Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
cx25gtit2 schreef:bij mijn serie 1 (2400i) zit er een startrelais boven de accu
Ik bedoelde in mijn post het startrelais OP de accu, die dus het signaal geeft dat het rondsel eruit moet schieten.
Maargoed, het is al opgelost… Leuk hoor, zo’n CX met al z’n stekkertjes hahaha!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ach ja, het oude liedje waaraan ook de injectie-versies hun slechte naam te danken hebben.
Eens per jaar een rondje WD40 in en om de stekkertjes en ze rijdt probleemloos winter en zomer door.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
hier heb je zo’n Cibie rechts, nieuw, met geintegreerde horizontale verstraler. je ziet net de extra reflector links in beeld op de foto, met het gele bolletje voor de H2 lamp . er achter/boven zit de gewone lamp.
ik weet niet of jij ook op die prijs zit ?
wellicht kan ik je aan een linker helpen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 674
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
nou druk druk druk geweest..
Vandaar ook de uitstel van Eloise naar de APK. Het had vandaag dan gebeurd moeten zijn en zowel leo als mij kwam het niet lekker uit. Dus nu gaat het (vrij gezegd) de 24e worden. Dus nog even geduld..
Wel al gedaan:
-schijven roestvrij gemaakt
-vrijwel nieuwe achterbanden voor 60 euro
-retourleiding vervangen.
Nog zelf te doen
-2 andere koplampen
-remblokken (bij tijd over)
Nu eerst vanaf woensdag een korte week naar Edinburgh!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

NOU! update!
Morgenmiddag tegen 2 uur hoop ik har definitief af te leveren bij hydraulique. Samen met een vriend vervang ik morgenochtend nog de achterremblokken en dan hoppa onderweg. Ik wou alleen dat ik had onthouden dat ik die koplampen niet geregeld heb nu. eens kijken of we daar nog een omweg voor kunnen/moeten maken
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

inmiddels afgeleverd voor de deur bij hydraulique. Rechtsachter netjes de bloken vervangen, alleen links niet. Dit omdat de bout die de blokjes op de plaats houdt veel te vast zat en ik zo voor vertrek het liever niet af wilde breken. Dat mag sjors uit gaan zoeken hehe. Wel een enorm verschil met de oude blokken. Ze remde VEEL beter. Toegegeven: de oude waren ook wel erggug dun
Wel even hachelijk moment bij de file a15/a27. Stationair draaien.. prut prut.. stil. toen henghengheng. nog een keer (auto’s om me heen) nog een keer en toen eindelijk! Heb maar in de file een klein beetje choke aangehouden zodat ze stationair wat hoger liep, dat werkte gelukkig! Volgende keer overigens op een andere dag in haar rijden, die 35 graden is echt niet te doen in een cx! zeker niet in een file! Toch verbaast het me iedere keer hoe gemakkelijk ze 120 rijdt. Veel minder moeite dan de ZX (die een vriend achter me aan reed)
Nu is het wachten natuurlijk…

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ze is in goede handen.

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Michelangelo schreef:Toch verbaast het me iedere keer hoe gemakkelijk ze 120 rijdt.
Joh, hoewel de 2400’s veel lekkerder in de markt liggen, is een 2000 zeker niet onder gemotoriseerd. Voor de minder sportieve rijder heeft hij zat pit en kan je meer dan goed met het verkeer meekomen.

‘ah ja! het forum!’ zei mijn brein ineens
Nou ik ben een gelukkig man! Ze heeft inmiddels alweer even APK en heeft al aardig wat kilometers zonder enig probleem gelopen. Ze is op woensdag de 14e opgeleverd na een paar lastige klusjes bij hydraulique dus kon ze zondags mee naar.. Hannover!
De vakantie die m’n vriendin graag wilde was treinen door europa. Het akkoord was uiteindelijk rijden tot de camping bij hannover, ‘s avonds lekker hannover ontdekken en dan naast m’n beide vriendinnen in slaap sukkelen. Dit uiteraard met uitzicht over een mooi meertje met sprinkhanen en vogeltjes.
Nou de reis is werkelijk heerlijk verlopen. Geen enkel probleem om op de autobahn mee te komen. Lastig was wel dat de benzinemeter nog stuk was… Gelukkig geen probleem gehad ermee. Telefoon met muziek in de 12v en zo toch nog mp3 in de auto!
Toen de volgende morgen afscheid genomen van eloise en de trein gepakt naar praag. De reis ging verder langs bratislava, wenen, munchen en toen weer terug naar hannover voor mij. M’n dinnetje ging nog op bezoek bij haar paps en mams in italie. Iets wat mij te duur werd.
Eenmaal in hannover terugekeerd relaxed teruggewandeld naar de camping (waar ze was blijven staan) en.. starten-lopen. Heel rustig toen naar tiel terug gereden, naar paps en mams. Ik weet dat ik in ieder geval volgend jaar deze reis ga uitbereiden!
Vanaf die tijd heb ik haar stiekem ook voor m’n woon-werk verkeer gebruikt, gewoon omdat ik d’r maar niet kan laten staan.
Zo! voor een foto’tje van haar in hannover kunt u hier kijken:http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs111.ash2/38871_416988356673_603071673_5196851_2350028_n.jpg

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Michelangelo schreef:Zo! voor een foto’tje van haar in hannover kunt u hier kijken:
Zo werkt hij tenminste
Echt te gek dat je zover bent gekomen! Gefeliciteerd!
Hulde Michel ! Ik zag het somber in toen ik de auto had gezien. Dat kan ik nu wel vertellen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, grappig hè?
De meest glimmende CX’en zijn soms één en al onderhuidse ellende en zo’n verweerde Eloïse viel technisch gezien nog best mee. Heb er zelf mee gereden en ik moet echt zeggen: ze rijdt erg fijn en voelt fris aan.
Die meewarige blikken onderweg dien je dan wel stug te negeren.
Dit bewijst eens te meer dat er vanaf die summiere foto’s en beschrijvingen op Leboncoin of Marktplaats e.d. werkelijk niets te zeggen of te voorspellen valt van de werkelijk staat van de auto en welke kosten je eraan gaat hebben.
Overigens Michel: v.w.b. die verlichting: even goed checken of er geen massadraad gaar is geraakt bij de L-koplamp, want het heeft er alle schijn van dat dit het geval is! Bij de APK werkten ze beiden nog perfect.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Het plaatwerk van de auto heeft wel aandacht nodig, als ik het me goed herinner. Het doffe is niet zo erg. Met roestplekken zijn dat wel. Die worden doorgaans snel erger.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Totaal aantal Berichten: 1823
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Draadje met veel plezier doorgelezen Michel, heb je nog updates? Leuk leuk
Way out in the water, see it swimming.