7 van de 19
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
De DSuper van pascalvm
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 26 juli 2010 10:09 AM
  [ # 91 ]
Kees B schreef:

Hillman Minx?

Helemaal goed !

Ik had er zelf nog nooit van gehoord, tot ik deze zag…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 27 juli 2010 06:07 PM
  [ # 92 ]

Hallo Pascal,

Over conserveringsmiddellen is al een hoop gezged maar ik ben een echte Fluid film believer geworden. Het is goedkoop en zeer effectief. Mooie bijkomstigheid van bijvoorbeeld Fluidfilm Liquid AR (meerdere typen) is dat het ook het opvlak wat donker maakt. Vaak is het bij onze dames onder de kap een wat groezelige aanblik zoals op je eerste foto’s. De fluidfilm laat een wat vettig laagje achter alsof het zweet. Zonder dat je vieze handen krijgt als je er overheen wrijft. Even een avondje kwasten onder de motorkap en het ziet er anders uit en het roest de komende 10 jaar niet meer.

Ook kun je ermee oude tectiel lagen makkelijk los krijgen en het is geweldig als je het gebruikt om te poetsen. Stel je wilt je versnellings bak laten glimmen laat het drie dagen intrekken afspoelen en voila! Het enige wat ik niet geprobeerd heb met het spul is of het smaakt…..

Gr. Lopezdijkstra.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 31 juli 2010 01:28 AM
  [ # 93 ]

Vandaag weer even naar de DSuper geweest.

Het schiet op;
Helaas waren Thijs (de eigenaar van het bedrijf) en de lasser die met mijn DSuper bezig is allebei niet aanwezig, maar er was wel een andere lasser bezig zodat ik wel e.e.a. even goed heb kunnen bekijken en fotograferen. Als ik het zo bekijk is het grootste laswerk achter de rug;
Ik gok dat inmiddels meer dan 50% van het staal vervangen is…

Drempels aan beide kanten zijn compleet vervangen, achterkant zit er compleet nieuw in, onderkant C-stijlen (bovenop de hoedenplank), randen van de hoedenplank, plaat met kriksteunen achter en een gedeelte van wat er bovenop zit, rubberhouders, kriksteunen voor met alles wat er achter zit, etc…

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10414
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 31 juli 2010 02:47 AM
  [ # 94 ]

Dat ziet er strak uit!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 31 juli 2010 10:11 AM
  [ # 95 ]

Stevig werk Smile

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 31 juli 2010 10:57 AM
  [ # 96 ]

Vakwerk en hulde daarvoor!

Profiel  
 
Kees B
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 02-06-2010

- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Gepost: 31 juli 2010 11:25 AM
  [ # 97 ]

Geweldig leuk, om zo in detail over je schouder mee te kunnen kijken!
Bedankt.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 juli 2010 09:56 PM
  [ # 98 ]

Grondig bezig! very good

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 juli 2010 09:58 PM
  [ # 99 ]

Prachtig!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7326
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 augustus 2010 02:04 AM
  [ # 100 ]

Tjonge jonge, dit wordt zeker goed aangepakt: goede bezig.  very good

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 augustus 2010 12:10 AM
  [ # 101 ]

Vandaag weer even in Zelhem geweest;

Het laswerk aan het chassis is af;
Er zijn nog wat laatste dingetjes aan de voorsnep gebeurd:

En het belangrijkste plaatwerk hangt erop:

Het begint weer echt op een DS te lijken !

Morgen ga ik aan de slag om de bodem verder schoon (kaal) te maken en dan komt de spuiter.
Dan volgende week hopelijk de rest van het chassis kaal zodat de boel in de RX kan.

De week erop even een weekje naar Frankrijk, naar de camping van Ton Groot Koerkamp;
http://www.campingladiege.nl/
Hij heeft inmiddels een 2cv voor de verhuur, dus als we daar komen staat deze voor ons klaar,
het is natuurlijk geen snoek, maar wel leuk voor een weekje vakantie!

Ik hoop dat het plaatwerk in de tussentijd gespoten wordt (Blue Camargue) zodat we kunnen gaan opbouwen als ik terug ben.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 07 augustus 2010 12:17 AM
  [ # 102 ]

Hij wordt helemaal nieuuw!

Citroen!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 07 augustus 2010 12:21 AM
  [ # 103 ]

Dit is inderdaad grondig werk. Ziet er superstrak uit allemaal.

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 07 augustus 2010 08:43 AM
  [ # 104 ]

En of;
Ik wilde het eerst in fasen aanpakken;
eerst het chassis, dan volgend jaar het plaatwerk en het jaar erop het interieur.
Maar als je er dan mee bezig gaat blijkt het plaatwerk toch slechter dan je denkt en als je dan gaat rekenen (in geld, maar ook in tijd) is het eigenlijk slimmer om alles in één keer aan te pakken.

Aangezien het mijn dagelijkse auto is en ik ernaast alleen een motor heb, heb ik er niet zo`n trek in om haar ieder jaar een maand (of meer) te moeten missen voor de volgende ronde.

Dus dan maar alles in één keer goed, kan ik er de komende jaren gewoon mee rijden,
én ermee op vakantie !

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 07 augustus 2010 11:07 AM
  [ # 105 ]

Ziet er goed uit! Dit is gewoon de beste manier van aanpak volgens mij!

Profiel  
 
 
7 van de 19
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook