Mijn BX 19 GTI wil niet meer.
Regelmatig viel een deel van de electriciteit uit.
Nu doet een deel het wel maar geen beweging in de startmotor.
Volgens een aantal mensen zit er achter het contactslot een ‘blokje’ dat vervangen zou moeten worden.
Hoe krijg ik de kap van de stuurkolom los? Allerlei soorten schroevendraaiers al in de gaten gestopt maar niks pakt.
En is dat een los blok of moet ik het geheel vervangen?
(Betaalde) hulp in Hilversum is ook welkom.
Wie oh wie…?
Wouter van Zuilekom
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De kap onder de stuurkolom zit waarschijnlijk met torx schroeven vast. 4 stuks van onderen, en 2 kan je zien als je het stuur losgehaald hebt. Volgens mij kunnen dan de delen van de kolom los en zie je je contactslot. Volgens mij kan je deze alleen in z’n geheel vervangen. Bedenk wel dat je dan twee verschillende sleutels krijgt.
Mocht je een ander contactslot in de buurt hebben, sluit deze dan even aan op je zekeringenbord. Zo weet je of je wel iets aan het vervangen bent wat kapot is.
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Stuur eraf hoeft niet per sé, kwartslag draaien (spaak naar links of rechts, al naar gelang welke schroef je gaat doen) is genoeg. Beetje frutten maar het kan prima. Is torx T20, even uit mijn hoofd.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
T20, T15 en T10. Een setje bij de Action kost 7,95, compleet met heel bijzondere schroefspecialiteiten, een draaiertje en nog veel meer. Aanradertje.