Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 27-02-2010
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Ik heb net op getparts.nl een bobinerail gekocht voor een 1800 16V bj 1998 stond erboven dat moet goed zijn denk ik zo ik moest er 25 euro voor betalen en met verzenden 35 euro…!!
Nu kijk ik net weer staat dezelfde bobinerail erop voor 60 euro ex verzenden nu vraag ik me af word je nou belazerd of klopt er iets niet…..??
Ik neem aan dat een bobine van elk andere motortype niet op een andere past….??
mod topic titel aangepast
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 27-02-2010
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Net deze mail binnen gekregen op mijn vraag of ie wel goed was e.d
goedemorgen
De Bobine word vandaag naar jullie afgestuurd. Deze bobine was verkeerd geprijst en jullie hebben dus geluk.Wij hebben de prijs inmiddels aangepast.
mvrgr
Wacht het gewoon af. Je kan de bobinerail van alle 1.8 en 2.0 16v’s pakken. Het enige waar je voor moet oppassen is dat bij de oudere types de olievuldop op een andere plek zit. Het kapje wat over de bobinerail zit past dan niet, terwijl de rail voor de rest hetzelfde is. (Ik heb het kapje toen gewoon overgelijmd van de vorige rail).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 27-02-2010
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Ok dus van de 1.8 tot de 2.0 16V zijn hetzelfde ??? mijn auto is BJ 1998 en de bobinerail ook dus dat moet goed gaan er stond ook 1800 16V boven dus ik neem aan dat dat wel goed is vond ook dat prijs verschil zo raar eerst 25 euro en daarna 60 euro ..... maar had al antwoord van de verkoper en ik had mazzel hij was eerst verkeerd geprijst dus lucky me.
Op marktplaats betaal je er ruim 80/90 euro voor dus was zo en zo geodkoper uit geweest… hij word vandaag aangeboden aan de TNT dus verwacht hem morgen of zaterdag ..
Word vervolgd…..
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
De bobine rail is voor een 2.0 en 1.8 16V gelijk,
Ik heb het geluk gehad dat ik er een via Marktplaats kon krijgen voor 30 eur.
Deze is getest en OK en ligt nu op reserve, de rail in mijn auto is afkomstig van een sloper, en wel een 2.0 16V type II
Deze rail is dus ook goed, maar iets recenter dan de rail die er in zat!
( reen wisselen bobine rail : -> zie mijn topic met het brandende motormanagement lampje )
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 27-02-2010
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Dus hij moet passen/het doen ik wil deze erop zetten kijken wat het doet ik heb een tijdje terug 4 nieuwe bougies gekocht van Denso Iridium Tough maar heb het idee dat het niet echt wat uithaalt + ik heb er een inlegsportfilter in maar vind hem niet echt meer trekken hij is ook niet feller of zo…. dus ik twijfel wat het is/kan zijn…dus dacht misschien de bobinerail….??
60 euro is ook geen geld voor dit onderdeel, ik dacht dat ze veel duurder waren.
Een paar jaar geleden wel. Maar naar mate de Xantia steeds meer vertegenwoordigt word op de sloop worden de onderdelen ook merkbaar een stuk goedkoper.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 27-02-2010
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Maar goed 25 euro of 60 het scheelt weer wat toch…..
ik heb er een inlegsportfilter in maar vind hem niet echt meer trekken hij is ook niet feller of zo…. dus ik twijfel wat het is/kan zijn…dus dacht misschien de bobinerail….??
Knappe vent die het verschil merkt tussen een normaal luchtfilter en een sportfilter… hooguit is het geluid iets anders, voor de rest heeft het hooguit een placebo-effect…
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 27-02-2010
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Harm schreef:ik heb er een inlegsportfilter in maar vind hem niet echt meer trekken hij is ook niet feller of zo…. dus ik twijfel wat het is/kan zijn…dus dacht misschien de bobinerail….??
Knappe vent die het verschil merkt tussen een normaal luchtfilter en een sportfilter… hooguit is het geluid iets anders, voor de rest heeft het hooguit een placebo-effect…
je zou qua trekkracht/acceleratie samen met de bougies toch wel iets moeten merken…..
Je merkt hooguit dat je minder geld hebt, verder zijn al dat soort ingrepen leuk voor het idee maar niet merkbaar. Pas als je gaat werken met turbo’s of chippen (bij turbomotoren) ga je het echt merken.
Lees de 2e bijdrage in dit topic even goed Stafford. Je moet echt geen wonderen verwachten van een setje dure bougies en een inlegfilter.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Komt er eigenlijk op neer dat vermogenswinst door luchtfilters en superbougies vergelijkbaar zijn met je geld overmaken naar een Nigeriaan die je mailt omdat de ex-president z’n erfenis even vrij moet komen…
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
replacement sportfilters hebben wel degelijk zin, verwacht echter geen wonderen!
Het verschil met een standaard luchtfilter is te merken als je er alleen al door heen probeert te blazen!
Ik als cara patiënt adem veel liever door mijn K&N dan door het filter wat er origineel in zat!
De auto zal zich dus ook wat prettiger voelen!
alleen is het verschil in vermogen niet veel, wel kan het zijn dat de motor wat soepeler reageert op het gas!
In ieder geval gaat er bij mij niets anders in dan een K&N replacement!
Een open filter is echter wel zinloos, omdat deze meestal verkeerd worden gemonteerd en daardoor warme lucht aanzuigen in plaats van relatief koude rijwind/inlaat lucht, de open filters zitten namelijk meestal achter de warme radiateur…
( bij een ( getunde) mini cooper ( 1971, een echte dus) is de ervaring dat een goed gemonteerd open filter meer vermogen geeft als een standaard filter, een replacement doet dat echter ook, een slecht gemonteerde gaf minder vermogen
( bij goed gemonteerd bedoel ik geen warme lucht binnen krijgen )
er zit dus wel degelijk verschil in!)
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Harm schreef:Komt er eigenlijk op neer dat vermogenswinst door luchtfilters en superbougies vergelijkbaar zijn met je geld overmaken naar een Nigeriaan die je mailt omdat de ex-president z’n erfenis even vrij moet komen…
In mijn ogen ( en ervaring) niet dus,
zo als ik al schreef :
een replacement gaat veel langer mee dan een gewone, die in mijn xantia zit zat eerder al in een andere auto
de motor reageerd net ff iets soepeler.
Een replacement heeft met een standaard auto mijn voorkeur boven een open en orgineel….
De extra herrie? dat is bull-shit met een replacement, deze gebruikt namelijk de demping van het orginele filterhuis
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia