Heel mooi, ziet er goed uit lekker opbouwen en zweven.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
typeplaatjes er weer op, slot achterklep, nummerbord verlichting, nummer bord, scharnieruitzetdingen in de achterdeuren, voordeur…OK, die hangt nog niet goed. Wat een geklooi hé.
Ik moet denk ik toch een extra vulplaatje onder het onderste scharnier peuteren maar het blijft gepiel. Dan heb ik nog het geluk dat de deur ´leeg is, en dus een fractie weegt van een kant en klare deur. we gaan lekker door!
Gaat wat worden daar bij jouw,voor een vlgd.keer wel eerst de deuren goed afhangen voor het spuiten scheelt een hoop risico achteraf….
Tja, was wat moeilijk (nieuwe deuren, moesten van binnen en buiten gespoten worden). Ik heb alle randen met tape afgeplakt om beschadigingen te voorkomen en dat gaat gelukkig ook goed!
Ben benieuwd! ‘k Zal morgen eens stiekum onder de hoes kijken
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Spannend hoor, kijk uit naar de plaatjes van het eindresultaat… mooie kleur inderdaad, is weer een wat anders ook…
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Ik mik op de Cifo meeting in september..moet lukken als er niet teveel tegenzit
bien, het begint allemaal weer vorm aan te nemen. deuren zitter erin, netjes afgehangen, ramen plus motoren er weer in. loopt allemaal ook nog lekker. Bumpers erop, nieuwe witte knipperlichten mistlampen doen het, gewone koplampen ook..alleen achter kom ik iets raars tegen.
daar heb ik nu stadslicht en remlicht op het bovenste bolletje, en als ik het mistlicht aandoe gaat dat bolletje zwakker branden.. de aarde zit goed en heb ik nog ingesmeerd, de lampjes doen het bij verwisselen ook..moet ik het nou in een aandluiting zoeken of toch gewoon ergens een slecht contact?
Heb je het links en rechts,je lamhouder heeft toevallig geen breukje,heb ik in het verleden weleens gehad.
Verder klinkt het als een aardingsprobleem
ja het is links en rechts, dus ik dacht aan een verkeerd aangesloten draad maar ja, vindt dat maar eens terug. Ook is ie in het verleden door de APK gegaan en ik neem toch aan dat dit niet mag.. Het komt er dus op neer dat de onderste lampjes niet branden (dat is toch het mistlicht?) en dat remmen, stadslicht en mistlicht allemaal op de bovenste lamp plaatsvindt. Is het zo dat het bovenste lampje de functie van mistlicht overneemt als de onderste bolletjes kapot zijn? Zoiets gebeurd aan de voorkant ook als je gewone licht kapot is.

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Je krijgt ook rare dingen als er een dubbele functie lamp verkeerd is ingedraaid. Had ik bij m’n s2 vorig jaar. Ik kwam er maar niet achter wat het was. Eenvoudig te checken of die bajonet goed in de fitting past (hoog en laag).
huh? dat moet je maar even laten zien Peter!
Hoi allemaal,
Nou, de eerste proefrit achter de rug. Behoorlijk klamme handen moet ik zeggen! het rookt een beetje veel naar mijn zin, en de motor ruikt ook niet lekker, maar dat komt hopelijk door het vele stof..
Er zal nog wel het een en ander moeten gebeuren. Motor verder schoonmaken, koppeling afstellen in ieder geval, en de uitlaat is niet dicht. Ik heb ook het gevoel dat het blok een beetje beweegt. De bovenste motorsteun heb ik al vervangen, en de onderste..dat is geloof ik geen grap hé.
Ook wil ik mijn radiateur vervangen want er zit veel roest aan de onderkant en ik heb geen idee hoe de binnenkant is.
De eerste de beste online onderdelenhandel kon geen nieuwe leveren voor een 2400 GTI. Nou zijn ze er vast wel, maar is een en goede 2e hands ook te overwegen zoals deze en past het uberhaupt?

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Dat voelt natuurlijk geweldig na al dat werk eindelijk weer rijden in je CX.
en ja die radiateur wie zegt dat ie 100% kun je de binnenkant dan controleren? het ding heeft ook al jaren ergens in gezeten, ik zou een nieuwe proberen te krijgen weet je zeker dat het goed is.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Als je die radiateur kan meenemen voor €25,-zou ik het gewoon doen,even laten afpersen voor de zekerheid en dan gewoon monteren.Blijft een klein gokkie natuurlijk maar dat moet zo nu en dan vind ik