Wow, wat een leuke schurrvondst. Hoe vaak kom je dat nu nog tegen in Nederland.
Nu maar hopen dat de jongeman ervoor zal zorgen dat de DS weer snel op de weg komt.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@Cire: We zijn allemaal een keer begonnen in de DS-wereld, geen probleem hoor!
De “Administration”-uitvoering was bedoeld voor burgemeesters en zo, de Prestige voor hoge politici en directeuren van grote bedrijven.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Ach, ik rij al negen jaar DS. Dus dat ik dit niet weet…. Van de Administration-uitvoering had ik nog nooit gehoord, de Prestige kende ik natuurlijk wel.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 1595
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
In Haarlem, DS 20, 1973
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Totaal aantal Berichten: 777
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
De DS Prestige is volgens mij ook te herkennen aan de scheidingswand die geplaatst is tussen de chauffeur en de gechauffeerde. Maar die administration (of préfecture, ik weet nooit waar het verschil tussen die twee in zit) moet uiteraard weer gewoon rijden, mooi ding! Vijfhuizen is vlakbij Kudelstaart, het sleutelhonk van de DS club regio Amsterdam/Noord-Holland… misschien een goede impuls?
Totaal aantal Berichten: 1417
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Een DS/ID prefecture (zo heette die uitvoering bij citroen) werd door franse overheids instanties besteld voor mensen die bij de overheid werkte en daar een auto bij nodig hadden. Dat kon een lage ambtenaar zijn (die kreeg dan een ID/Dsuper oid), tot een burgemeester of een minister die reden rond in de pallas-en) Daardoor kreeg die prefecture ook wel de naam “administration”