14 van de 27
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

La Dame Verte de Technoloog, vrijdag 28-2-14 de laatste kilometers…
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 26 juni 2010 04:00 PM
  [ # 196 ]

Raammechaniek dat ik vanmiddag bij de onderdelenboer wilde ophalen bleek van het verkeerde type te zijn. ohh  Foutje van de onderdelenboer, want ik had wel het correcte Citroën onderdeel-nummer opgegeven.

Raam reparatie dus nog maar even uitgesteld.  hmmm

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 28 juni 2010 01:29 AM
  [ # 197 ]

Dat heeft iedereen bij mij washet goede type besteld maar hier bleken ook nog verschillende van te zijn!

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 30 juni 2010 03:05 PM
  [ # 198 ]

Goed, het is dus afgelopen maandag gelukt! Raam werkt weer naar behoren. Kosten: €100!

Paneel eraf als volgt:

Kap deels of geheel lostrekken. Kapje hoeft niet helemaal eraf. (Voorbeeldfoto, dit is het rechterportier, links is bijna hetzelfde) Kapje zit vast met klembuisjes en een steekpen in het paneel. Kwestie van vingers erachter en voorzichtig lostrekken.

Rand rond de “klink” eraf. Ook hier klembuisjes, dus gewoon met beleid trekken. Wederom voorbeeldfoto van het rechterportier:

Dan kap van de speaker eraf en de speaker verwijderen. Na de 4 schroeven (torx!) vindt je nog twee schroeven waarmee het paneel zelf vast zit. Onder en boven de handgreep zitten ook nog 2 torx schoeven (grotere maat) die los moeten. Het paneel zit met meerdere klikpennen vast. Met beleid lostrekken, schiet per pin los van het deurframe. Voorbeeld van het rechterportier.

Dan kan de geluidsisolatie losgehaald worden. Resultaat (deze keer het daadwerkelijke portier) :

Schroef schroef schroef, bout loshalen voor het verwijderen van het klink-mechanisme. Hier zou eventueel nog een pop-nagel horen ze zitten, maar die was bij dit portier niet (meer) aanwezig:

De staven loshalen door ze met beleid uit de klemmen te wippen. Lukt gewoon met je vingers. Wel markeren met stift zodat je ze straks op juiste afstand weer terug kan klikken. (In de foto nog niet gedaan.)

Er zit ook nog een stuk donkergrijs schuimplastic in dat met een enkele torx schoef vast zit. Makkelijk eruit te halen, en noodzakelijk anders heb je straks niet voldoende ruimte binnenin het portier om de rails eruit te kunnen halen.

Voordat ik begon met het losboren wilde ik de ruit van de rails loskoppelen. Dit is een kwestie van twee keer een haak terugduwen en de ruit loshalen van de bevestiging op de rails. Hieronder de klem waar de ruit vanaf is. De ruit had ik erna in bovenste positie weer tijdelijk vastgeplakt met ductape.

Strategisch wat tape plakken om het veisel op te vangen:

Nog even zo’n ding op!

Boren boren boren! Resultaat ongeveer als dit:

En dit komt er, nadat je de stekker voor de motor hebt ontkoppeld, dan uit…

De motor is gemakkelijk los te halen, 3x torx, en op het nieuwe mechaniek vast te zetten. De rest is omgekeerde volgorde. Rails terugplaatsen, deze keer schroeven in plaats van poppen, schroeven zitten bij het vervangende onderdeel, en de ruit aan de rails koppelen. Hier week de gebruiksaanwijzing overigens af van het onderdeel. De schuiven op de rails hadden nokken die precies in beide gaten in de ruit pasten. Daar moest een borg-pin achtige klip op om de ruit te borgen. De handleiding had het nog over schroeven.

Schuimblok terug, deurklink terug, alles goed na-draaien, paneel terugplaatsen, vastschroeven, luidspreker terugplaatsen, enzovoorts.

Nog een extra tip: de plakresten van ductape kan je uitstekend wegkrijgen met ... WD40! Deze tip bleek goud waard, want er moest (na 2 weken en veel zon erop) flink wat resten weggehaald worden.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juni 2010 09:39 PM
  [ # 199 ]

Dat is wel weer zo praktisch dat het raam weer open kan Wink

Mooi werk.

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 22 juli 2010 11:38 PM
  [ # 200 ]

Goed, maar even ‘cross-posten’ zodat de info ook hier staat:

Verder: Straks op autovakantie, richting Oostenrijk, lekker in de Alpen ‘fahren’.

Na terugkomst gaan kijken waar ik LPG laat inbouwen, want morgen gaan we voor een huis tekenen (!!!) dus is het wel zeker dat de woon-werkafstand voorlopig blijft zoals ‘ie is.

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 01 augustus 2010 12:25 PM
  [ # 201 ]

Dus:

Oliepeil = OK
Bandjes = 2,5 bar rondom, genoeg profiel
Koelvloeistof = OK
Ruitenwisservloeistof = aangevuld
Brandblusser, 2 kleurige hesjes en verbanddoos = present
Oostenrijks 10-dagen vignet onder de voorruit = straks aangebracht

Het enige waar het niet van gekomen is (slechte planning!) is het opnieuw aanbrengen van de nano-ruitbeschermer! Dat is, als ik het nu overdenk, toch wel dom geweest om niet te doen. Toch nog maar even goed kijken of we daar niet nog een gelegenheid voor kunnen creëren.

Al met al voor de voiture (vrijwel) alle ingredienten voor een bon voyage  cool smirk

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 05 augustus 2010 07:13 PM
  [ # 202 ]

GRRRRR Sad  Niet leuk!

Hier in Oostenrijk hebben ze OMV Super 100 op tap. Zie hier. Om het nog even erger te maken, het kost maar €1,35/liter. Toen er weer 700+ km op zat ging de tank dus fluks vol met dit elixer. En dat is goed te merken!!

Okay, het is geen dag-en-nacht verschil maar de motor loopt merkbaar soepeler, heeft meer koppel lager in de toeren, pakt sneller op en bokt niet meer waar ‘ie dat met ‘onze’ Shell V-power benzine nog wel zou doen. Zonde dat ze dit in Nederland niet hebben.

Om de wijze woorden van cartoonfiguur Calimero even te misbruiken: Dit is niet eerluk!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 05 augustus 2010 08:48 PM
  [ # 203 ]

Een vervangingsfiltertje heeft overigens beetje een zelfde effect Wink

Veel plezier nog Wink

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 05 augustus 2010 10:26 PM
  [ # 204 ]

Maar die ligt er al in, die K&N inlegfilter. Dan zou ik over moeten naar zo’n leuk kegeltje.

(Wat ik misschien wel doe om LPG vermogensterugval wat te compenseren.)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 05 augustus 2010 10:30 PM
  [ # 205 ]

Je heb geen vermogensterugval, das het mooie van de installaties van tegenwoordig Smile

LPG heeft zelfs iets meer vermogen, maar dat merk je nauwlijks, uiteindelijk heb je ook iets meer gewicht in de auto.

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 27 augustus 2010 04:39 PM
  [ # 206 ]

Zo, afspraak is gemaakt met de gastankinbouwtoko! Er komt een BG3 installatie (LPG G3 met flashlube installatie) in de voiture met een 54 liter ringtank (43,2l bij 80% vulling) voor een actieradius op gas van ongeveer 550 km, uitgaande van 15% hoger verbruik dan ik nu heb met benzine.

Dat is dan bijna €1900 aftikken. Dit zal zich in iets meer dan anderhalf jaar zal terugverdienen. Nu verbruik ik ongeveer €2500 aan benzine per jaar. Bij LPG (èn toegenomen wegenbelasting) zal neerkomen op rond de €1300 per jaar. U bespaart pak ‘em beet €100/maand!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 augustus 2010 07:20 PM
  [ # 207 ]

Klinkt goed Wink

Ik ben benieuwd of bij jouw die tank gaat passen, bij mij paste die niet.
Welk merk installatie komt erin? En waar laat je het doen?

Vergeet niet van die verloopjes te vragen voor in het buitenland, anders kan je niet overal tanken.

Dat geld van die Flashlube heb ik lekker in mijn eigen porto laten zitten Smile

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten

Gepost: 27 augustus 2010 08:42 PM
  [ # 208 ]

ohh Typo gemaakt in de post hierboven.

Het wordt een Brc g3 installatie, door Agin hier vlakbij in Rotterdam. Wat me met name aanspreekt is de 3 jaar garantie die ze bieden op de installatie.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 augustus 2010 08:50 PM
  [ # 209 ]

Het merk Brc zegt me eigenlijk niets. Maar met 3 jaar garantie zal dat wel goed zitten Wink

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 28 augustus 2010 12:37 AM
  [ # 210 ]
Technoloog schreef:

Maar die ligt er al in, die K&N inlegfilter. Dan zou ik over moeten naar zo’n leuk kegeltje.

(Wat ik misschien wel doe om LPG vermogensterugval wat te compenseren.)

Die open luchtfilter kan leiden tot te warme verbranding omdat je veel lucht binnenkrijgt (op LPG dus). Dus best niet doen Wink

Profiel  

14 van de 27
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook