Sinds kort hoor ik een paar electronische piepjes als ik de bocht normaal neem.
Het gebeurt niet bij elke bocht.
Ik ben geen stevige rijder en neem de bochten al jaren zoals ik ze nu neem. Deze piepjes heb ik nog niet eerder gehad.Een maand geleden heb ik de banden nog op spanning gebracht.
Heb je je vloeistofffen al eens gecontroleerd?
Vandaag inderdaad toevallig van iemand anders gehoord dat het wel eens het oliepeil kan zijn. Inderdaad zat er echt heel weinig olie in dus dat gelijk bijgevuld. Nu maar hopen dat de piepjes weg blijven. Toch raar eigenlijk want normaal krijg ik een dashboard-melding dat het oliepeil te laag is.nu dus niet
wanneer je een melding op het display “olie te laag” krijgt is het in mijn ogen wel rijkelijk laat.
Op de C5club forum kun je lezen dat deze display aanduiding niet altijd even duidelijk/juist is.
Wanneer je wacht met bijvullen tot je een signaal krijgt vul je eigenlijk bij na een noodoproep van de auto. In mijn ogen gewoon de peilstok regelmatig checken en de olie zo op peil houden.
Ik heb eens de motor van een eend gereviseerd waar ook met te weinig olie werd gereden, en ook van een saviem camperbus, je kon aan de cylinders/zuigers zien dat ze te weinig smering hadden gehad.
Een signaal is eigenlijk een teken dat er te weinig olie(druk) is!!
Johan