computer storing xantia 1.6i
speedy3395
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 27 juli 2010 04:33 PM

Ik heb het volgende probleem met mijn Xantia 1.6i uit 1998.
Het dashboard is uitgevallen, ik heb de zekeringen gecontroleerd niks gevonden maar uiteindelijk
toch de betreffende zekering vervangen. Nu doet het dashboard het weer maar de auto wil niet meer
aanslaan ook de centrale vergrendeling doet het niet meer. Toen het dashboard het niet meer deed
liep en startte de auto normaal.
Is er iemand bekent met dit probleem.

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 29 juli 2010 04:49 AM
  [ # 1 ]

Heb je centrale vergrendeling met een PLIP ( zo’n oog boven in tussen de zonneschermen?)

Heb je de accu er al eens een kwartier af gehad ?

Zat er in de auto een orginele startonderbreker en is deze ontkoppeld ?

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 29 juli 2010 04:49 AM
  [ # 2 ]

Dit zijn trouwens gewoon wat vragen om je een antword te kunnen geven…

Ik heb het 1x mee gemaakt dat een xantia niet wilde starten NA dat deze maanden zonder zijn startblokkering had rond gereden….

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  

speedy3395
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 30 juli 2010 11:57 AM
  [ # 3 ]

er zit een startonderbreking op maar die werkt via de chip in de sleutel dus geen nr. intikken het rare is dat ik bij de auto wel een code heb eentje voor de radio en eentje voor de auto maar die van de auto zou ik niet weten waar ik die in moet zetten

Profiel  

Facom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 30 juli 2010 12:49 PM
  [ # 4 ]
speedy3395 schreef:

Ik heb het volgende probleem met mijn Xantia 1.6i uit 1998.
Het dashboard is uitgevallen, ik heb de zekeringen gecontroleerd niks gevonden maar uiteindelijk
toch de betreffende zekering vervangen. Nu doet het dashboard het weer maar de auto wil niet meer
aanslaan ook de centrale vergrendeling doet het niet meer. Toen het dashboard het niet meer deed
liep en startte de auto normaal.
Is er iemand bekent met dit probleem.

Misschien toch meer zekeringen?
(in eerste instantie leek de “betreffende zekering” ook goed als ik je post goed begrepen heb.)

P.S. in de motorruimte zitten nog wat grote hoofdzekeringen, kijk die ook eens na.

Verder wil een slechte massaverbinding ook wel eens verschillende problemen tegelijk opleveren, dus check ook eens alle massaverbindingen. ook de accuklem wil nog wel eens te los zitten: zwakke verbruikers werken dan wel, maar grote vebruikers (startmotor) niet

Ander ding: een achteraf ingebouwd alarmsysteem diezelfde storingen veroorzaken als daar sluiting in de bedrading zit, of de centrale slecht is.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook