











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kijken lijkt me geen kwaad kunnen
Evt. even flink schoonspuiten met wat remreiniger als het vies is.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb de LMM eraf gehaald en het kapje verwijderd.
De sporen lopen zoals op het filmpje op pagina 1, daar lijkt me sprake van slijtage dan.
Ik denk dat het geen kwaad kan op de boel schoon te maken met contactspray?
Ook de sensor die aan de kant van het luchthuis zit maak ik dan even schoon, deze is wat vies.
Géén contactspray gebruiken. Gewoon met een niet pluizende doek met daarop pure alcohol ontvetten.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom geen contactreiniger?
Het enige wat ik niet heb is pure alcohol.
Is 1 van deze een alternatief: wasbenzine, remreiniger, terpentine?
De meeste laten resten achter, alcohol niet. Je wilt geen verbinding van de ene baan naar de andere.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, je zou verwachten dat contactreiniger daar juist geschikt voor is…














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nooit contactspray gebruiken! Wat een bende is dat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké die laten we links liggen
Neem aan dat dat voor stekkers niet geld?














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ook daar zou ik die shit niet voor gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom dan niet eigelijk?
Andere zijn er weer zeer positief over.
Al vind ik het zelf wel erg duur voor een klein busje














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Omdat het, zoals al genoemd, een laagje op de verbindingen achterlaat. Dat geeft vaak weer storingen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, duidelijk. Daar ga ik mijn geld dus niet meer aan verspillen.
Als ik op internet een beetje rondkijk is spiritus een goede vervangen voor alcohol, of dat ook niet doen?
Remreiniger laat geen residu achter is niet geleidend en niet corrosief,kan je dus gewoon in kleine hoeveelheden gebruiken om iets kleins schoon te maken.Op een niet pluizig doekje spuiten en schoonmaken met die handel.
Contactspray idd.niet gebruiken dit spul kan idd.een verbinding van de ene baan naar de andere veroorzaken
Contactspray is voor luie mensen die denken snel even iets te repareren. Zoals met alles geldt ook hier; neem de tijd voor een goed resultaat. Overigens is alcohol te koop bij elke drogist in kleine goedkope flesjes.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net de boel maar eens schoongemaakt.
Hier een overzichtje van het binnenwerk.
De slijtage baantjes zijn goed te zien. (dit is voor het schoonmaken)
Wel redelijk gelijkmatig afgesleten, alleen in het bovengebied zijn de baantjes wat dunner. Daar kom je waarschijnlijk alleen bij volgas.
Ik heb toch voor remreiniger gekozen. Dat had na een keer strijken met een wattenstaafje al dit effect:
Elke keer een schoon staafje gepakt om te zorgen dat het niet ging pluizen en ook direct weer een schoon stukje te hebben.
Ook even alle contactpuntjes schoon gemaakt.
Langs de klep zelf zat ook wat vuil, deze heb ik ook zoveel mogelijk schoon gemaakt.
Ik heb het draaiende gedeelte er niet af gehad, want ik wist even niet goed wat er hiervoor lost moest en ik wilde niet de afstelling verkloten
Wel geprobeerd de arm in een andere baan te zetten, maar ik ben er niet zeker van of dit gelukt is.
Na het kitten van het kapje en het terug plaatsen van de LMM nog even een korte rit gemaakt.
De CX rijdt in elk geval nog
Ik durf nog niet met zekerheid te zeggen of het beter is, maar ik denk zeker niet slechter.
Binnenkort weer wat km’s maken kijken hoe dat bevalt