Ik zit met hetvolgende probleem. Het lampje met de sleutel staat te pinken. Nu heb ik er een andere transponder in gestopt maar nog steeds pinkt dit lampje. Batterij vervangen en hij rijd een paar dagen en dan gaat dat lampje terug pinken. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? is een saxo van 2000. reeds sleutel hergecodeerd, batterij vervangen, transponder gewisselt… heeft me al een aardige euro gekost. dus voordat ik nog naar de garage ga, eerst wat info opdoen.
auto heeft 155000 KM.
alvast bedankt voor de reacties.
Niet zelfde probleem.
Paar dingen die ik niet snap waarom is batterij vervangen? Deze heeft niks met deze melding te maken.
Kan je gewoon starten? hoor je een pieptoon?
Voor alle zekerheid je bedoelt toch het sleuteltje dat links naast het dimlichtlampje staat.
kan je je probleem in deze thread houden?
Eerst en vooral, mijn auto viel stil tijdens het rijden, toen kon ik direct terug starten, na een tijdje moest ik hem wat laten staan en starte hij ook terug.
toen is de sleutel gecodeerd en kon ik een week rijden en toen had ik terug dat probleem.
Enige verschil was dat ik de auto totaal niet meer in gang kreeg.
en laatst:
de officiele garage was op zoek naar het probleem en verving mijn batterij, ze zeiden dat er ergens kortsluiting zat op de batterij. en toen heeft hij enkele dagen gereden.
ik zie enkel het lampje “vierkantje met sleutel” pinken. links onder de wijzerplaat.
Ik hoor geen geluid.
En ik zal idd dit probleem in deze thread houden
Kan je op deze ogenblik starten?
Heb je een multimeter? Kan je de spanning van de batterij eens meten in onbelaste toestand. (contact af) (= waarde ca 12V)
en met motor aan. (waarde moet >12v zijn)
K_saxo schreef:Kan je op deze ogenblik starten?
Heb je een multimeter? Kan je de spanning van de batterij eens meten in onbelaste toestand. (contact af) (= waarde ca 12V)
en met motor aan. (waarde moet >12v zijn)
spanning van de batterij is onbelast 12v
kan de auto wel niet starten op dit moment. sleutel lichtje staat de pinken dus kan ik niets meer doen. ik hoor gewoon het overdraaien van de motor zoals je hem anders start maar dan zonder het draaien van de motor…
ik heb het vermoeden dat je electrisch contact om zeep is. Om dit met meer zekerheid te weten stel ik volgende voor
laat je saxo slepen tegen 5m/u met je contact op voorlaatste stand voor de start positie zet je boite in 2 en laat deze opkomen de motor zou nu moeten draaien. zorg wel voor een voldoende lang touw 10 m. Denk eraan dat de stuurbekrachtiging en de rembekrachtiging niet werkt met motor af!! maw iets sneller reageren op de situaties.
Als je motor start kan ik dit met 99% zekerheid zegen dat je electrisch contact om zeep is.