Verzekering vraagje….
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 467

Gepost: 28 juli 2010 01:31 PM

Pas geleden heb ik flinke steenslag schade aan mijn auto gehad (afgevallen grind van een vrachtwagen) en dit is door de verzekering van de tegenpartij ondanks mij WA+ verzekering royaal uitbetaald (80% van de aanschafwaarde van de auto). Op zicht heel mooi maar volgens mij kleven er ook nadelen aan

Nu zit ik me te bedenken wat er gaat gebeuren als mijn auto door een ander total loss wordt gereden. Wat ik van velen hoor is dat ik dan de dagwaarde minus het uitgekeerde schade bedrag van laatst. Wat er dus op neer komt dat ik dan bijna geen geld meer zijn krijgen om wat anders te kopen.

Nu zit ik dus te dubben. Moet ik deze auto blijven rijden, wat een superbetrouwbare auto is gebleken en erg goed onderhouden (goede remmen, nieuwe uitlaat, alle elektrisch werkt..) Alleen niet de mooiste meer, en oplappen van het uitgekeerde geld is als je het rationeel bekijkt gewoon niet lonend.

De andere optie is deze auto verkopen en dat geld en het verzekeringsbedrag een andere xsara coupe vtr terug te kopen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of weet wat er van die verzekerings verhalen waar is?

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 28 juli 2010 02:23 PM
  [ # 1 ]

Ik ben heel slecht op de hoogte van die verzekeringsjungle, maar wat jij hier vertelt komt op mij heel vreemd over. Alsof je een soort strippenkaart zou hebben mbt claimen van schade. Ga eerst maar eens uitzoeken of dat klopt, ik ben benieuwd.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 28 juli 2010 02:38 PM
  [ # 2 ]

Het ligt er volgens mij een beetje aan hoe je auto verzekerd is.Zelf heb ik ze all risk verzekerd.

Destijds had ik op een xm schade waarbij de dader op het kerkhof lag. De schade is toen getaxeerd en betaald. Omdat ik aangaf het zelf te gaan doen is mij toen 75% van het schadebedrag uitgekeerd. Indien ik een nota van een herstel bedrijf zou overleggen zou ik de rest krijgen zover deeze uitkering ontoereikend was.

Tevens moest ik melden wanneer de schade herstelt zou zijn. Dit moest ik dan laten beoordelen door een taxateur, zou mij niets kosten. Deze zou dan doorgeven dat alles weer in orde was. Had ik dat niet gedaan dan had ik idd dat gehad wat jij noemt. Mijn verzekerde bedrag zou dan zijn verlaagt met deze uitkering.

Uitgangspunt van de verzekering is in deze dat ik anders voordeel zou hebben en dat mag niet.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook