Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
En als het dan nog niet beter gaat, motor en reducteur scheiden, reducteur open maken, plastic wieltje vervangen door bronzen en nieuw lagervet er in. Dat doet heel wat ramen een nieuw leven leiden.het plasticwieltje zit dikwijls gebroken (gebarsten) en blokeerd dan de reducteur,waardoor de motor het zwaar krijgt.
Die “modificatie” was al aangebracht door de vorige eigenaar
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Mijn motortjes zijn greviseerd door de vorige eigenaar. Ook hebben ze mij gezegd dat motortjes van een R20 of R30 ook passen.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gaan de ramen nog wel soepel in de geleiders op en neer? (smering)
Bij mij ging de rechter ook niet. Een paar keer op en neer met het slingertje deed wonderen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dan moet je die gaten in de deuren hebben en ook het slingertje. Niet elke SM heeft dat.
Zo, de airco SM NOS-schakelaar is ook binnen van de franse e-bay site middels een zwitserse sm rijder.
(had op 4 geboden en daardoor 3 over )Nu de Sanden pomp nog…..
Gisteren nog de Sm naar CJ-autobekleding gebracht zodat de kofferbak en vloer van een nieuw stofje kunnen worden voorzien. Zal tzt wel een paar foto’s plaatsen van het resultaat.
Nu de Sm eens vanuit een ander standpunt genomen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
makman schreef:Oh ja, die motoren t.b.v. de ramen in de portieren zijn die nog te krijgen ??? of zijn daar alternatieven voor ?? de rechter kan (na het er nu na uitziet) niet meer het gewenste koppel opbrengen om het raam omhoog te brengen met al gevolg de zekering uiteindelijk “springt”.
Zit er bij de motoren van de raambediening al een relais tussen met zekering? Bij mij deden beide ramen het niet meer. Alleen als het warm was, soms wel even, soms niet. Nu er aan beide kanten een nieuw relais tussen zit gaan ze weer ‘als een speer’ zonder haperen op en neer.
Welk type relais moet er gebruikt worden?
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je moet twee omschakel relais per kant gebruiken. ik kan je een kant en klaar draadboompje leveren voor 80 eu per auto.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
U-Niek schreef:makman schreef:Oh ja, die motoren t.b.v. de ramen in de portieren zijn die nog te krijgen ??? of zijn daar alternatieven voor ?? de rechter kan (na het er nu na uitziet) niet meer het gewenste koppel opbrengen om het raam omhoog te brengen met al gevolg de zekering uiteindelijk “springt”.
Zit er bij de motoren van de raambediening al een relais tussen met zekering? Bij mij deden beide ramen het niet meer. Alleen als het warm was, soms wel even, soms niet. Nu er aan beide kanten een nieuw relais tussen zit gaan ze weer ‘als een speer’ zonder haperen op en neer.
Welk type relais moet er gebruikt worden?
Deze bijvoorbeeld: link
Onderstaand schema is voor één raam.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dit is een relais met maar vier aansluitingen !!
Zo gaat jou schema niet werken , je heb de normaal gesloten contacten ook nodig .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Scherp opgemerkt !!! fout inmiddels gecorrigeerd (naar een relais met maak en verbreek contact).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik heb de 5 polige. Thx!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
50 ampere is wel genoeg denk ik!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Neem een wisselrelais met een ingebouwde diode tussen de spoelcontacten (85 en 86).
Sluit de + aan op 85, zo is je schakelaar beveiligd tegen inductie spanning
(deze zit er bij het conrad relais van “citroen 23” niet in)
gr Mark
[quote author=“citroen23” date=“1284470947
Onderstaand schema is voor één raam.
overigens zit ik het schema eens te bekijken….ik denk dat dit niet gaat werken:
schematisch gezien zijn de nummers 1 en 2 de spoel aansluitingen (resp.85 en 86)
nummer 4 is 87a (op het relais) en is nc (normaal gesloten) met nummer 5 (30 op het relais)
Als het relais in rust is ligt er ook een brug tussen 4 en 5 (normaal gesloten) = kortsluiting !
gr Mark