Hallo,
ik zit met het volgende. Ik heb een C5 Ligne Prestige met van die wieldoppen. Nu zijn de Michelin 195-65-R15 banden die er nu onder liggen bijna op. Ik wil er dus andere onder zetten.
3 opties:
Optie 1:
4 nieuwe Michelin 195-65-R15 er onder zetten. Ik denk dat dit maximaal 500 euro gaat kosten. Maar onder mijn vorige auto (Xantia) had ik breedere banden liggen, en had ik veeeeeeel minder last van zijwind als met mijn huidige C5. Dus wil ik eigenlijk een iets breedere band er onder.
Optie 2:
Ik vind de ‘‘standaard’’ lichtmetalen velgen (van de Exclusive b.v.) niet zo mooi. Als ik mijn wieldoppen er naast zet, zie ik dat net zo lief. Maar mijn garage heeft wel andere citroen velgen tweedehands liggen. Die velgen zien er smetteloos uit, en 2 van de banden zijn als nieuw en de andere 2 hebben een profiel van zo’n 5.5 a 6.0 mm. Er liggen Michelin MXM Pilot 225 / 45 R17 banden om. Zie foto voor hoe ze er uit zien. Op de foto staat de nieuwe velg voor de oude. Hierdoor is het een beetje een vertekend beeld. Ik weet eigenlijk niet of ik het mooi of patserig vind. Als ik iets niet wil is het een patser bak! Ook wil ik niet veel op comfort inleveren, een beetje mag wel natuurlijk, als hij daarmee minder windgevoelig is. Natuurlijk laat ik ze (alvorens ik ze koop) er eerst onderzetten en ga ik ermee proef rijden. Ooh ja: Ze kosten 800 Euro.
Optie 3:
Verder zoeken naar ander mooi lichtmetaal met goede tweedehands band.
Nog iets: Heeft iemand van jullie enig idee wat die velgen nieuw kosten? En wat zijn ze in gave toestand waard? M.a.w. betaal ik niet te veel! Ik wil namelijk dan de huidige velgen op zolder leggen en die er weer onderzetten op het moment dat ik de auto weer verkoop / inruil. Dan kan ik de velgen los verkopen, maar dan moeten ze wel redelijk verkoopbaar zijn.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Groetjes,
Maarten Trilsbeek
kijk eens op http://www.reifen.com
heb ik mijne ook gekocht, bener tevreden over
Zou natuurlijk patserzooi kunnen zijn.
valt wel mee genoeg keuze en zeer goede service
citroenc2 schreef:Zou natuurlijk patserzooi kunnen zijn.
valt wel mee genoeg keuze en zeer goede service
Geen idee. Heb er alleen de autostoeltjes vandaan omdat die (Römer) daar toch enkele tientjes goedkoper zijn dan bij ons.
Je moet wel heel ver gaan wil je van een C5 een patserbak maken. Zelfs met die andere velg is het zeker nog geen patserauto. Het geeft de auto meer uitstraling en ik vind het zeker mooier, het maakt de auto meer af.
gewoon doen als je het mooi vindt
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ik vind het een hele mooie velg. Ik zou het wel weten hoor: kopen die hap (als je toch geld over hebt )
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
persoonlijk vind ik deze velgen erg mooi onder een C5
gewoon standaard Citroën C5 velg.
deze had de C5 waar ik een proefrit mee gemaakt had ook
foto komt van google
arjan_verkade schreef:persoonlijk vind ik deze velgen erg mooi onder een C5
gewoon standaard Citroën C5 velg.
deze had de C5 waar ik een proefrit mee gemaakt had ookfoto komt van google
Inderdaad, deze standaard velg staat zeker goed onder een C5.
Weet iemand welk type velg dit is? Dit is zeker ook een optie.
Heeft iemand zo’n setje te koop
Als je geen comfort wil inleveren moet je zeker geen lagere band nemen. Het is namelijk wel een wereld van verschil tussen 195/65/15 en 225/45/17. Mijn schoonvader had onder zijn laguna 2 ook die maat (225) en winterbanden 205/60/16 dat was al een aanmerkelijk verschil. Dus jij krijgt nog meer verschil tussen 195 en 225.
Maar met proefrijden zul je het verschil wel merken, iniedergeval suc6
Maar het zijn zeker mooie velgen (17”)
gr maarten
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
Dag,
de velgen die je ziet bij die duitse C5, zitten óók onder mijn C5, en zijn origineel Citroën. Ik vind dat ze er perfect bij passen. Die velgen zijn 15 inch, en uit de accessoirefolder C5 2001 maak ik op dat het gaat om het type Silverstone of Monza. Silverstone is 6 x 15 en Monza is 6,5 x 15. Ik meen mij te herinneren dat ik bij de montage van de velgen heb gezien dat het 6 x 15 was, dus ik houd het voorlopig op Silverstone. In de folder stonden ze destijds voor € 701. Ze horen bij type 1, dus mogelijk dat een Citroëngarage ze nog heeft liggen voor een schappelijke prijs. Ik heb ze ruim een half jaar geleden via Marktplaats kunnen kopen voor € 100 incl. de bijbehorende wielbouten (zijn namelijk anders dan de standaardbouten) én sierdopjes voor over de wielbouten, en toen realiseerde ik mij dat dit wel supergoedkoop was (dat ben je soms al kwijt voor stalen velgen). Verkoper wilde 16 inch onder zijn C5. Ik ging voor mooi én praktisch, want op de stalen velgen liggen nu mijn winterbanden. Als je slechts voor mooi gaat, kun je ook altijd nog je stalen velgen verkopen, is meestal wel vraag naar. En wat betreft de zijwindgevoeligheid van de C5 ten opzichte van de Xantia: mijn vorige auto was óók een Xantia, en de C5 is iets hoger en iets “platter” aan de zijkant, en mogelijk veroorzaakt dat wat meer gevoeligheid voor zijwind. Ik zoek de oorzaak dus niet in de banden. Mocht je een foto van de (Silverstone)velgen willen hebben, laat dan een PB achter met je mail-adres, dan zal ik de foto opsturen.
Kijk eens bij http://www.bartebben.com !! Hij biedt Imola-velgen aan (velgen net als de originele wieldoppen), 15 inch, inclusief banden, voor € 450 . Dus 4 Silverstone-velgen moeten toch wel ergens te koop zijn voor pakweg € 250 ??
Succes !
JoF
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Als je geen comfort wil inleveren moet je zeker geen lagere band nemen. Het is namelijk wel een wereld van verschil tussen 195/65/15 en 225/45/17. Mijn schoonvader had onder zijn laguna 2 ook die maat (225) en winterbanden 205/60/16 dat was al een aanmerkelijk verschil. Dus jij krijgt nog meer verschil tussen 195 en 225.
Maar met proefrijden zul je het verschil wel merken, iniedergeval suc6
ik ben het niet helemaal met je eens ik heb ook andere banden genomen en ben ook van 185 naar 225 gegaan maar ik vind niet dat het comfort weg is wat wel een stuk beter is is de wegligging van de auto
Die velgen onder die duitse c5 zitten ook onder peugeot 406
ik weet niet precies onder welke uitvoering maar je
ziet ze vrij regelmatig. Wat ik minder fraai vindt aan deze
velgen dat ze maar een draairichting hebben dus links en
rechts zijn het de zelfde velgen.
Had ooit DS 21, GS 1220, GSA Pallas, CX1 2.0 ‘85 LPG, CX2 2.0 ‘86 LPG, Berlingo 1,9d, Buick century ‘88 LPG, GMC C1500 ‘88 LPG, 205 1.1, momenteel in het huishouden aanwezig; C5 Break 2.0 ‘02 LPG, Chrysler sebring LE autostick ‘01 LPG.
foto , zie daar
Had ooit DS 21, GS 1220, GSA Pallas, CX1 2.0 ‘85 LPG, CX2 2.0 ‘86 LPG, Berlingo 1,9d, Buick century ‘88 LPG, GMC C1500 ‘88 LPG, 205 1.1, momenteel in het huishouden aanwezig; C5 Break 2.0 ‘02 LPG, Chrysler sebring LE autostick ‘01 LPG.
Dag,
de velgen op die Peugeot lijken dezelfde te zijn als die op die duitse C5, maar zijn het niet. Citroënvelg heeft 7 “gaten”, Peugeotvelg slechts 6, waardoor de vorm toch wezenlijk anders is.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)