Vandaag een BX 1.6 progress uit ‘‘91 op de kop getikt voor welgeteld 125 euro. 160.000 op de klok, sportinterieurtje in prima staat, 3 lm-velgjes en 1 gewone, rijdt prima maar heeft als enige mankement ‘n kapot knipperlichtje
Stond al maanden te koop maar ze kwamen hem niet kwijt. vraagprijs was 500 euro maar ze moesten ervan af…...uiteindelijk 125 euro..
Mijn Xantia had de geest gegeven en het was niet rendabel meer deze te repareren dus die gaat maandag naar de sloop. Al met al kost het geintje me dus 25 euro want de xant brengt nog 100 op.
fotootje:
&s=x2
ben er wel mee in mijn sas :17
Moet in de toekomst nog een paar kleine dingetjes aan versleuteld worden voor de apk (januari) maar voorlopig kan ik ermee vooruit.
Iemand nog zo’n velgje liggen toevallig???
Groetjes Marc
p.s. binnenkort ook maar het onderschrift effe vervangen
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Is het niet een idee om de xantia zelf in onderdelen te verkopen?
Volgens mij vang je dan veel meer dan 100 euro!!!
Verder is het een leuke bx, gefeliciteerd!!
Xsara_Coupe
ik denk dat xsara coupe gelijk heef gewoon de onderdelen zelf verkopen ik denk als je hier een advertentie en op markplaats dat je een hoop zo kwijt ben als je er niet teveel voor vraagt
Proficiat met je aan koop, ziet er leuk uit. Die velgen vind ik ook super onder een BX
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Leuke BX hoor, zo te zien!! Ik geloof dat Winnetou (van dit forum) nog wel van deze velgen te koop heeft, stuur hem eens een PBtje als je je velgenset aan wilt vullen.
Ik zou in ieder geval voordat je de BX serieus in gebruik gaat nemen de motorolie en de LHM verversen. Dat laatste is iets wat bij oudere Citroëns nogal eens wordt vergeten. Het kan op de langere duur flinke problemen opleveren en is een ingreep van nog geen drie tientjes.
Ik zou zeggen: Heel veel plezier met de BX!!!
Serge.
die xant wil ik wel van je overnemen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Ziet er nog goed uit.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik liever in de bx rondrij dan in de xantia ops:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
stoterstangen90 schreef:die xant wil ik wel van je overnemen.
Je hebt pb!!
het lijkt erop dat de Xant een nieuw leven krijgt en gaat naar stoterstangen. Ik zag het niet echt meer zitten en ik hoop dat je er nog wat van kan maken. De carrosserie is in elk geval nog heel netjes.
Dinsdag de BX!!!
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
eind goed al goed
voge schreef:Leuke BX hoor, zo te zien!! Ik geloof dat Winnetou (van dit forum) nog wel van deze velgen te koop heeft, stuur hem eens een PBtje als je je velgenset aan wilt vullen.
Ik zou in ieder geval voordat je de BX serieus in gebruik gaat nemen de motorolie en de LHM verversen. Dat laatste is iets wat bij oudere Citroëns nogal eens wordt vergeten. Het kan op de langere duur flinke problemen opleveren en is een ingreep van nog geen drie tientjes.Ik zou zeggen: Heel veel plezier met de BX!!!
Serge.
Nou serge, er was al veel aan gedaan en door allerlei lekkages (die nu opgelost zijn) is de LHM redelijk vers. Had zels net nog een beurt gehad, dus de komende weekenden ga ik hem eens heel goed inspecteren en alles doen wat ik tegenkom maar al met al valt dat reuze mee gelukkig.
Daarna ga ik toch weer zoals ik met alle auto’s gedaan heb proberen hem zo netjes en origineel mogelijk te krijgen. Hij heeft dan wel maar 125 gekost (dat zie je er trouwens in het geheel niet aan af) maar dat wil niet zeggen dat ie verloederd word….
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
gelukkig maar! Ik zag in je eerste post dit staan: “maar voorlopig kan ik ermee vooruit. “
Ik dacht hieruit op te maken dat je bedoelde dat je er voorlopig niets aan hoefde te doen, vandaar dat ik wees op een aantal zaken..
Maar heel veel plezier ermee, dat zal vast wel lukken!!!
marx-7 schreef:stoterstangen90 schreef:die xant wil ik wel van je overnemen.
Je hebt pb!!
het lijkt erop dat de Xant een nieuw leven krijgt en gaat naar stoterstangen. Ik zag het niet echt meer zitten en ik hoop dat je er nog wat van kan maken. De carrosserie is in elk geval nog heel netjes.
Dinsdag de BX!!!
de xant krijgt een nieuw hart. Ik heb nog een D6a liggen uit een vroege gti. Die gaan we wat geciviliceerder maken met het motormanagement van de xant.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 664
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Goed te horen, weer eentje gered van de sloop
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
voge schreef:Leuke BX hoor, zo te zien!! Ik geloof dat Winnetou (van dit forum) nog wel van deze velgen te koop heeft, stuur hem eens een PBtje als je je velgenset aan wilt vullen.
Ik zou in ieder geval voordat je de BX serieus in gebruik gaat nemen de motorolie en de LHM verversen. Dat laatste is iets wat bij oudere Citroëns nogal eens wordt vergeten. Het kan op de langere duur flinke problemen opleveren en is een ingreep van nog geen drie tientjes.Ik zou zeggen: Heel veel plezier met de BX!!!
Serge.
Ehm, ik heb geen velgen liggen hoor. Misschien ben je in de war met TinusTussengas, die naast mij stond op de laatste meeting (Rozenburg) en ook in een knalrode BX rijdt? Die had inderdaad een setje redelijke LM-velgen meegenomen waar hij zelf niets meer mee doet. En ook nog een setje TZx-wieldoppen, als ik het me goed herinner.
Ik weet alleen niet of het de juiste velgen zijn, ik kan namelijk het fotootje van de Progress niet openen wegens beperkingen van het bedrijfsnetwerk van de baas (tsja, veiligheid he..)
Enne Marx 7”: gefeliciteerd!! Een Progress is een erg leuke BX qua uitrusting, vooral die stoelen zijn een pré!
@winnetou, ik heb in het verleden al een paar bx’en gehad maar toen ik in deze ging zitten wist ik niet wat me overkwam, wat zitten die goed zeg, zelfs beter dan de Xantia
Grappig detail, mijn broer heeft ook een progress uit 91 en sterker nog het kenteken begint allebei met ZL- en ze zijn toen bij dezelfde dealer verkocht. We schatten dat ze in dezelfde week op kenteken zijn gezet.
Wat ik wel vreemd vind is dat in de mijne dit mooie interieur zit maar verder weinig extra’s terwijl die van hem is uitgevoerd met electrische ramen, ABS maar zonder dit interieur en toch allebei een progress uitvoering…
Morgen gaan we hem halen
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Stoterstangen kwam vandaag op zijn brommertje van Soest om de Xantia te halen, effe gepraat, omgeschreven, brommertje in de achterbak en hij is weer vertrokken richting het noorden. Ik hoop dat ie aangekomen is met de auto want ik had er een zwaar hoofd in. Hij niet en bleef het zonnig inzien
De BX een paar uurtjes geleden opgehaald en gelijk een beetje schoongemaakt en wat irritante dingetjes verholpen. Zaterdag ga ik eens beginnen met het knipperlichtje voor te vervangen dat een paaltje van dichtbij heeft gezien en de motorruimte eens goed schoonmaken want dat is al een eeuwigheid niet (waarschijnlijk nooit) gebeurd. Mocht ik het redden en de weergoden werken mee dan wordt ie ook nog gecleanerd en in de was gezet….radiootje omzetten en nog talloze dingen.
Dit is ‘m dan tezamen met de RX-7 en daarna met de BX van broerlief.
Helaas maar tegen die rooie kan zelfs een BX niet op, blijft toch baas boven baas heheh
Hond Baldo vond dat gedoe maar allemaal niks….
staat wel netjes zo naast elkaar…
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer