Emissieregeling fout melding
Frans
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 24 juli 2010 08:14 PM

iemand een tip hoe ik dit kan resetten! eerst kreeg ik een handrem fout maar nu blijft alleen het emissie lampje branden!
tip!

anders maandag naar de citroen

grtz Frans

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 juli 2010 01:07 PM
  [ # 1 ]

Vandaag wagen gestart en alles lijkt weer normaal!!

Enige tips wat het kan zijn geweest zijn altijd welkom.

grtz Frans

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 26 juli 2010 12:48 AM
  [ # 2 ]

ik heb hier ook al een draadje gestart met dergelijke problemen (zie ‘misterieuze problemen- foutmeldingen op boordcomputer’)
Op een ander forum heb ik iemand gevonden die identiek hetzelfde had. jou probleem zou ook de egr-klep kunnen zijn, maar laten uitlezen wanneer je de fout hebt (anders is ze niet zichtbaar voor de pc’s van citroen) is het beste wat je kan doen. Bij ons wordt de egr-klep vervangen op 13 augustus. De problemen met de meldingen over storing abs/esp/handrem/auto.handrem heb ik nog niet kunnen laten uitlezen ze gebeuren dan ook maar heel af en toe (3 keer geweest op 2000 km). De andere persoon op dat ander forum (problemcar.nl) had het op identiek dezelfde momenten als wij (na 30 min. rijden of langer en van autostrade gaan-uitbollen dus en remmen tot stilstand op einde afrit) en daar was het een connectie tussen printplaten, was voor hem nog in garantie en hij weet dus niet precies wat ze gedaan hebben, vervangen of niet, ook hij had (toevallig of niet?) de emmissiestoring en heeft dus nieuwe egr-klep.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 26 juli 2010 10:33 AM
  [ # 3 ]

Tja zoek maar eens naar “EGR afdoppen” op het internet. Kan bij de ene wel en de ander niet. Scheelt je in de kosten.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 31 juli 2010 01:31 PM
  [ # 4 ]

Bedankt voor de tip.Ik ga het in de gaten houden. Ik heb de storing nu niet meer gezien. Op het moment dat het gebeurde zat ik in Z-frankrijk (Dubbel lullig) Kwam net van het strand?
Een dag later verdwaan het symbool van de storing van mijn display. Nu zo een slordige 1500Km gereden en alles werkt normaal. verder geen op of aanmerkingen kunnen vinden wat betreft mijn Auto tijdeens de vacantie.

Het vervelende is ook met deze storing dat er alleen in het instructie boekje staat Ga naar de uw citroen dealer! Ja en dan rij je in Frankrijk! Eerst dacht ik geen probleem maar daarna dacht ik hoe ga ik het de Franse garage uitleggen en hebben ze andere software?

Ik weet het is electronica en soms met onverklaarbare fouten, we blijven het eff volgen.

thx Frans

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 03 augustus 2010 12:00 PM
  [ # 5 ]

Oja, de overlevingsdrang is dan veel sterker als je ver van huis bent. Wat je dan denkt is : “Je doet het maar klotebak!!” haha en draait weer eens aan het contactsleuteltje en dan wonder boven wonder loopt hij weer.
Heb het wel eens gehad volgens mij in het plaatsje ‘domme’ (geloof ik) in frankrijk. Héél steil weggetje en smal, door het dorpje. Je kon er niet keren. Dus ik klom naar boven met de (opel) auto. PLOEP niks meer, uit, geen geluid, geen klikje, vast op een steil weggetje waar iedereen doorheen móét.
Oh oh.. even wachten, niks..nog even wachten, nog niks..geen klikje. Uit pure wanhoop nog een keer die sleutel omgedraaid, huppa, lopen !!!
Jaa wat voel je je dan blij, en weg daar uit dat stomme straatje…

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

Kwestroo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5

Gepost: 03 augustus 2010 02:03 PM
  [ # 6 ]

Hallo luitjes,

Tjeetje dat is ook toevallig, heb hetzelfde probleem gehad. Onderweg naar huis begon ook ons lampje te branden. Dat is schrikken zeg, eerste de beste afslag op de peage genomen en aan de kant gezet.
Dit is voor het eerst dat dit gebeurt, en wist me geen raad. Plots had mijn vrouw een ingeving, auto
heeft voor de vakantie een onderhoudsbeurt gehad, dus het kaartje van de dealer moest nog aan het stuur hangen.
Dealer gebeld met de vraag of het kwaad kon, als U tijdens het rijden niets merkt,gewoon mee doorrijden. Euh, weet U dat zeker? Ja hoor, is geen probleem, als de motor is afgekoeld is het lampje uit.
Inderdaad tot aan de overnachtings camping mee door gereden en de volgende dag was het verdwenen.
Blijft bij mij toch de vraag kan het echt geen kwaad.

Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Difference bj:2003

Profiel  

gg270892
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60

Gepost: 03 augustus 2010 09:25 PM
  [ # 7 ]

Ik had het ooit toen mijn Picasso 1.8 16V nieuw was (2003).
De auto ging dan over in de ‘noodloop’

Ik neem aan dat je een C4 Picasso hebt, maar deze heeft nagenoeg hetzelfde 1.8 16V blok als de Xsara Picasso meen ik.

Ze hebben destijds meer van deze klachten gehad en hebben toen de “software” aangepast.
Het systeem was domweg veel te gevoelig. Na de update geen problemen meer gehad.

Profiel  

alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 254

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 04 augustus 2010 10:17 AM
  [ # 8 ]

Ik sprak gisteren een collega met een Xsara Picasso 1.8 die in frankrijk ook het emissielampje zag branden. Die heeft de ANWB daarover gesproken en die gaf aan dat het waarschijnlijk door de nieuwe E10 brandstof komt. Hem is verteld dat zolang het lampje niet knippert, hij gewoon door kan rijden. In NL heeft de garage eea uitgelezen en gereset, was niks te vinden..

Nu ga ik zelf volgende week (ook een xsara picasso 1.8, uit 2003) naar frankrijk/ spanje, weet iemand of ik dan beter E10 of euro98 kan tanken ? Ik denk dat vrouwlief in de stress schiet als het lampje gaat branden Smile

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  

Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 04 augustus 2010 01:19 PM
  [ # 9 ]

Waar je ook kijkt, overal wordt afgeraden de E10 brandstof te tanken. Kan je geen euro95 krijgen kan je gewoon euro98 in je tank gooien.

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 04 augustus 2010 10:57 PM
  [ # 10 ]

Ik heb het lampje niet meer zie oplichten gelukkig.Het zou best een kombinatie kunnen zijn van E10 brandstof. Ik heb ook getwijfeld bij het tanken in Frankrijk maar soms kan je niet anders of 98 er in gooien.In Ned. tank ik ook altijd 95.De Franse picasso rijders gooien er ook gewoon E10 95 in! De emissiefoutregeling kan inderdaad beiinvloed worden van verkeerde verbranding voor de katalisator en een meetfout(uitlaatgas)geven ,dit was ook bij mijn zwager met zijn ford.

Ik denk dat de kwaliteit van de brandstof misschien een rol speelt.

Als ik nu weer naar Frankrijk zou gaan zou ik 98 tanken.
Maar dat komt na alle info van dit topic.

ps:ik rij nu nog steeds op Franse brandstof

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 07 augustus 2010 08:54 PM
  [ # 11 ]

Nadat ze bij mij afgelopen dinsdag twee verstuivers hebben vervangen, heb ik nu een nieuwe melding:

“Risico Verstopping FAP”

Waarschijnlijk dus nog steeds iets niet helemaal lekker. Maandag dus maar even een afspraak maken.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook