Diagnose van de GSA:
draagarmlagers l+r achter zo goed als op. l.a. kraakt ook
wiellager l.a. versleten
HD leiding naar achter staat op springen.
Dat is een hele reparatie voor de deur…..
Ideeën of is ie afgeschreven…..
De auto rijdt nog steeds voortreffelijk maar dit gaat natuurlijk niet lang goed, flink balen.
Wat gaat zoiets kosten?
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Je kunt natuurlijk even rondbellen om te vragen naar een prijsindicatie. Ik heb destijds de draagarmlagers bij mij bx aan beide kanten laten doen voor 350 gulden. Dat was toen erg goedkoop. De achterwielophanging van de GSA is sterk vergelijkbaar met die van de BX. Groffe schatting van deze werkzaamheden: tussen 1000 en 1750 Euro, afhankelijk van wat je tegenkomt, van wat het uurtarief van de garage is, en de ervaring die ze hebben met GSA.
Deze zaken zijn normaal onderhoud. Ik zou hem hiervoor niet naar de sloop brengen, maar e.e.a. is afhankelijk van de staat van de rest van de auto. Als er ook nog voor zo’n bedrag aan laswerk zit aan te komen en als de motor er nog uit moet, tsja dan wordt het misschien een ander verhaal.
Het is misschien wel verstandig om gelijk al je leidingen aan te laten pakken. Als je met deze auto door wil tenminste. Dus ontroesten en behandelen of vervangen (kan ook door koper). Dan ben je in één keer van het probleem af. Anders zul je net zien dat je één vervangen hebt en dat er over een paar weken een ander kapot gaat.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is zelf doen geen optie?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Ik heb vorig jaar mijn subframe vervangen, deze was rot. Mijn draagarm lager was ook op, door het vervangen van het subframe was het lager ook direct vervangen. Weet niet of dat ook moet gebeuren maar wellicht kan je het een hoop werk besparen als je gelijkt het subframe vervangt als je een kan vinden natuurlijk!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Tip: zelf de onderdelen kopen, naar een geschikte garage gaan en melden dat je het zelf wilde gaan doen maar de tijd er niet voor hebt. Moet voor minder dan 500 euro op te lossen zijn, mits de garage een normaal uurtarief berekent.
Tips voor onderdelenaanschaf?
We gaan doorrijden.
APK tot april, en als ik ‘m in mei laat afmelden krijg ik 2 jaar apk
Dus heb tijd om alles om te zoeken en te vervangen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Magazijn van de GS/A-vereniging?
Citroen!