Na 2 dagen hard klussen zijn in ieder geval de voorschermen netjes en klaar om terug op hun plek te gaan. Alle gaten zijn gedicht en de oude laksystemen hebben ook hun aanwezigheid kenbaar gemaakt.Heerlijk als je filler elke keer gaat vreten met een of andere laklaag. Toen dat scherm maar half kaal gehaald en opnieuw begonnen op te op te bouwen.
Achterklep is vervangen maar nu ben ik het slot kwijt, overal gekeken maar nergens gevonden. Ofwel het wordt weer eens tijd om de schuur op te ruimen…..
Morgen ff naar de toko voor een distributieset, want god weet wanneer die vervangen is. En een flexible pijp want die is ook dermate overleden en dan is het tijd voor de kop-er-af operatie…..
naast alle andere klusjes die nog “even” moeten voordat die (streven is donderdag) op vakantie mee kan.
CX GTi Turbo 2 - All Black
mooi niet dus,
de kogel is door de kerk, morgen reis ik met het rokende monster af naar begin F. voor een ander blok met half zoveel ervaring…...
overigens is het slot gevonden en de wagen bijna reisklaar, op het blok na dus…..
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Goeie reis…
Ben je wel lid van de wegenwacht met europa dekking…....je weet het nooit.
Bon route
Resumerend:
de wagen heeft bij koude start nog al een bokkige loop, rookt dan meetal wat blauwig. Soms alleen grijs of meer wit.
bij 2500 toeren blijft ie iets onregelmatig lopen. Warme start is geen probleem, dus compressie is goed.
We dachten aan in ieder geval een olieschraapveer. En mogelijk meer fijns.
In ieder geval geen CO in het koelwater dus koppakking is goed.
Na gisteren 700 km gereden te hebben kan ik daaraan het volgende toevoegen: Ding rookt niet bij deellast tijdens rijden. heeft echt zat vermogen. Rijdt (bijna) zoals je van een gezonde td2 zou mogen verwachten. Als je onbelast gasgeeft komt er eerst een zwarte wolk uit en bij gas terug een grijze wolk. Alsook bij gas intrappen bij accelereren. Verder is de uitlaat natuurlijk nu goed zwart van binnen.
ZO zal ie de roettest bij apk natuurlijk niet doorkomen maar ik vermoed met een setje goede verstuivers het probleem op te lossen. Dus dat is voor vandaag evenals de distributie, uitlaat-flexibele, olie/filter en brandstoffilter. Morgen apk en dan op vakantie.
nee hoor geen ww, ik heb vertrouwen (en een halve garage in de kofferbak liggen)
CX GTi Turbo 2 - All Black














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wel lullig als je komt te staan op een franse/italiaanse/zwitserse/spaanse/oostenrijkse snelweg zonder ww. Je mag daar namelijk geen noodreparaties langs de kant van de weg doen en word verplicht weggesleept. En dat kost héél veel geld..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De wereld draait al voldoende op angsten en onzekerheden….
maar ik heb liever een reactie op wat er boven staat Zo van: dat denk ik ook, of nee je moet ook hieraan denken gezien de symptomen .....
CX GTi Turbo 2 - All Black














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je die verstuivers al eens getest? Wat jij schrijft kán aan de verstuivers liggen maar dan moet dat wel te zien zijn als je ze test. Verstuiven ze goed in een testopstelling dan zou IK eerder denken aan een versleten inspuitpomp dan aan een gare verstuiver.
zo goed
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ben je nu bij Nico?
Als je er niet uitkomt, rijd dan even langs.
waterman schreef:
zo goed
super!
met andere verstuivers loopt ie wel fijner stationair. het roken is een stukje minder maar nog niet weg dus zou inderdaad dan de pomp kunnen zijn.
bleek trouwens bij het wisselen van de verstuivers dat onder 2 van de 4 het brandplaatje miste…. zou dat er ook wat mee te maken kunnen hebben?
CX GTi Turbo 2 - All Black














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, die brandplaatjes zijn natuurlijk wel soort van belangrijk omdat die dingen voor de feitelijke afdichting tussen verstuiver en kop zorgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als een vorige “”“monteur”“” die brandplaatjes is vergeten, kon die ook wel eens met zijn vingers aan de pomp gezeten hebben.
Goed op tijd zetten en desnoods laten nakijken
Groetjes Harry
Vandaag is ie met vlag en wimpel door de apk gekomen, incl roetmeting. Omdat de wagen 30 jaar en 1 maand oud is hoef ik pas weer over 2 jaar ermee voor de apk. Dus voorlopig geen ellende op dat vlak.
Zoals de motor nu loopt kan ik er de komende 2 weken in Frankrijk zowieso wel mee leven. Als ik terug kom ga ik wel eens langs VDL.
ps. firma uberbeun bedankt voor het meedenken buiten openingstijden
CX GTi Turbo 2 - All Black














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Graag gedaan natuurlijk! Hoe loopt ie nou dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
redelijk goed, zoals je mag verwachten met oude verstuivers die eerder ook al nagelden toen ze in een ander blok zaten. Oppakken bij lage toeren in koude toestand geeft soms flink schokken maar verder geen klachten eigenlijk.
CX GTi Turbo 2 - All Black