De TZD inderdaad. Niet vooruit te trappen dat ding.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nu blijft de GTI?
De GTi is gisteren voor de apk geweest. Bij de Hegru. Ik had het idee om erop te kunnen wachten, maar dat ging even niet lukken:
- ashoes rechts
- handremkabel links, rechts zou volgend jaar komen
- uitlaatsteun losgerot (wist ik al, zouden ze kunnen doen terwijl ik wachtte)
- reflector koplamp links meer dan 25% verrot
Dus aan het eind van de dag stond de BX weer klaar, met de originele vissenkommen en een rekening van 400 euro. Kan ie er weer even tegenaan!
- BX 16V MK2
Hebben ze meteen de binnenkant van de achterportieren meegenomen ?
Grappig: van Vught naar Raamsdonksveer rijd ik altijd binnendoor door wat dorpjes. Zo ook zondagochtend, eerst iemand ophalen en dan naar de BXclub meeting. Doe ik er met de BMW normaal een dik half uur over (drempels….), met de BX was ‘t maar 20 minuten
Fijn beestje is ‘t toch!
Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Harm schreef:Grappig: van Vught naar Raamsdonksveer rijd ik altijd binnendoor door wat dorpjes. Zo ook zondagochtend, eerst iemand ophalen en dan naar de BXclub meeting. Doe ik er met de BMW normaal een dik half uur over (drempels….), met de BX was ‘t maar 20 minuten
Fijn beestje is ‘t toch!
vies woord gedetecteerd!!!!!
Aangezien ik vakantie heb, vorige week de BX maar eens op de brug gehangen. Algemene inspectie, maar ook om de situatie rond de bumpertank eens te bekijken. Daar speelden twee dingen: de vage benzinelucht die ik wel eens ruik als ik ‘m net volgetankt heb en de bobbelige lak met bruine randjes achter het tankklepje.
Om te beginnen dus maar eens wat zand en rommel weggehaald, daar kwam nog aardig wat uit:
In die berg zitten ook stukjes bumpersteun, die er dus zo uitziet:
Geen wonder ook, als je ziet wat een hoop modder daar blijft hangen. De bumpertank heb ik eruit gehaald (zowaar gingen de boutjes makkelijk los) om de boel goed schoon te kunnen borstelen, zodat er een hoop dinitrol-zooi enzo overheen gespoten kon worden. De twee slangklemmen die de vulhals vasthouden waren allebei gebroken, dus daar heb ik maar even nieuwe gemaakt.
Tot slot ook maar even het plaatwerk achter het tankklepje opgeschuurd zodat daar de roest weg was om te voorkomen dat het nog verder ging roesten. Dat was een succes, er zit nu geen roest meer:
Dat hele boeltje behandeld met Noverox en er daarna met een spuitbusje wit dat ik nog had (niet BX-wit) de boel weer wit gemaakt. Echt mooi is ‘t niet geworden, maar het zal voorlopig niet verder roesten hoop ik.
Gelukkig waren alle schroefgaatjes nog bruikbaar…
- BX 16V MK2
Ik was laatst bij een automaterialenhandel waar ze originele merkkleuren lakstiften en spuitbusjes verkochten, aan het stof te zien van oudere modellen Welke kleur heeft de GTI ook alweer, dan wil ik er nog wel een keer langs!
Goed bezig trouwens, de GTI verdient het beste!
EWT, Blanc Meije
Om het echt mooi te maken moet eigenlijk het hele scherm overgespoten worden, er zat ook iets roest net buiten het tankklepje…
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hahaha jij hebt tenminste nog stukjes bumpersteun
Maar goed bezig! Zo zag de 16V er een jaar geleden ook uit, nou ja, nog net zonder gaten dan maar ook niet fraai meer.
De steun waar de beugel van de bumpertank in hangt is al zo’n beetje weg inmiddels.
Hier wordt wel het belang aangetoond van regelmatig de wielkasten uitspuiten. Ik heb er twee jaar geleden ook kilo’s en kilo’s troep uit gehaald. Nu houd ik het schoon!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
- BX 16V MK2
Als het hele scherm moet heb je niet zo veel aan klein busje vrees ik haha. Wel goed dat je het aanpakt, volgens mij zo’n beetje het enige slechte punt van deze auto?
Wielkasten schoonspuiten heb ik ook altijd zo veel mogelijk gedaan, als je ziet wat er na een paar weken slecht weer uit komt…
Dat was wel het enige echt slechte punt ja, meteen ook even de leidingen aan de onderkant schoongeborsteld en in de meuk gezet…
Binnenkort nog een stuurhuishoesje vervangen en weer eens een beurtje, ff de remmen bekijken en is ‘t wel weer goed.
- BX 16V MK2
Hoeveel rijdt je er nu eigenlijk mee?
in een jaar tijd zo’n 6000 km gereden… laatste keer dat ik getankt heb was eind mei