloren gegaan.
Een heel speciaal geval is het, om de motor en bak te kunnen monteren is er in het vooronder een geheel compleet onderstel van een 309 GTI gemonteerd met ook de grote remmen.
Voor die remmerij is er ook een andere vacuumpot en hoofdremcilinder gemonteerd.
In de vloer is er een verandering aangebracht om het prachtige 4 in 1 spruitstuk met uitlaatbocht te kunnen geleiden.
Ook achteronder is alles van de 309 dus ook met schijfremmen.
Een ander groot nadeel is dat ik denk altijd jong te blijven om dit even af te maken, maar dat valt tegen. Ook omdat ik heel vaak van huis ben.
Volgend jaar staat de AOW voor de deur en is het best nog een hele klus, maar het belangrijkste is reeds gedaan.
Ik ga eerdaags 2.5 maand op vakantie en zal er dan over na denken wat ik er mee ga doen.
Of zo zien te verkopen of in losse onderdelen.
Alhoewel ik heel nieuwsgierig ben naar het eindresultaat als dit eenmaal loopt en rijdt, een VISA met 160 PK.
De zwarte VISA GTI 115 is al een auto met uitzonderlijke prestaties.
En hij loopt momenteel als een zonnetje en zo moet het blijven, het is een leuk bakkie…

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 juli 2010 05:45 PM
  [ # 17 ]

Zou zonde zijn als dit project in onderdelen verkocht gaat worden. Leuker om het inderdaad af te maken.
Ik ben benieuwd. Mooi doel van de vakantie, nadenken wat te doen. Succes!

Profiel  
 
dappieman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 284
Geregistreerd: 10-04-2005

- C15 2.1TD
Gepost: 23 juli 2010 05:56 PM
  [ # 18 ]

Kabelboom en alles is wel aan te komen.
Als je daar hulp bij nodig moet je maar even roepe, zijn genoeg mensen die ik ken die
heel vaak van deze mi16 ombouwen doen.

En als je er niets mee gaat doen moet je het ook maar even laten weten Very Happy
Zou leuk naast de C15 staan.

C15 2.1td op naar de 200+bhp!

Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 23 juli 2010 10:16 PM
  [ # 19 ]

Hoi A’”
Ik heb je reactie opgeslagen…
Maar ga eerst tot half Okt. op vakantie.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 23 juli 2010 10:21 PM
  [ # 20 ]

Ook ben ik eerdaags begin Aug. in de buurt van het circuit van La Chatre.
Bij het Kasteel van Sand.
Bij gelegenhgeid bezoek ik als ze dat leuk vinden het het SOB project.
De een een 1.9. liter voorin de ander een 2 liter achterin.
Maar wel beiden 16 V.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 24 juli 2010 01:10 AM
  [ # 21 ]

Dit ding verdient het wel om afgemaakt te worden. Door jou of door een ander. Is dit van oorsprong een GTI geweest, of is het een dieselkoetsje?

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 24 juli 2010 07:53 AM
  [ # 22 ]

Het is van oorsprong een GTI en wel een 105 pk.
Waarschijnlijk een van de 30 die Citroen Nederland ooit heeft binnen gehaald.
En daar zijn er heel weinig van over.
Het aantal GTI’s zowel 105 en 115 pk in Nederland houd bij 15 auto’s wel op.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 juli 2010 06:46 PM
  [ # 23 ]

In Engeland zijn er maar vier…

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 30 december 2010 01:34 PM
  [ # 24 ]

De VISA GTI 16V 160, is na enige tijd wikken en wegen in andere en goede handen terecht gekomen.
En wel naar iemand waarvan de AOW nog “wel” heel ver weg is.
Maar het ook helemaal ziet zitten om de motor van deze Visa te laten lopen en er ook mee te gaan rijden.
Zo gezegd een techneut van de bovenste plank, met ook een werkplaats met alles er op en er aan. Prachtig ook om te zien wat daar reeds staat en ze doen vrijwel alles zelf.

Ook in Engeland zijn ze momenteel bezig een 16V in een VISA te bouwen.
Ook de Franse filmpjes met daarin deze VISA’s laten zien dat een dergelijk project afgemaakt moet worden.
Ik zal me verder gaan vermaken met de zwarte VISA GTI 115, wat natuurlijk geen straf is.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 01 januari 2011 01:19 PM
  [ # 25 ]

Nu de VISA GTI 16V 160 is verdwenen, beginnen we het nieuwe jaar weer met een totaal
opgeruimde garage.
Er is nu weer een zee van ruimte, maandag gaan we weer verder, er moet nog een versnellingsbak A110 in elkaar gezet worden.
En ook staat er nog een Panhard M10s motor te wachten die nog in elkaar moet worden gezet.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 januari 2011 11:42 PM
  [ # 26 ]

[off-topic] Ik zou met de Panhard-motor beginnen! Wink [/off-topic]

Citroen!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook