Dag iedereen,
ik zit met een probleem. wij hebben al jaren een citroen xsara (benzine) en sedert de laatste dagen begint die raar te doen. Het is zo dat de wagen draait al pruttelen. Zowel stationair als rijdend. Precies of je rijd met 3 bougies. Als de motor worm wordt begint deze zelfs te stinken naar verbrand. Zo erg de laatste keer dat het binnenin niet uit te houden was. Dan heel vreemd maar… een paar dagen later werkte deze weer normaal.. al was het maar voor 1 dag. Sindsdien blijft de motor zo draaien, pruttelend en bijna niets van krachten (zelfs naar derde gaan kan de auto bijna niet meer ophalen). Iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken? Ik heb al nieuwe bougies gestoken maar dit maakt geen verschil. Vooral de verbrande geur verontrust ons. Misschien heeft hier iemand gelijkaardigs meegemaakt of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn. Alvast dank voor het meedenken!
Mvg
James
niemand?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Wat voor een motor? benzine, ok, maar daar zijn er ook best veel van…
Hilko16TZI schreef:Wat voor een motor? benzine, ok, maar daar zijn er ook best veel van…
is een 1.6i (tweedeurs)
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Verder nog bijzonderheden? Extreme rookvorming bijvoorbeeld uit de uitlaat, olie- en/of koelvloeistofverbruik, enorm brandstofverbruik… Je bent erg summier met je probleemomschrijving.
Hilko16TZI schreef:Extreme rookvorming bijvoorbeeld uit de uitlaat, olie- en/of koelvloeistofverbruik, enorm brandstofverbruik…
nee dit is allemaal normaal. Zelf zou ik denken aan de bobine.. ‘t is precies of de auto draait op 3 poten. Heb al wat zitten surfen naar een thweedehands maar die zijn precies niet gemakkelijk te vinden.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon dat ding laten uitlezen bij een dealer. Niet meten = niet weten. Vervangen van onderdelen “op goed geluk” werkt bij moderne auto’s niet en is dom.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Niet meten = niet weten.
‘t ja.. al veel verhalen gelezen van mensen die laten uitlezen… niets gevonden en blijkt toch een defecte bobine (of iets anders) te zijn.. ondanks dat het werd uitgelezen! ‘k vraag mij dan af hoe betrouwbaar zo’n meting is. Ok mss dom maar als ik moet betalen om te laten meten en dan naar huis moet komen zonder resultaten kan ik evengoed met dit geld een andere bobine plaatsten.. of niet?
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Dat lijkt me niet. als je betaalt voor een meting en daar komt niets uit, weet je in iig dat de meeste standaard problemen uit te sluiten zijn. Als je auto toch bij de garage staat, kunnen ze gelijk zien of ze misschien een andere oorzaak voor je probleem kunnen vinden, toch?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jamesV schreef:‘t ja.. al veel verhalen gelezen van mensen die laten uitlezen… niets gevonden en blijkt toch een defecte bobine (of iets anders) te zijn..
je zegt het zelf al: het blijkt een defecte bobine OF IETS ANDERS te zijn. Op goed geluk een andere bobine plaatsen zonder zeker te zijn of dat het probleem oplost is net zo slim als het verbranden van je geld omdat je het koud hebt….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste