43 van de 81
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
   
Mooi project!
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10379
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 augustus 2010 04:01 PM
  [ # 631 ]

Niet duur!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 augustus 2010 04:09 PM
  [ # 632 ]
Robin Visser schreef:

We dwalen nu wel een beetje af, maar dit wekt de nieuwsgierigheid, of Sars in de werkplaat bij een renovatie ook 123 monteert, of wat anders. Waar mijn auto is gedaan, heeft blijkbaar Rootselaar de voorkeur, net als bij Renard.

Rootselaer is beter maar gaat standaard niet bij een injectie impulsger duidt dan dubbel aan…moet dus nog een extra cassette op… 123 op injectie geeft ook probs….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 augustus 2010 04:28 PM
  [ # 633 ]

Nu dwalen we helemaal af en is er nog geen antwoord…..

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 augustus 2010 04:40 PM
  [ # 634 ]

Als je de bronzen wieltjes bedoeld, staat het antwoord enige posts terug.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2010 04:41 PM
  [ # 635 ]
Robin Visser schreef:

We dwalen nu wel een beetje af, maar dit wekt de nieuwsgierigheid, of Sars in de werkplaat bij een renovatie ook 123 monteert, of wat anders. Waar mijn auto is gedaan, heeft blijkbaar Rootselaar de voorkeur, net als bij Renard.

Sars kan alles monteren. Het gaat er om wat de eigenaar wil. Sars houdt er van als eigenaren meedenken. Wil jij een Rootselaar, dan krijg je een rootselaar. De enige reden waarom jouw sm een rootselaar heeft is dat de 123 ten tijde van de revisie van jouw motor nog niet op de markt was.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 augustus 2010 05:05 PM
  [ # 636 ]

En als ik het allemaal zo heb gelezen, ben ik blij, dat er toen nog geen 123 was…. Zou Niek de auto trouwens inmiddels af hebben ?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2010 05:09 PM
  [ # 637 ]

Begrijp me niet verkeerd: 123 is een erg mooi stukje techniek. Mooi ontwikkeld, mooi gemaakt. Helaas een beetje kwetsbaar voor hoge temperaturen en erg gevoelig voor het gebruik van de juiste bobine. Vanwege de betrouwbaarheid prefereer ik “van der laan” en “rootselaar” achtige ontstekingen zoals op mijn eigen auto, maar technisch gezien is de 123 een mooier product.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10379
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 augustus 2010 06:08 PM
  [ # 638 ]

Mijn problemen met de 123 bleken bobineproblemen te zijn (levensduur 10 minuten!). Het mooie van de 123 is dat er niet meer met de mechanische, vaak uitgelubberde, vervroeging gewerkt wordt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 augustus 2010 06:19 PM
  [ # 639 ]

Bij mij THE Same! Bobijn problemen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25632
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 augustus 2010 06:20 PM
  [ # 640 ]

en dat je die hele dure contactpunten voor de injectie kwijt bent en geen weerstanden hoeft te solderen.

Wieltjes voor de raam motoren ook op ebay. Zoek op De tomaso. (ja, de zelfde motortjes…)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 04 augustus 2010 06:55 PM
  [ # 641 ]
Blooper1963 schreef:

Bij de SMCDFR leverbaar.
Ref: 5 441 498
Roue dentée de lève glaçe (bronze)
Prijs: 23 €

Thx Bloop!

Ik had ze (nog) niet gevonden!
Ik ga ze gelijk bestellen.

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 04 augustus 2010 07:22 PM
  [ # 642 ]
Robin Visser schreef:

En als ik het allemaal zo heb gelezen, ben ik blij, dat er toen nog geen 123 was…. Zou Niek de auto trouwens inmiddels af hebben ?

Robin de auto is nog niet klaar. Ik ben op dit moment bezig met het stellen van de deuren, de voorschermen enz (dat duurt nog wel even). De stoelen en de achterbank zijn bij de stoffeerder voor klein hestelwerk eind volgende week is dat ook klaar. Daarna gaat we nog nieuwe vloerbedekking maken. De rest van de stoffering, hemel kofferbak hoedenplank e.d. zijn inmiddels nieuw. over 3 weken ga ik op vankantie en hoop voor die tijd de auto naar de spuiter te brengen om de buitenkant te spuiten. De achterlichten met Alclad gaat na de eerste proef ook de goede kant op. Helaas zal er na mijn vakantie tot de kerst weinig tijd overblijven om aan de auto te werken. Maar, wie weet is ie voor de kerst klaar. in ieder geval volgend voorjaar. Al met al begint ie weer op een echt SM te lijken.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 05 augustus 2010 10:55 AM
  [ # 643 ]

Smile  Ik ben heel benieuwd !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
PBuijsman
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 16-06-2006

- SM 2,7 IE
Gepost: 05 augustus 2010 12:03 PM
  [ # 644 ]
waterman schreef:

Begrijp me niet verkeerd: 123 is een erg mooi stukje techniek. Mooi ontwikkeld, mooi gemaakt. Helaas een beetje kwetsbaar voor hoge temperaturen en erg gevoelig voor het gebruik van de juiste bobine….....technisch gezien is de 123 een mooier product.

bravo

Gutta cavat lapidem…

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 10 augustus 2010 12:35 AM
  [ # 645 ]




Kleine update van mijn project. zojuist begonnen met de meedraaiende koplampen.
Een paar onderdelen via de SMCDFR besteld. Ze hebben alleen de kogelgewrichten en de bij behorende veren niet. Voor de kogelgewrichten heb ik een stel kogelgewrichten origineel op universele gasveren thuis horen. Alleen voor de veertjes (nr 5 402 658 en 5 402 659) aan de zijde van het stuurhuis heb ik nog geen oplossing. Wellicht heeft hier iemand hier al iets op verzonnen. Het zijn uit eindelijk maar veertjes, maar ze moeten wel de juiste strekspanning hebben. Voor als nog lijkt het welliswaar handmatig bediend en zonder de veertjes te werken.

Profiel  
 
 
43 van de 81
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 45 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook