Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007
- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Toch maar even een nieuw draadje hieraan wagen:
Ik schreef in mijn andere topic over mijn lekkage van mijn TCT uit 96:
“Nu nog even afwachten of de lekkage echt opgelost is, want dat vertrouw ik toch niet helemaal.
Ik had het slangetje van de airco van de rubberen dop afgehaald onder de radio, maar daar kwam niets uit. Ik zie ook niet waar en hoe ik evt een verstopping moet doorprikken, iemand nog een suggestie??”
Wel, bij deze, ik dacht dat het was opgelost, maar mooi niet, vandaag een stuk gereden met airco, en hup, daar golft weer steeds helder water onder het dashboardkastje, zo door mijn kachelventilator heen als ik de bocht neem of harder rem.
Ik zou graag willen weten hoe ik evt die doorgang onder mijn radio kan doorprikken, want het lijkt en L tuutje te zijn waar je niet echt gemakelijk iets in kan steken.
Gr Cybexxm
test
beetje perslucht?? niet teveel druk gebruiken…
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007
- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Tja, ik heb niet echt de beschikking over perslucht.
Misschien moet ik het slangetje even verlengen en in een bakje laten uitkomen die ik tijdelijk op de grond zet, dan kan ik in ieder geval even troubleshooten of dit werkelijk het probleem is.
test
Totaal aantal Berichten: 10380
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Trekveer?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007
- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Trekveer is denk ik iets te grof, het messing uiteinde is natuurlijk niet flexibel…...en er moet volgens mij echt serieus een bocht worden genomen, ik wacht nog even. Er is vast iemand die dit wel eens aan de hand heeft gehad.
test
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Als je geen perslucht bij de hand hebt, is een spuitbusje “Dust-off” misschien een optie? Is voor 1001 andere dingen ook makkelijk, dus die bus krijg je vanzelf wel leeg.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007
- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Methode van Citroën-das-pas-fën geprobeerd, ik zie onder de auto het vocht op de straat verzamelen uit de spuit, maar er kwam niet echt rotzooi mee, dus ik ben bang dat dit niet is wat ik zoek
Ik zou even niet weten waar dan het probleem zou kunnen zitten, het water is echt niet uit de kachel, is kraakhelder en het komt via de de ventilator uit de kachelruimte…....
Iemand??
test
ga es kijken onder je parafan? Hoe veel troep zit daar? Best mogelijk dat je daar inmiddels een mooi bos hebt zitten in de hoeken waardoor water daar nbiet meer goed wegloopt en op de eoa manier de cabine in komt…
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007
- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Tja, dat is nu het vreemde, die parafan heb ik helemaal kraakhelder (was idd een zootje hoor) ook getest met een emmer water, alles loopt keurig door de spuigaten naar buiten….
Gr Cybexxm
test
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Je blasst toch wel van onder naar boven met die dust-off he? Die troep moet je eruit laten komen waar het er in kwam. Het kan nl. best zo zijn dat er wel een beetje doorheen komt, maar niet genoeg om met warm weer alle condenswater af te voeren.
Ik zou toch aan perslucht proberen te komen, dat heeft net wat meer power dan zo’n spuitbusje.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007
- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Ja, dank je voor je tip. Ik had zonet toevallig een topic gevonden van iemand die precies het zelfde probleem had met een type 1. Die heb ik net een mailtje gestuurd met die vraag, maar bedankt ik ga morgen verder, in dat slangetje kan ik natuurlijk wel een ijzerdraadje steken!
test
ik weet niet of een ijzerdraadje heel erg verstandig is hoor. Wie weet prik je daar mee juist een gaatje erin.
Is er niet een mogelijkheid dat je er een kleiner slangetje indrukt, daar een klein spuitje met water instpt en dan die spuit leeg drukt? Het zal je verbazen hoeveel kracht water onder druk heeft, veel meer dan perslucht en je maakt er ook niets mee kapot Voor een spuitje loop je ff naar de apotheek en klaar.
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007
- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Ja, dat is een goed idee, ik ga morgen direct wat slang kopen om de mond te verkleinen, en dat een spuit erop of…..ff de fietspomp!! ben benieuwd of ik ook….plop….ga horen!
test
probeer die spuit maar. gewoon zo’n kleine spuitje, heet water erin en met kracht dicht drukken dat ding. wat je eventueel kunt doen is een klein bakje onder de auto waar het eruit moet komen om te zien of er troep uit komt.
waarom water… veeeel meer kracht onder druk en water wil veel ruimte hebben. perslucht komt er uiteindelijk ook wel doorheen als er een stukje verstopt zit. Water probeer alles voor zich uit te spoelen.
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 05-05-2007
- XM Turbo 2.0 CT VSX
- XM 2.0i 16V Y4CZ
Ok, maar dat bakje heeft geen zin natuurlijk, want ik haal het slangetje van de tuut af, en spuit naar boven, en hoop dan dat er iets doorgeblazen wordt. Onder de auto zal dan niets uitkomen…..toch?
test
nope, mijn fout, je hebt gelijk.