wie kan mij vertellen wat ik nodig heb als ik een 2.0 v16 in een citroen zx 1.4 wil leggen? ik krijg bij de 2.0 versnellingsbak, kabelboom, computer.
gr bas
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heel veel geduld, doorzettingsvermogen, een schema van alle elektriek en vooral veel kennis van zaken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De wielophanging van een TU is anders dan van een XU, dus veerpoten met wielnaaf, draagarmen, remklauwen en assen. Een andere radiateur, fan, koelslangen, etc etc, weet waar je aan begint, het is makkelijker om een ZX met 2.0i motor te kopen, of een ZX met kleinere XU motor en daarmee de motorwissel doen.
En als je een ZX met een kleinere XU motor zoekt, die van mij komt binnenkort vrij.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Elke handige giechel krijgt elk motorblok passend, maar zoals al aangegeven is de complete voortrein van de 1.4ZX anders als die van een 1.6-2.0ZX…
Dat wordt dus flink sleutelwerk of een sloper kopen en de complete wielophanging etc overzetten…
Dan beter jouw 1.4 verkopen en een 1.6 of meteen een 2.0 16V kopen, lijkt me handiger èn uiteindelijk goedkoper…
‘Spirit of avant-garde’
Ik neem ook aan dat je bij de ombouw van een TU5 naar een XU10 moet herkeuren…
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nee, de regelgeving is veranderd:
zolang het aantal cylinders gelijk is gebleven is er geen haan die kraait…
‘Spirit of avant-garde’
EW schreef:Ik neem ook aan dat je bij de ombouw van een TU5 naar een XU10 moet herkeuren…
Je bedoelt TU3, dat is de 1.4i TU motor
Damn, ik wist dat het getal 1 afweek van de motorinhoud.
Verkeerd gegokt.
Mag ik als excuus aanvoeren dat ik in deze meer van de XY/XW weet?
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
keuren is niet noodzakelijk….
Maar om een 2.0 16V in een 1,4 te leggen gaat wat ver, je kan beter een goede auto kopen met een XU motor
want dan klopt het voor subframe wel!
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
en ik zou ook een beetje aan de veiligheid denken de remmen want een 2.0 16v blok heeft toch wel een betere rempartij nodig dan een 1.4
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere