43 van de 107
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
Gepost: 20 juli 2010 11:34 AM
  [ # 631 ]

Is het gelukt met de APK Jan?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10332
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 juli 2010 12:10 PM
  [ # 632 ]

Bijna. Handrem, clignoteur (die deed het zondag nog!) en een achterwiellager dat je met je oor er naast zachtjes kon horen zoemen.
Achterwiellager laat ik bij Jansen doen. Aangezien ze hem dan toch op de brug hebben stellen ze gelijk de handremblokjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 20 juli 2010 12:32 PM
  [ # 633 ]

Te overzien dus, mooi.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juli 2010 12:12 AM
  [ # 634 ]

gisteren bij de SM van Piet B de vacuum klep van de secundaire inlaatkleppen gecheckt.. Er zit een heeeel klein gaatje in dat je alleen kan voelen en nauwelijksnkan zien. ik denk 0.1 mm

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10332
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 juli 2010 01:12 AM
  [ # 635 ]

Dat hadden ze, denk ik, bij de refabricage over het hoofd gezien! Ik heb nu een gaatje van 0,8 in de slang en het werkt perfect. Bedankt voor het checken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10332
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 juli 2010 05:29 PM
  [ # 636 ]

De afdichting van de achterklep is wel een beetje dom uitgevoerd! De metalen rand waar het rubber op moet staat aan de bovenkant horizontaal (recht naar achteren). Zo kan het water aan de bovenkant wel makkelijk aan de verkeerde kant van het rubber komen. Ik heb al gezien dat ik in de hoeken stukjes uit het rubber moet knippen. Moet dat daarna gelijmd worden?
Weet iemand wat de functie is van het tweede, horizontale, rubber aan de bovenkant?
Morgen herkeuring APK! Ik kon de kabel van de handrem ook nog een flink stuk bijstellen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 juli 2010 05:31 PM
  [ # 637 ]

Handrem stellen via de kabel? Je hebt de klauwen toch eerst afgesteld neem ik aan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10332
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 juli 2010 05:38 PM
  [ # 638 ]

Ja, dat had Jansen gedaan. Hij stond daar toch al op de brug vanwege het achterwiellager.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10332
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 juli 2010 12:13 AM
  [ # 639 ]
jantje1948 schreef:

De afdichting van de achterklep is wel een beetje dom uitgevoerd! De metalen rand waar het rubber op moet staat aan de bovenkant horizontaal (recht naar achteren). Zo kan het water aan de bovenkant wel makkelijk aan de verkeerde kant van het rubber komen. Ik heb al gezien dat ik in de hoeken stukjes uit het rubber moet knippen. Moet dat daarna gelijmd worden?
Weet iemand wat de functie is van het tweede, horizontale, rubber aan de bovenkant?

??? Niemand die het weet?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10332
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 juli 2010 07:26 PM
  [ # 640 ]

Nog steeds niemand, denk ik.
Weer een dankbaar klusje gedaan. Ook bij de ruitenwissers op maximaal interval deden ze het wel 12 keer alvorens even pauze te houden. Ik weet dat een nieuwe maar €36 kost, maar ik probeer altijd eerst of iets nog te maken is. Binnenin die schakelaar wordt door aan de regelaar te draaien een magneetje meer of minder naar een ander magneetje bewogen. Dat is te verstellen door eerst een inbusboutje los te draaien. Het luistert wel heel nauw. Na 7 keer proberen is hij nu goed. Op maximaal interval 2 slagen en dan 10 seconden pauze. Hehe, weer iets gered van de kliko!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 26 juli 2010 11:41 PM
  [ # 641 ]

In elk geval zit onder die 2e strip de hemelbekleding geklemd. Dat wil zeggen: die van de sluitplaat (noem ik het maar even). Verder vervult hij m.i. ook een functie om nog lekwater tegen te houden, zodat het niet naar binnen kan siepelen.

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10332
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 juli 2010 01:45 AM
  [ # 642 ]

Dank je Piet. Ik was er ondertussen achter gekomen dat de ruimte tussen de 2 afdichtingen aan elke kant een afvoerslangetje heeft. Dus jouw verhaal klopt wel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10332
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 juli 2010 06:39 PM
  [ # 643 ]

APK was prima. Het was me al een tijd duidelijk dat de voorruit lekt. In de wasserette was er niet tegenaan te dweilen. Toen ik de auto kocht zat alleen de onderste sierstrip er op. Daaronder zit de kit nog wel goed vast. Kan het met UV te maken hebben? De originele kit met draadje zat er nog in.
Snijdraad gekocht; zijkanten waren al vrijwel los en dus geen probleem. Onderkant tot het midden ok, maar toen begon de draad in het glas te snijden. Toen maar vanaf de andere kant. Na 20 cm hetzelfde verhaal.
Toen met een breekmes verder geprobeerd: scheur in de ruit. Waterman heeft dus toch gelijk. Grrrr
Ik heb bij Doro het antwoordapparaat ingesproken en bel maandag naar Pilkington in Amsterdam, tenzij iemand een betere oplossing heeft.
Met de constructie aan de onderkant ben ik niet zo gelukkig. Beide kanten in de hoeken wat roest; 1 gaatje van 2 mm. Dat valt nog mee. In de hoeken zit keurig een “deukje”, zodat het water eruit en naar beneden kan alwaar het afgevoerd wordt door een slangetje in de spatborden. Tot zover is dat prima. Maar met de onderste sierstrip er op komt daar natuurlijk allemaal vuil achter, waardoor bovengenoemde afvoerdeukje dicht gaat slibben. Ik denk dat de beste oplossing is: eens per paar jaar die onderste strip er af en de zaak schoonmaken. Daarbij neig ik naar Robin’s variant op de popnageltjes. Nu pas zie ik het nut daarvan.
Ik laat de ruit verder zitten tot ik een nieuwe heb; ik werk nog steeds buiten!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 juli 2010 06:44 PM
  [ # 644 ]

Dat is wel even balen voor je Jan… minder zeg!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10332
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 juli 2010 06:47 PM
  [ # 645 ]

Ach, tot nu toe zat er eigenlijk niets tegen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
43 van de 107
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook