Totaal aantal Berichten: 7
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
- C5 station
Ik heb een C4GP-LB uit 2009 met het MyWay navigatiesysteem. Ik ben net terug van vakantie in Noorweg, maar daar heb ik een aantal keren problemen gehad met de navigatie. Het systeem koos verkeerde wegen om de bestemming te bereiken (duidelijk korter) en zelfs vlak voor de bestmming met nog ca. 5 minuten te rijden, zou ik moeten omdraaien en nog een omwag moeten maken van 3 uur rijden. Dit is dus een aantal keren gebeurd. Hebben meer mensen hier last van?
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Ik wil dit topic eigenlijk ook uitbreiden naar de RT4 (RT3ev). Tijdens mijn vakantie in Frankrijk deze zomer stuurde de nav mij herhaaldelijk over (bos)wegen die de naam weg niet mogen dragen om de bestemming te bereiken. Tevens eindigde ik één keer op een boerenerf waar het wandelpad steil naar boven op de kaart stond aangegeven als weg. Ik gebruik de Navteq kaarten van 2009/2010.
In een TomTom kan je aangeven:
De kortste weg
De snelste weg
Via de kortste weg, maak je de minste kilometers maar zal vaak zijn door vanalles, dus 30km zones, woonwijken, bospaadjes.. dat is dan de kortste route
De snelste route zal vaak in tijd gaan, en al moet je dan meer kilometers maken, je bent er het snelst. Dat betekend dus de meeste 80km wegen en snelwegen.
Het is niet altijd ideaal zo’n navigatie.. maar je komt er wel. (die 3 uur omrijden van jou is natuurlijk niet goed).
Heenwegen zijn niet hetzelfde als terugwegen. Wel meegemaakt dat ik over lekkere wegen heenging en vanaf die locatie weer ‘naar huis’ intoetste. Toen werd ik niet over dezelfde terugweg gestuurd, maar door woonstraatjes met drempels.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003