Hello luitjes,
Ik ben in het bezit van een saxo 1.4i Furio VTS bouwjaar 2001 Km.stand 117.113.
Sinds een maand of 2 heb ik last van een defect aan me auto. Dit bestaat uit het knipperen van het motorlampje (meest rechtse lampje) in combinatie met stotteren en pruttelend/sissend geluid bij de uitlaat.
Ik heb me auto naar de garage gebracht en daar heeft men het op de comp laten uitlezen en naar horen zeggen gaf die aan dat er een storing zit ergens bij de injector. Die nagekeken en vervolgens de bobineblok vervangen te samen met de bougies en men heeft een fuelsysteemcleaner en gastreatment gebruikt voor in de benzine tank. Helaas zonder resultaat want het probleem is er nog. Bij een koude motor heb ik geen last maar zodra ik zo`n 20 a 30 km heb gereden begint het gestotter en geknipper. Wanneer het lampje brandt dan lijkt het alsof ik me voet heb afgehaald van het gaspedaal want dan voelt het alsof de auto niet vooruit te branden is. ZOdra het lampje en gestotter voorbij is dan schiet de auto in een vaart weer vooruit.(Dit allemaal al rijdend op de snelweg)
Na me auto vervelende malen terug gebracht te hebben met hetzelfde probleem heb ik het opgeven bij deze garage want van alles wordt, zeggen ze, bekeken en vervangen maar niets resulteert ook te werken.
Ben niet meer van plan nog meer uit te gaan geven aan het probleem zonder zeker te weten dat als er iets vervangen moet worden ook het probleem daadwerkelijk zal verhelpen.
Al met al HELP HELP HELP…..
sounds like a kapotte lambosonde. reinig deze even met (was)benzine en reinig de elektrische contacten.
Werkt dit niet vervangen tip zoek op het net naar een nieuwe soms goedkoper dan bij dealer.
Verder uitlaat nazien op kleine scheurtjes aan de naden. vooral aan motorblok tot middendemper
Oooo ok dank je…. zal je advies laten opvolgen en hoop inderdaad dat het die dingen zijn wat je aan geeft. Tis in ieder geval uit te proberen…. ! je zult nader van me horen hoe het is afgelopen. Bedankt.