Hoi,
Onze XTR (10.000km) met 120pk VTi had afgelopen vakantie zo nu en dan een sterke brandlucht onder de motorkap.
Het kwam alleen voor als de wagen erg moest trekken in de 1e of 2e versnelling op kleine, steile bergwegen. Het was daar niet warm (ca. 15 graden), en het was ook geen “geur” van slippende koppeling volgens mij. Het was meer een scherpe brandlucht. Onder de kap konden we niets abnormaals zien.
We hebben geen vermindering in vermogen kunnen ontdekken, en toen we na een paar dagen weer in vlak terrein kwamen was het probleem over.
Ik ga binnenkort naar de garage om e.e.a. te laten checken, maar zou graag willen weten wat dit geweest zou kunnen zijn.
Thx, FF
Berlingo 1.6i/110pk 2003 (verkocht) - Berlingo XTR 1.6VTi/120pk 2010 (verkocht) - Volkswagen T4 California 2.5 TDI - Suzuki Swift
Tegenwoordige koppelingen stinken door het abvestvrije materiaal echt wel naar brandlucht.
Kan ook zijn dat je motor erg heet is geworden, en dan met name de uitlaat: Kijk eens in de buurt van de uitlaat en de spuitstukken of je daar verdachte bruine vlekken ziet.
To err is human, not to err is divine.
Ik heb onder het motor gedeelte van mijn Berlingo geen bodemplaat meer en ook eens een brandlucht. Dat kwam door een plastic zak die er tegenaan was gewaait.
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit