Wow, wat een leuke schurrvondst. Hoe vaak kom je dat nu nog tegen in Nederland.
Nu maar hopen dat de jongeman ervoor zal zorgen dat de DS weer snel op de weg komt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@Cire: We zijn allemaal een keer begonnen in de DS-wereld, geen probleem hoor!
De “Administration”-uitvoering was bedoeld voor burgemeesters en zo, de Prestige voor hoge politici en directeuren van grote bedrijven.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Ach, ik rij al negen jaar DS. Dus dat ik dit niet weet…. Van de Administration-uitvoering had ik nog nooit gehoord, de Prestige kende ik natuurlijk wel.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
In Haarlem, DS 20, 1973
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
De DS Prestige is volgens mij ook te herkennen aan de scheidingswand die geplaatst is tussen de chauffeur en de gechauffeerde. Maar die administration (of préfecture, ik weet nooit waar het verschil tussen die twee in zit) moet uiteraard weer gewoon rijden, mooi ding! Vijfhuizen is vlakbij Kudelstaart, het sleutelhonk van de DS club regio Amsterdam/Noord-Holland… misschien een goede impuls?
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Een DS/ID prefecture (zo heette die uitvoering bij citroen) werd door franse overheids instanties besteld voor mensen die bij de overheid werkte en daar een auto bij nodig hadden. Dat kon een lage ambtenaar zijn (die kreeg dan een ID/Dsuper oid), tot een burgemeester of een minister die reden rond in de pallas-en) Daardoor kreeg die prefecture ook wel de naam “administration”
Een prefecture kon de “gewone” man ook bestellen geloof ik.
Een verschil was met de echte overheids prefecturen is dat de type aanduiding op de kofferklep ontbrak.
Je kon dus niet zien of het een DS21 of 23 was. Een prefecture voor de overheid was altijd zwart, had middegrijze stoffen bekleding, zwarte B en C stijlen, grijs gespoten binnekanten van de deuren.
Wat ook een grappig verhaal is;
Ik ben bezig geweest met de koop van een zwarte DS21 pallas uit 1969, en die is geweest van de burgemeester van Cannes. (die DS is ook nog even in bezit geweest van Waterman)
Dat is geen prefecture, maar is zwart, heeft wel grijze stoffen bekleding, en de type aanduiding “DS21” ontbreekt op de kofferklep. Geen zwarte B en C stijlen..
Je weet het dus nooit bij die fransen..
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008
- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Klopt, maar vanaf 1972 hadden de prefecture modellen ook zwarte binnendeuren waardoor ze dus alleen nog maar herkent kunnen worden aan de stijlen en de bekleding.
Een groot deel van de overheidsauto’s hadden ook een vlaggendrager op de voorbumper.
De gewone man kon inderdaad ook een prefecture bestellen. Als je een geheel zwarte ds wilde, maar geen pallas, kreeg je een finition d’administration.
Helaas is het dus moeilijk terug te halen of het van oorsprong wel of niet een prefecture was.
Ik heb zelf ook een prefecture gehad, inderdaad zonder typeaanduiding, b en c stijlen zwart. Maar met een zwart skai interieur. Dus of dan het interieur niet klopt of de b en c stijlen niet. Die vraag is vaak niet te beantwoorden als je denkt een prefecture te hebben.
http://www.mijnalbum.nl/Album=IS4LRAC3 Bram Putman
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
En nu weer gewoon een gespotte cabrio;
vanmiddag in Doetinchem, nog even kort met de bestuurder gepraat, die me erop wees dat het stoplicht inmiddels al een tijdje op groen stond…
De foto is gemaakt met mijn mobiel, terwijl de DS voorbij kwam rijden, geeft wel een bijzonder effect.
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Prachtige foto Pascalvm! Het is net alsof hij heel hard remt, zoals in tekenfilms.
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
DriverD schreef:
Niet door elkaar halen aub.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Deze DS ruim 1.5 jaar geleden in Gent gespot:
Gister weer in Gent geweest en in dezelfde parkeer garage.
En wat vonden we daar
De vraag is alleen voor hoelang, want de DS staat nu te koop…
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Zo lang ze daar binnen blijft staan, zal ze daar nog wel even blijven staan, schat ik zo
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er werd toen wel mee gereden. En de DS stond nu ook op een andere plek.
Een DS 21 IE uit 1970 in Uitdam.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Mooi die APK-stickers nog op de kentekenplaat!