













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon de homokineet OOK van de as afhalen. Dan haal je de buitenste ashoes weg, en hou je een kale as over met aan één kant het tripoidekruis. Nu schuif je van de kant waar je net de buiten-homokineet hebt weggehaald, zo de nieuwe binnen-ashoes naar het tripoidekruis toe. Kun je het kruis lekker laten zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vandaag ff lekker wezen toeren.
Tanken en zweven.
Vervolgens wil ik mijn banden ff op druk brengen.
Daarna wil ik weer mijn sleutel in het contactslot doen en starten.
Maar dit wil ineens niet meer.
Krijg de sleutel er niet in.
Toch maar ff de ANWB gebeld, binnen 10 minuten aanwezig!
Een wat oudere man stapt uit en zegt wat een mooie wagen!
Leg hem het probleem uit en hij gaat aan de slag.
Pak ook een stukje gereedschap van mezelf uit de koffer en hij zegt je kunt ook wel bij de ANWB aan de slag.
Uiteindelijk zijn we na een klein half uurtje zover dat de sleutel er voor het grootste gedeelte weer in wil.
Dan besluit ik de sleutel maar een klap te geven met de hamer en zowaar contact en starten.
Kan de sleutel er achteraf toch uithalen en weer starten maar hoe lang gaat dat goed daar kan ik niet op vertrouwen denk ik.
Nu dus vervangen.
Nu kan ik een ander ( oud ) contactslot monteren maar hoe lang gaat dat goed??
Zijn er ook nieuwe contactsloten in de handel die passen en goed zijn?
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Op Leboncoin adverteert iemand uit de regio Parijs met Neiman sloten nieuw in de doos: http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/22824083.htm?ca=7_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Neiman = Frans voor contactslot by the way
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Haha, wist ik niet eens. Ik maar denken, dat het een merk is, wat dan ook weer raar is, want er staat met koeieletters Valeo op de doos. Hoe dan ook, prima setje voor niet te veel. Op mijn auto zit ook zo’n nieuwe set van dezelfde aanbieder. Hij heeft er trouwens nog veel meer liggen. Maar hij is niet vatbaar voor de onderhandeling met grote afnames.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de vroege serie 1 heeft een klein sleuteltje voor de deur, op sommige/latere past de sleutel van ‘t contact ook gewoon in de deur. mogelijk is het gat in de deur voor het slot dan iets anders / kleiner bij de vroege s.1….
mbt contact slot, hebben ze allemaal dezelfde sleutel….. ?? ik meende dat er wat verschillen zijn. en zijn de contact/aansluitpunten aan de achterkant van die contactsloten serie 1 dan wel ‘t zelfde ??
pas dit setje setje dus wel op een ‘78-er ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Dat is een heel goede vraag. Dat was bij mij ook een issue. Bij een restauratie zou ik kijken of dit passend is te maken. Deze sloten hebben namelijk dezelfde sleutel voor het contactslot als voor het deurslot. En dat is wel erg fijn. Doe je het helemaal hyper luxe, dan zet je natuurlijk nog een centrale vergrendeling op de kofferbak. Het slot daarvan is helaas altijd apart.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Jim,
Wat betreft de sleutels.
Ik heb een klein sleuteltje voor de portieren en een andere kleine voor de kofferbak.
Het contactslot is een grote sleutel en deze is alleen daarvoor.
Dan is de set die in de buurt van Parijs wordt aangeboden ( dank Robin ) een optie lijkt me zo.
Sleutel is wel ander zou het slot dan nog anders zijn wat betreft de aansluitingen?
Enige probleem is dat deze jonge maar een paar Franse zinnetjes kan uitspreken.
Wellicht weet de verkoper er meer van.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
net contact gehad met Citroville (ook voor mijn autos die daar staan).
Dibert bevestigde dat het latere s.1 contact slot ook op de vroegere s.1 zou moeten passen, zelfde aansluiting achterop.
je zou zelfs een s.2 contactslot kunnen monteren, maar die heeft een kabelboom er aan hangen, dan moet je die overzetten…...
dus die set in Fr. zou moeten lukken als vervanging voor jouw huidige contactslot.
alleen de deur is anders. de vroege s.1 had een kleinere cilinder voor het slot, en dus ook een kleinere opening hiervoor in de deur. de aansluiting is dan wel hetzelfde aan de trekstang. als je dus die latere s.1 deur cilinders wil monteren, moet je het gat in de deur heel voorzichtig passend vergroten (let op de extra uitsparing….), maar kan dan wel. dan heb je alles op 1 sleutel.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
En dat is reuze fijn !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ga volgende week de verkoper contacten want dan is hij terug van vakantie.
Ik heb nog een andere vraag aan jullie over de kachel.
In de oudere CX serie 1 modellen zit de aanjager in een ronde behuizing ( later rechthoekig / vierkant dacht ik).
Nu zat dat bij mij middels een harmonica-slang verbonden met de luchtinlaat naar de aanjager onder de motorkap.
Die slang is dus vergaan. Ook niet meer te krijgen en ziet er ook niet echt stevig uit.
Ik heb ooit bij een Franse CX een rubberslang gezien die over de aansluiting op de luchtinlaat in de aansluiting ( ronding ) van de aanjager zat bevestigd.
Dit lijkt me een mooie oplossing . Ik heb her en der al wat geïnformeerd maar tot nu toe kan ik geen rubberen slang vinden met een dergelijke diameter( dacht aan luchtinlaat-zijde ongeveer 17 cm en aan aanjager-zijde ongeveer 11 cm.).
Hebben jullie enig idee waar ik een dergelijke slang kan kopen of heeft iemand van jullie een ander goed alternatief / optie om het op te lossen.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ik heb er een stuk flexibele slang op gemaakt zo’n eentje die bijv bij wasdrogers gebruikt, niet echt fraai maar wel functioneel, die rubberen ringen zijn namelijk nergens meer te vinden
Citroen c32 Hilton XLS



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat het niet fraai is zal niemand opvallen, lijkt me. Gewoon even meten en naar de bouwmarkt, inderdaad.





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
klopt het reservewiel ligt er overheen…........
Citroen c32 Hilton XLS
Robin Visser schreef:Haha, wist ik niet eens. Ik maar denken, dat het een merk is, wat dan ook weer raar is, want er staat met koeieletters Valeo op de doos. Hoe dan ook, prima setje voor niet te veel. Op mijn auto zit ook zo’n nieuwe set van dezelfde aanbieder. Hij heeft er trouwens nog veel meer liggen. Maar hij is niet vatbaar voor de onderhandeling met grote afnames.
Was het een complete set btw? Dus ook voor deuren enzo?
Nevermind, ik moet eerst lezen voor dat ik begin te mekkeren.