33 van de 53
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10374
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 augustus 2010 10:19 PM
  [ # 481 ]

Die trillingsdempers horen er echt op! Op welke plek ze precies moeten is per kant verschillend, maar staat in het WPHB. Rechts heeft een blauwe verfmarkering en links een gele. De naam van deze onderdelen geeft aan waar ze voor dienen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2010 10:20 PM
  [ # 482 ]

Trilt de auto bij het remmen ook? Trilt hij bij het remmen sterker?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 augustus 2010 11:00 PM
  [ # 483 ]

Lang niet alle DS-en hadden aandrijfassen met trillingsdempers. Zonder deze dampers hoeft een DS niet te trillen, als ie trilt is er iets anders mis.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 augustus 2010 11:09 PM
  [ # 484 ]

Op de montagepunten van de achterste motorsteunen zit beetje ruimte in de links-rechts beweging. Misschien zit daar een oplossing? Als het blok tegen het chassis trilt hoor/voel je dat in de hele auto.
Verder zit de gasstangophanging van de carburateur aan het schutbord ook in een rubber, dat vaak kapot is.
De doorvoer van de stang van het gaspedaal zal ook wel in rubber hangen, weet ik niet precies te vertellen.

Uitlaatophanging is inmiddels goed, weet ik.

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 augustus 2010 11:10 PM
  [ # 485 ]
DriverD schreef:

Lang niet alle DS-en hadden aandrijfassen met trillingsdempers. Zonder deze dampers hoeft een DS niet te trillen, als ie trilt is er iets anders mis.

Sterker nog, op een sm met 170+ pk zitten ook geen trillingsdempers op de aandrijassen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 augustus 2010 11:16 PM
  [ # 486 ]

Trilt de auto bij het remmen ook? Trilt hij bij het remmen sterker?

De auto trilt bij het doorremmen wel sterker.
Als je een beetje remt trilt het niet erger.
Ik had ook lucht in de remmen, als ik het pedaal intrapte kreeg ik een trilling terug,en je hoorde lucht ontsnappen.
Vanochtend de boel ontlucht en dat is nu weg.

Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 augustus 2010 11:34 PM
  [ # 487 ]

Verder zit de gasstangophanging van de carburateur aan het schutbord ook in een rubber, dat vaak kapot is.

De gasstanghouder heb ik ook vernieuwd, het koperen rondje heb ik overgezet.
Voorzover ik kan zien hangt het blok goed vrij van het chassis.
Ook raakt de vorraadbol de dwarstraverse eronder niet.

Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 09 augustus 2010 11:29 PM
  [ # 488 ]

Ik heb nu weer wat anders ontdekt.
Sinds ik de veerbollen heb vervangen (voor nieuwe) slaat de pomp vaker aan als ik stuur of rem.
Niet als ik rechtdoor rijdt of stil sta met draaiende motor.
Wat kan dit zijn?

Peter.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 augustus 2010 11:30 PM
  [ # 489 ]

Ik denk toeval: de hoofdbol (voorraadbol) zou wel eens overleden kunnen zijn. Check die eerst even voor je andere onderdelen verdenkt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 09 augustus 2010 11:47 PM
  [ # 490 ]

Er is vorig jaar rond deze tijd een nieuwe vorraadbol onder gegaan.
En net daarna een nieuw stuurhuis.
Is het verwijderen van een vorraadbol net zo goed te doen als met de veer bollen?
Deze zaten net iets vaster dan handvast.

Peter.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 10 augustus 2010 12:58 AM
  [ # 491 ]

Een voorraadbol kan net zo vast zitten als een veerbol maar je hebt het probleem dat je er slecht bij kan. Hierdoor lijkt het soms dat ‘ie muurvast zit (beitel en hamer nodig).

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 10 augustus 2010 08:37 AM
  [ # 492 ]

Ik hoop dat hij wat minder vast zit omdat hij vorig jaar ook al een keer vernieuwd is.
Maar je kunt er inderdaad slecht bij.
Het beste denk ik via de onderkant?

Peter.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 augustus 2010 09:24 AM
  [ # 493 ]

Via een brug is het makkelijkste.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 10 augustus 2010 10:46 AM
  [ # 494 ]

Ik heb net een testje gedaan wat ik gevonden had op de clubsite.
de motor laten draaien en wachten op de klik van de HD regelaar.
Dan de motor afzetten en op de trekhaak gaan staan.
De auto komt dan een centimeter of 10 omhoog op de restdruk van de voorraadbol.
Dit was bij mij ook zo.
Ik zelfs nog een 2e keer dit trucje kunnen uithalen.
Zou dit betekenen dat de voorraadbol nog wel oke is?
Als ik maar even aan m’n stuur zit of in mindere mate rem slaat de pomp meteen weer aan.

Peter

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 augustus 2010 10:51 AM
  [ # 495 ]

Ja de hoofdbol lijkt ok maar je HD regelaar niet! het verschil in inslaan en afslaan is denk ik te klein.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
33 van de 53
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook