inwendige roest
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175

Gepost: 05 augustus 2010 10:02 PM

Mijn xantia roest op de beruchte plaats: in de koker achter de achterste benedenhoek van beide achterdeuren (ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven). En, het is geen break, maar een berline! Welk middel achten jullie het meest geschikt om het roesten te stoppen en de koker voor de toekomst te beschermen? Alvast bedankt voor eventuele reacties.
groeten Manus.

Profiel  

limoenman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 05 augustus 2010 10:17 PM
  [ # 1 ]

Ik heb het zelfde probleem. Binnenkort eerst alle losse roest wegslijpen met een staalborstel, daarna goed insmeren met noverox, daarna weer de originele kleur erop…...hoe ik het ga doen in de binnenkant van de balk, moet ik nog even bedenken…Ook hier zijn suggesties welkom…

C5 break hdi 2004
AMI6-1963

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 augustus 2010 10:39 PM
  [ # 2 ]

Als het ECHT duurzaam moet beschermen (in de holle ruimte): Mike Sander’s Fett.

Citroen!

Profiel  

manus
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 augustus 2010 10:59 AM
  [ # 3 ]

DriverD, waar is dit eventueel te krijgen en kun je het met een tectylspuit aanbrengen? Aan de buitenkant valt het nog redelijk mee. Er komen iets roestplekkjes. Ik weet het, dit is het begin
(van het einde?).
Groeten Manus.

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 06 augustus 2010 03:10 PM
  [ # 4 ]

inspuiten met lijnolie + verhader (sikkatief) 4:1

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7581

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2010 03:29 PM
  [ # 5 ]

DriverD heeft gelijk - ‘t effect van Sanders z’n vet is getest en bewezen. Maar als simpele amateur kun je met Fertan, Owatrol en Tectyl de boel aardig vertragen. Fertan is waterdun, loopt dus ook in spleetjes en zet de bestaande roest om. Voor lastige plekken: je kunt ‘t in een oude (of goedkope) plantenspuit doen. Die je daarna wel kunt weggooien. Daarna iets olie-achtigs (Owatrol - uit de scheepvaart, of natuurlijk gewoon good old Tectyl, lijnolie zal ook wel werken) om het af te dekken. Kun je altijd later nog eens met Mide Sanders z’n vet in de weer.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 06 augustus 2010 07:49 PM
  [ # 6 ]

Gewoon zomaar in de (verhardende, er zijn wat soortjes in) Owatrol jassen vertraagt het roesten ook al behoorlijk. Het mooiste zou wel zijn om het met een tectylspuit te verwerken. Alle andere tips werken gewoon ook trouwens dus het is maar net wat je zelf wilt & handig vindt Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

manus
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 06 augustus 2010 10:04 PM
  [ # 7 ]
Penny Lane schreef:

Gewoon zomaar in de (verhardende, er zijn wat soortjes in) Owatrol jassen vertraagt het roesten ook al behoorlijk. Het mooiste zou wel zijn om het met een tectylspuit te verwerken. Alle andere tips werken gewoon ook trouwens dus het is maar net wat je zelf wilt & handig vindt Wink

Derk

Ik heb al 2 maal owatrol gebruikt. Aanvankelijk was ik hier wel enthousiast over, maar het blijkt de roest toch niet helemaal te stoppen. Vandaar mijn vraag of jullie iets (beters) wisten. Ik ben trouwens in het gelukkige bezit van een tectylspuit.
Groeten Manus.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 augustus 2010 10:39 PM
  [ # 8 ]
manus schreef:

DriverD, waar is dit eventueel te krijgen en kun je het met een tectylspuit aanbrengen? Aan de buitenkant valt het nog redelijk mee. Er komen iets roestplekkjes. Ik weet het, dit is het begin
(van het einde?).
Groeten Manus.

http://www.mike-sander.nl/

Citroen!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 06 augustus 2010 11:49 PM
  [ # 9 ]
manus schreef:
Penny Lane schreef:

Derk

Ik heb al 2 maal owatrol gebruikt. Aanvankelijk was ik hier wel enthousiast over, maar het blijkt de roest toch niet helemaal te stoppen. Vandaar mijn vraag of jullie iets (beters) wisten. Ik ben trouwens in het gelukkige bezit van een tectylspuit.
Groeten Manus.

Nee, dat weet ik. Roest stoppen kan maar op 1 manier: uitslijpen en er nieuwe delen in lassen. En dan nóg komt het ooit terug. Daarom merk ik ook op dat het de roest behoorlijk vertraagt. Zelfs Mike Sanders’ Fett, hoewel alom (en waarschijnlijk terecht, ik moet het nog proberen) geroemd, zal de roest niet definitief stoppen, maar alleen (sterk) vertragen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook