Gave bak. Ik vraag me af of de carport wel een goed idee is. Mijn eerste CX bleek achteraf rotter te zijn dan gedacht. De auto had jaren onder een afdak gestaan, maar was toch stevig verroest van onderen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Onze carport is aan de zijkant afgesloten met een zeil, dat ik overigens nog wel moet repareren, want er zit een groot gat in a.g.v. een storm.
Vanmorgen heeft La Léo de GS naar de APK gebracht. Slechts een aantekening m.b.t. de voorbanden, maar geen afkeurpunten. Ik kan er dus nu mee de weg op!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Tot straks dan.
Gefeliciteerd!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi! Gefelicteerd, en veel rijplezier
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mooi mooi mooi! Gefeliciteerd dus. Enne, de GS is toch wel komende zaterdag bij La Léo te bewonderen “toevallig”?
De GS is nog gekeurd op de oude banden begrijp ik? Duurt het tegenwoordig lang om XZX-en te vinden?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ehhhh… toevallig niet, want als de auto daar staat, betekent het dat er reparaties aan verricht moeten worden. La Léo doet vandaag nog wat kleine dingetjes en dan is de GS geheel gebruiksklaar. Nog wel even die banden bestellen, natuurlijk. Je kunt er gewoon aan komen, hoor. Er schijnt niet extreem veel levertijd op te zitten.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Hoe zit het precies met het vervangen van de distributieriem? Hoe vaak moet dat? Een vroegere Citroën-monteur vertelde mij laatst trouwens dat bij het bedrijf waar hij werkte eigenlijk nooit een distributieriem van een GS vervangen werd. Het lijkt mij echter sterk dat dat niet nodig zou zijn. Wie weet meer?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Meer dan 80.000 km zou ik er nooit mee durven te rijden. En, langer dan 10 jaar zou ik hem ook niet laten zitten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dat was dan precies het laatste zetje dat ik nog nodig had om hem snel te laten vervangen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Kun je relatief eenvoudig zelf trouwens. Veel werk, maar niet al te complex (zolang je als de riemen eraf zijn met je handen van de tandwielen afblijft )
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik heb een hartgrondige hekel aan sleutelen, dus dat laat ik met plezier aan anderen over.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het GS’je doet het uitstekend, maar sinds een paar dagen hoor ik ineens een licht dreunend/brommend geluid op de achtergrond. Heel laagfrequent, net als een bassbox, maar dan heel zachtjes. Het doet zich alleen bij een lopende motor voor, met name rond de 3000 tpm. Iemand een idee?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zijn de spanrollen van de distributieriemen al vervangen? (En de riemen zelf natuurlijk?)
Het kan het lager van zo’n spanrol zijn. Als zo’n rol het zeil strijkt, ben je goed klos.
Kan ook een wiellager zijn, of gewoon een trillende/rotte uitlaat.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Lagers van de dynamo kan je ook aan het lijstje toevoegen.
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-2008
- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
Hallo CXfanatic
Je zou in 1e instantie een wiellager zeggen. Dat was mij mij ook het geval, even de wielen van
de grond, draaien en goed luisteren. Wat ook nog wel eens een resonatie geluid geeft is de
bevestiging van het V-stuk van de uitlaat, die moet iets in de veer hangen, eerst vast draaien
en dan driekwartslag weer los.
Dynamolager zou ook nog kunnen naast de al genoemde spanlagers van de disstr.snaren
Succes ermee, Tosh51