Wat betreft de dorpels,ik denk wat Arjan ook al zegt dat achter een paar roestplekjes terdege gaatjes zitten.
Voordat je iets gaat doen aan de buitenkant eerst de binnenkant van de dorpel(laten)inspecteren.
Klein roestplekje aan de buitenkant is meestal een grote plek aan de binnenkant
het kan erg meevallen: de roestplekken onder de plastic dorpels komen niet van binnenuit maar ontstaan door het schuren van de plastic delen over het (matig) gelakte staal. Bij mij deed een dremel wonderen. Natuurlijk kunnen sommige wel door het metaal gevreten zijn maar het hoeft niet.
Gaten van binnenuit zitten vaak aan de onderkant van de dorpel. Indien dat zo is dan wel even checken of de binnenbalk goed is
CX GTi Turbo 2 - All Black
Als ik het zo bekijk lijken de plekjes inderdaad ontstaan te zijn door het schuren van het RVS langs de lak en het metaal. Aan de andere kant heb ik de boel nog niet losgehaald omdat ik daar niet bij kon (krappe stalling ). Ik ga aankomende maand eens rustig aan kijken en dingen vervangen denk ik. Of de maand daarna. Ik heb geen haast.
Heeft iemand foto’s van hoe een accubak er bij een goede CX uit hoort te zien? Bij mij zit er een klein gaatje in, maar is het vooral een mengelmoes van rare plaatjes en tapeinden.
Open het onderstaande en je weet hoe het eruit ziet.
http://picasaweb.google.nl/greseltje/FemmeFataleMeijeBlanc2#5413337133094190882
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Da’s precies de verkeerde kant.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Deze is weggehaald en opnieuw opgebouwd. Heb je hier iets aan?
Niet origineel, maar wel naar het oude voorbeeld.
En of ik daar wat aan heb. Bij mij loopt er nog een plaat van de tapeinden naar onder de koplamp zegmaar. Ziet er erg beun-de-haas uit, en blijkbaar hoort het dus niet. Mooi om te weten. Hoort de accu tussen voorbumper en tapeinden of tussen tapeinden en wielkast?
Dank!
Die plaat naar koplampen hoort wel en zit met de draadeinden van de accuklem vast, en ook met bouten aan het voorfront.
Verder mist op deze foto nog de klemrand tegen de wielkast.
De accu zit natuurlijk tussen wielkast en de rechtopstaande draadeinden
CX GTi Turbo 2 - All Black
Top, dank.
Het is allemaal zo rommelig, dat ik alles verwacht.
Fotoupdateje
Dus, het interieur er uitgehaald om problemen te zoeken en alles goed schoon te maken. Niets gevonden. Tegelijk ook handig om de matten schoon te maken met de Kärcher. Oja, ik ben er wel achter gekomen dat de vorige eigenaar lang was, en daarom het hoogteverstellings frame onder de bestuurdersstoel vandaan heeft gehaald, en twee metalen strips heeft geplaatst waardoor de stoel tegen de achterbank aangeschoven kon worden. Geen probleem, behalve de meedraaiende moer in de bodemplaat. Kijk ik binnenkort wel even naar. Ik zou trouwens wel weer hoogteverstelling op de bestuurdersstoel willen hebben, ookal zit ik waarschijnlijk toch altijd zo laag mogelijk.
Oja, en de vorige eigenaar (of die daarvoor) was, eeuhm, spiritueel schijnbaar.

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Dat ziet er lekker roestvrij uit man! Mooi zo! Keep up the good work
Way out in the water, see it swimming.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Trek je ook even de deurrubbers aan de onderzijde los, Michael… ook daaronder wil het n.l. nog weleens krokant worden!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Je bedoelt de rubbers aan de carrosserie? Die over die felsnaad zitten zegmaar? Die heb ik er al afgehad, en ben geen roest tegengekomen, dat verbaasde me nogal ja!