32 van de 53
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 16 juni 2010 09:22 PM
  [ # 466 ]

hoe lang heb je gereden met 6 !! mm uitspoor en dezelfde banden?

Ik had hier nog nooit naar gekeken.
Na het vernieuwen van de gepoedercoate velgen en de nieuwe banden (4 michelins)heb ik misschien 200km in deze setting gereden.
Hoe de sporing was met de oude velgen en banden weet ik niet in mm, maar mijn banden sleten heel erg aan de binnenkant.
Dit duit ook op uitspoor volgens mij.

Peter.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juni 2010 12:47 AM
  [ # 467 ]

Sporing hangt niet af van velgen en banden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 17 juni 2010 02:20 PM
  [ # 468 ]

Sporing hangt niet af van velgen en banden.

Je kan aan de slijtage op de banden wel toe of uitspoor zien.

Peter.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juni 2010 04:24 PM
  [ # 469 ]

ok, 200 km is ok. je banden zijn dan nog niet scheef gesleten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 22 juni 2010 11:16 PM
  [ # 470 ]

Nog steeds op zoek naar de trilling in de auto, vanavond heb ik de oude achterwielen met banden er weer even onder gehad,
Deze waren wel gebalanceerd maar het leverde geen verbetering op.
Ik kwam ook tot de ontdekking dat ik altijd met een vierkantjes velg en een rondjes velg heb rond gereden, wel met 165 banden achter.
Als een van de veerbollen niet goed meer onder druk staat, kan dat ook een trilling geven?
Ik heb goede recenties gehoord van de nieuwe deelbare bollen van de club.
Misschien is dat de oplossing?

Peter.

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 23 juni 2010 12:08 AM
  [ # 471 ]

als je op de website van de ds-club zoekt, kom je een heel artikel tegen over trillingen.
Nadat alle voor de hand liggende zaken (zoals uitbalanceren en uitlijnen) zijn uitgevoerd, wordt oorzaak en gevolg ook een stuk moeilijker uit te vogelen.
Veel voorkomende euvels (als gevolg van de ouderdom) zijn scheurtjes in de voorsniep en kromme draagarmen. Voor het controleren van beide euvels moet wel het eea worden gedemonteerd. Er schijnt wel een Noorse en Parijse oplossing te zijn in de vorm van een passtuk dat extra stevigheid geeft. Maar of dat tegenwoordig nog te krijgen is.
Maar veel dingen zijn allemaal al een keer uitgevonden en opgelost. Misschien je licht eens opsteken bij een clubdag of een specialist (en natuurlijk op het forum)

Succes!

grt Arjan

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 augustus 2010 07:34 PM
  [ # 472 ]

Ik heb bij het clubmagazijn nieuwe deelbare bollen gekocht.
Ze veren echt fantastisch, voor had ik van die gelaste cx bollen en achter zaten wel deelbare bollen.
Als ik nu een verkeersdrempel neem voel je hem bijna niet meer.
Vanochtend m’n remmen voor ontlucht, in de hoop dat dit de trilling weg zou nemen.
De auto rijdt goed, allen de trilling (vibratie)zit er nog steeds.
Ik heb nu al van alles geprobeerd, maar ik krijg het maar niet gevonden.
Als je de motor in stilstand laat draaien trilt het blok ook wel behoorlijk.
Hoe kan je zien of een motorsteun versleten is?
En bij de bak hangt hij daar ook in rubbers?

Peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 augustus 2010 07:46 PM
  [ # 473 ]

Fijn dat de bollen zo goed bevallen!

Motorsteunen kan je controleren door de hoogte volgens WPHB na te gaan (links moeilijker dan rechts).
Bak hangt voor ook in de rubbers.

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 augustus 2010 08:23 PM
  [ # 474 ]

De bak hangt aan die zwarte dwarstraverse waar de radiateur op staat?
Is er ook beeldmateriaal van die ophanging?

Peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 augustus 2010 08:27 PM
  [ # 475 ]

Inderdaad. Bak zit met een ophanging rond de dwarstraverse. Rubberhelften tussen travese en bakophanging.

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 augustus 2010 09:43 PM
  [ # 476 ]

Ik heb nog even zitten zoeken tussen de foto’s van de stuurhuis vervanging.
Daar kwam ik bovenstaand plaatje tegen.
Hier zie je waar de bak aan hangt,zit daar rubber tussen?
Ik heb in het W.H.P de aftand van de onderzijde tot de bovenzijde van de motorsteun gevonden.
Deze is 91 plus/min 2.
Dit was aan beide kanten nog het geval.
Komt toch steeds meer het differentieel lagerhuis in beeld.
Of moet ik de fuseekogels ook nog eens onder de loep nemen?
Ik wil die vervelende trilling kunnen vinden. Evil or Very Mad

Peter

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 augustus 2010 09:48 PM
  [ # 477 ]

Daar zit inderdaad rubber tussen.
Fuseekogels als oorzaak van trilling? lijkt me onwaarschijnlijk. Tripodes kunnen wel trillingen veroorzaken.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2010 09:50 PM
  [ # 478 ]

Ik denk toch eerder aan kromme schijven. Heb je nieuwe schijven gemonteerd?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 augustus 2010 10:06 PM
  [ # 479 ]

Heb je nieuwe schijven gemonteerd?

Nee geen nieuwe schijven, de auto heeft vanaf het begin een trilling gehad.
Het lijkt steeds erger te worden.
M’n remblokken zijn na bijna drie jaar nauwelijks gesleten.
Kunnen die ook een trilling veroorzaken?
De schijven zijn nog best dik.

Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 augustus 2010 10:09 PM
  [ # 480 ]

Tripodes kunnen wel trillingen veroorzaken.

Ik heb vorig jaar nieuwe aandrijfassen gemonteerd.
De tripoides zijn dus nieuw.
Ik zie wel eens van die trillingsdempers op aandrijfassen zitten.
Heeft zoiets zin?

Profiel  
 
 
32 van de 53
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook