Voor dit soort problemen heb ik meer vertrouwen in Bosch service center dan een dealer/garage.
Wat je nog zou kunnen doen is het kapje van de lmm afhalen en kijken hoever de spoortjes zijn ingesleten. Met een klein tangetje kan je ze op een schoon stukje buigen en kijken of dat helpt.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gais schreef:Voor dit soort problemen heb ik meer vertrouwen in Bosch service center dan een dealer/garage.
Wat je nog zou kunnen doen is het kapje van de lmm afhalen en kijken hoever de spoortjes zijn ingesleten. Met een klein tangetje kan je ze op een schoon stukje buigen en kijken of dat helpt.
hoi Gais op basis waarvan eigenlijk? dit puur uit nieuwsgierigheid geen slecht woord over bosch
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Ik kies ervoor omdat ik heb gemerkt dat bij de merkdealers de kennis van de oude modellen vaak belabberd is, tenzij ze nog een oudere monteur hebben die ze door en door kent. Leuke garages als Hegru hebben dan vaak wel weer de kennis maar niet de apparatuur om al die elektronica goed uit te lezen. Ik hoop dat ze die bij een Bosch center wel hebben en ook nog altijd snel een beroep kunnen doen op de kennis die binnen Bosch aanwezig is. Maar ik zal jullie op de hoogte houden van hun prestaties.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
bearwil schreef:Ik kies ervoor omdat ik heb gemerkt dat bij de merkdealers de kennis van de oude modellen vaak belabberd is, tenzij ze nog een oudere monteur hebben die ze door en door kent. Leuke garages als Hegru hebben dan vaak wel weer de kennis maar niet de apparatuur om al die elektronica goed uit te lezen. Ik hoop dat ze die bij een Bosch center wel hebben en ook nog altijd snel een beroep kunnen doen op de kennis die binnen Bosch aanwezig is. Maar ik zal jullie op de hoogte houden van hun prestaties.
kan niet anders zeggen dan agreed al ben ik zelf jong (nou ja ook geen 18 meer) en weet wél veel van bx maar werk sinds een paar maanden niet meer bij de dealer
ik heb inderdaad veel prutswerk gezien helaas en daar betaal je echt rijkelijk voor. meteen de reden waarom ik vrijwel alles zelf doe maar ik begrijp wel dat niet iedereen dat kan of wil.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
rehc schreef:Gais schreef:Voor dit soort problemen heb ik meer vertrouwen in Bosch service center dan een dealer/garage.
Wat je nog zou kunnen doen is het kapje van de lmm afhalen en kijken hoever de spoortjes zijn ingesleten. Met een klein tangetje kan je ze op een schoon stukje buigen en kijken of dat helpt.
hoi Gais op basis waarvan eigenlijk? dit puur uit nieuwsgierigheid geen slecht woord over bosch
Mijn pa zijn Berlingo sloeg na de koude start gelijk weer af en wilde dan heel moeilijk weer aanslaan. Heb hem toen ook naar Bosch gestuurd en daar hadden ze het probleem in een keer opgelost. Daarnaast hebben ze mijn dynamo goedkoop weer opgeknapt De meeste garages zijn gewoon onderdelenvervangers geworden, ik heb het idee dat ze bij een servicecenter wel verder kijken dan de foutcode die uit de computer komt.
Heb een Bosch servicecenter laten kijken en die kwamen ook op de lmm en verder was volgens hen alles goed, want ze hadden de stekker van de lmm losgetrokken en daarna liep hij vrij redelijk. Maar ik heb m’n twijfels want ze hebben hem alleen met een koude motor getest. Toen ik terugreed met ook de stekker los, de ecu zoekt dan naar een soort gemiddelde waarde, ging alles goed tot de motor goed warm werd. Weer hevig inhouden en een stationair dat terug naar nul wil. En vlak voor huis weer even een weigering om te starten. Dus volgens mij is er meer aan de hand. Denk ook aan andere sensoren als BDP, motortemperatuur of de ontstekingsmodule. Wellicht ook nog de bobine, want toen ik de kabel eraf haalde heb ik fijn schuurpapier nodig gehad om alle aanslag van het contact te krijgen.
Vanochtend even naar Hegru geweest om de verkeerde luchtmassameter om te ruilen voor eentje met het juiste typenummer. Gelukkig hadden ze die nog liggen. Gemonteerd en hij loopt ineens een stuk beter, bokt niet meer en hangt echt aan het gas. Nu nog eens uitproberen als de motor echt warm is, kijken of er dan nog steeds malheur optreedt. Dan is er vast nog iets anders aan de hand. Maar in elk geval heb ik me een boel geld bespaard. LMM kost nieuw bijna 500 euro, was bij Hegru voor 25 klaar.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zet je die stekkers wel goed in het vet? Want zo’n geschuurde stekker gaat zo weer oxideren
Blijft lastig die storingen zoeken, maar wel leuk als het opgelost is.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Daar zeg je wat! Ber, contactspray is een betere oplossing… met enig geduld en een fijne poetsdoek/ tandenborsteltje krijg je de zooi ook best van contacten af. Zonder te hoeven schuren.
Heb volgens mij nog wel ergens een busje contactspray staan. Zal het eens gaan gebruiken. En dan wat vaseline erop.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_729.jpg)
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net even een stuk gereden. Loopt prima, het enige wat ik nu nog te zeuren heb, is dat de toeren erg langzaam teruglopen als ik van het gas ga. Blijft eerst nog een tijd boven de 2.000 rpm hangen om pas na een aantal seconden tot rond de 1.000 te dalen. En eigenlijk heb ik ook het gevoel dat mijn vuile GTi op de eerste 100 meters sneller is dan de 16V. Klopt dat of verbeeld ik het me?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Ik heb trouwens de velgen van de GTi en de 16V omgeruild. Ik ben zelf niet kapot van het originele serie 2 lichtmetaal, want ik vind het mooier als je door de velg heen kunt kijken. Bovendien vind ik het lichte zilver beter bij de 16V passen en ik moet zeggen dat die donkere velg juist weer goed bij het gris meteor van de GTi past en ik hou wel van een persoonlijk accentje aan mijn auto. Maar ik weet dan veel BX-liefhebbers hier anders over denken. Hier is het resultaat.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Wat mij betreft komen die velgen maar op 1 plek tot z’n recht; in de afvalbak.
Maar goed, dat zullen sommige mensen misschien ook van de velgen onder mijn XM zeggen.
De GTI is er in ieder geval stukken op voorruit gegaan!
Maar wat voor knipperlichtje zit er nou op het voorspatbord?
Lijkt niet helemaal jofel te zitten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Knipperlichtjes zijn inderdaad niet origineel, heeft iemand er ooit op gezet. Weet nog niet wat ik ermee ga doen. En over velgen kunnen de meningen inderdaad behoorlijk verschillen. Het maffe is dat iedereen bij mij in de straat, dus geen specifieke BX-liefhebbers, juist vindt dat allebei de wagens erop vooruit zijn gegaan. En in dit geval vertrouw ik de smaak van de leek.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Ik vind de orginele velgen (veel) begeerlijker helemaal dat lichte randje eromheen. Uiteraard persoonlijk natuurlijk maar kan mijn mond weer eens niet houden.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!