Je hebt gelijk JoF Maar inderdaad ze lijken er erg op
je kan duidelijk zien dat ze beide uit de psa stal komen.
Had ooit DS 21, GS 1220, GSA Pallas, CX1 2.0 ‘85 LPG, CX2 2.0 ‘86 LPG, Berlingo 1,9d, Buick century ‘88 LPG, GMC C1500 ‘88 LPG, 205 1.1, momenteel in het huishouden aanwezig; C5 Break 2.0 ‘02 LPG, Chrysler sebring LE autostick ‘01 LPG.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik vind ze eigenlijk best wel anders
en die van de C5 veel mooier
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De bandbreedte is niet echt belangrijk voor comfort., het is de wanghoogte die de verendheid van de band bepaaldn (en de constructie voor een deel natuurlijk). Maar een lagere band heeft minder veerweg dan een hogere, dus is minder comfortabel. Daartegenover staat dat er ook minder “zwabber” ruimte is met een lagere band, en dat hij dus strakker stuurt. Bredere band -> meer grip bij droog wegdek, minder bij nat wegdek. De wanghoogte is proportioneel aangegeven (%). Dus 225/45 is in theorie (225*45%) 101.25mm hoog en 195/65 in theorie 126.75mm hoog. De 17 inch banden zijn dus lager (zo’n 20% lager) dus minder comfortabel. Stuurt wel strakker, want het deel van de band dat contact heeft met het wegdek kan minder ver bewegen t.o.v. de velg dan bij een hogere wang.
Overigens vind ik dat best mooie 17 inchers die je gefotosoeped hebt daarzo. Ik zou dat gewoon doen als jij ze ook mooi vindt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik vind die LM velgen waar je nu een optie op hebt netjes staan onder de C5. 800 Euro vind ik wel een hoop geld voor een stel tweedehands velgen al zitten er nog redelijk bruikbare banden op. Met 6 of 700 vind ik dat het echt wel bekeken moet zijn. Meja, als je ze mooi vind en je hebt het er voor over dan zou ik het zeker doen.
Andere wielen voor je C5
Afgelopen zaterdag heb ik Dezent N met Antyre PH 188 225/45R17 laten monteren en ben er echt over te spreken.
Het comfort lijkt eerder toegenomen als (naar verwachting) achteruit gegaan terwijl er Michelins onder zaten!
Waarschijnlijk zal het gevoel van comfortverbetering te maken hebben met de verbeterde wegligging waardoor ik echt meer controle over de wagen heb.
De Antyres heb ik nu alleen nog maar op droge weg gereden (c.a. 400km) maar dat beviel uitstekend voor het geld.
Er zijn geen evaringen met deze banden te vinden omdat ze zeer kort op de markt zijn. Wel gaf de Garage (zeer correct) een waarschuwing voor mogelijk enige kilometers “hobbelen” van koude banden na het “warm” neerzetten een dag ervoor.
Deze ervaring had ik eerder met Pirelli P 6000. Het effect bij de Antyres valt me reuze mee en ik moet echt goed opletten om het te merken.
Als je het adres wilt van het bedrijf waar ik de wielen heb gekocht en de prijs wilt weten die ik ervoor heb betaald mail me dan even.
Onder wat voor een Citroen heb je deze banden laten monteren?
Wielen C5
Phritz schreef:Onder wat voor een Citroen heb je deze banden laten monteren?
1.8 16V HB Ligne Prestige uit 2002
Na 1,5 dag testen van de velgen en natuurlijk het lezen van al jullie adviesen en opmerkingen, ben ik er uit. ik laat ze er onder zitten. Het comfort is iets minder, en de geluidsproductie iets meer geworden. Maar al met al ben ik zeer tevreden over de wegligging en het weggedrag. En hoe het er uit ziet? Kijk zelf maar. Graag jullie mening hierover. Ik heb zelf ook een mening, en die schrijf ik hier later
Groet,
Maarten Trilsbeek
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ziet er prima uit. Geen patseruitstraling enzo. Gewoon nette velgen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
renz schreef::headbang
Die wil ik ook! goh wat ziet dat er mooi uit zeg
Als ik ze ooit weer weg doe, mag je ze wel kopen hoor
Ik ben altijd erg zuinig op mijn spulletjes, en hoop ze dan nog steeds in nieuwstaat te hebben. Daar zal ik wel niet helemaal in slagen, maar ik doe mijn best.
Ik schat over een jaartje of 2,5 a 3,5 .......... dan zal ik wel aan een andere auto toe zijn . (gebaseerd op het jaar kilometrage en de huidige km stand). Mocht ik ze dan niet meer op de nieuwe auto (kunnen) gebruiken, dan zet ik ze zeker hier te koop!
Groet,
Maarten
Ik heb mijn Imola velgen (6x15, inderdaad niet te onderscheiden van de wieldoppen en moeilijk schoon te maken) omgeruild voor Monza (6,5x16) met ipv 195/65/15 de 215/55/16 banden (Pilot Primacy)
Een wereld van verschil in rijden is het. De auto rijdt veel minder wollig, is niet meer aan het doorspinnen te krijgen. Het comfort is eerder toegenenomen en de banden zijn VEEL stiller.
En natuurlijk staat een maatje groter veel beter. 17"lijkt met wel te gaan hobbelen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Nadeel is overigens wel dat het reservewiel nog steeds 15"is. Weet iemand of auto’s af fabriek met 16” ook een groter reservewiel hebben?
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Nadeel is overigens wel dat het reservewiel nog steeds 15"is. Weet iemand of auto’s af fabriek met 16” ook een groter reservewiel hebben?
Frank
Yep mijn reservewiel is een 16”
volwaardig wiel met dezelfde band
Ik heb wel mijn orginele velgen vervangen door dit exemplaar,kunnen mooi de winterbanden op de orginele.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er strak uit :photo
Jammer dat zoiets dan weer ten koste van het comfort gaat.
het is een overweeging waar je zo te horen over nagedacht hebt
In welke stand staat de C5 op de foto’s , rijstand of lage stand?
arjan_verkade schreef:Ziet er strak uit :photo
Jammer dat zoiets dan weer ten koste van het comfort gaat.
het is een overweeging waar je zo te horen over nagedacht hebtIn welke stand staat de C5 op de foto’s , rijstand of lage stand?
ik heb hem inderdaad stiekem op de lage stand gezet, voor de foto :photo
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
m.a. trilsbeek schreef:arjan_verkade schreef:Ziet er strak uit :photo
Jammer dat zoiets dan weer ten koste van het comfort gaat.
het is een overweeging waar je zo te horen over nagedacht hebtIn welke stand staat de C5 op de foto’s , rijstand of lage stand?
ik heb hem inderdaad stiekem op de lage stand gezet, voor de foto :photo
ik wist het wel