Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat verhaal heb ik nooit begrepen….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
kleppen die wat ruimer staan kun je horen ‘tikken’. Alle DSsen, de HY en een BMW e21 316 lopen op LPG en inderdaad, bij de bmw hebben we na 50.000 km de kop laten reviseren. (had toen in totaal pas 100K gelopen). Bij de DS verloopt ‘ie praktisch niet en die hoor je op de een of andere manier ook niet ‘tikken’. De bmw weer wel.
Op die manier, en natuurlijk de gasnippel merkte ik altijd of de motor van een auto op gas was afgesteld. Als je het hoort dan weet je wat ik bedoel.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Totaal aantal Berichten: 1375
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ik hoef eigenlijk de kleppen van mijn auto’s nooit meer bij te stellen. Ligt dat aan de moderne olie, brandstof of…. mijn voelermaatjes?
Oftewel: ben ik de enige die dit ervaart?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Heej, een oud topic, leuck.
Overigens heb ik met de DS nooit op LPG gereden, ik heb haar verkocht en daar heb ik nog steeds spijt van.
Zo heb ik ook nog twee auto’s waarvan ik nooit de kleppen stel, kan ook niet want ze hebben hydraulische stoters.