kijk en dat is nu dat probleem met dit land we willen allemaal snel rijk worden maar dat lukt niet door dat iedereen die guldenteken een euroteken heeft gegeven zitten we nu met de problemen
ik mijd de mensen die te duur zijn er is gewoon genoeg keuze over
citroenc2 schreef:kijk en dat is nu dat probleem met dit land we willen allemaal snel rijk worden maar dat lukt niet door dat iedereen die guldenteken een euroteken heeft gegeven zitten we nu met de problemen
ik mijd de mensen die te duur zijn er is gewoon genoeg keuze over
rijk zijn is natuurlijk relatief, dus als iedereen meer heeft en alles meer kost, dan ben je even ver.
het is inderdaad zo dat ik 7 jaar geleden 32,50 tot 35,—gulden per uur vroeg, en daar ook prima van kon leven. tegenwoordig ligt mijn uurloon op zo’n 30 euro per uur (hangt af van het soort werk en de opdrachtgever), en ook daar kan ik prima van leven, maar het is nou niet zo dat ik 2 keer zo veel overhou.(nog afgezien van de belastingen etc. die ik lekker zelf mag betalen)
prijzen van andere freelancers liggen in het algemeen hoger dan die van mij. naja, en ga maar eens een bedrijf vragen om iets voor je te repareren (zo nu zijn we weer on topic). ik weet niet of dit nu door die dure euro komt of omgekeerd, het is een beetje kip of ei verhaal.
maar ik vraag me ook wel eens af hoe 85 euro per uur te rechtvaardigen is… en ondertussen moet ik dat soort prijzen wel betalen en dus kan ik mijn prijs dan ook weer verhogen, en zo gaat het maar door…
het vervelende vind ik dan dat er voor dat geld soms maar bar weinig begrip en service geleverd wordt, het lijkt wel of eergevoel plaatsgemaakt heeft voor arrogantie en horkerigheid. dat service vaak niet geleverd wordt. als iets duur is, dan mag je ook wat verwachten vind ik (open deur, maar toch)
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
kijk dit is reeel 30 35 euro per uur mijn garage vraagt 40 en biedt een hoop service ervoor maar 80 euro per uur en dan een nummer zijn mij niet gezien dan maar geen dealer met een nieuw pand maar een dorpsgarage
even een vraag voor de dealers mogen jullie zelf weten waar jullie de onderdelen kopen of dat niet in de bauw is het heel normaal om te shoppen als je groot inkoopt vandaar
ben ik met je eens.
ik merk alleen helaas dat mijn “dorps"garagist niet zoveel zin meer heeft in allerlei klussen, en probeer nu een andere te vinden die het nog wel leuk vindt.
ik hoor echter veel gemopper over dat alles met de computer moet, en dat er niets meer gerepareerd kan worden aan die nieuwe auto’s, maar als ik ze dan vraag aan mijn bixen te werken, dan vinden ze het weer oude zut waar ze geen zin in hebben.
ik zoek dus nog steeds verder.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
kijk dat vind ik ook raar dat ze alleen de leuke dingen willen waarom geen bx of cx enz vroeger hadden ze niks anders dan die autos
Mijn lokale dorpsgarage heeft inderdaad ook niet zo’n zin meer in oudere auto’s terwijl hij voor nieuwere auto’s geen apparatuur heeft staan
Wat wil je dan? fietsen maken ofzo
Ik ben trouwens wel blij dat bij mijn citroens de koplampen snel te vervangen zijn, itt sommige nieuwere auto’s.
1 keer gehad dat ik ‘s ochtends in het donker weg wou rijden, pats lamp kapot, 1 tel later pats. andere ook naar de eeuwige jachtvelden.
Binnen 5 minuten gelukkig 2 nieuwe in kunnen zetten
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX