Er is weer een wijziging in de plannen met de radio. Deze heeft het dfinitief begeven
Er komt hoogst waarschijnlijk een Kenwood BT60 in, tenzij er een beter goedkoper alternatief is met BT, ipod control etc. Waarbij de kleur ook mooi groen kan
Nu zijn er 2 kabels die ongeveer hetzelfde roepen, maar wat is nu de juiste?
Er is de 970678 (of 9706.78) Een adapter autoradio/ISO stekker (”+” permanent en “+” geheugen verwisseld)
En de BNL 6533516 Een Aansluitkabel autoradio/ISO stekker voor C3, Xsara (8445—>), C5, Berlingo (8610—>) (BSI)
Er is ook nog een 970686 waar bij wel staat : Picasso (geen BSI)
Lekker duidelijk, aangezien er geen info te vinden is.
De handleiding van de BNL 65… geeft wel enige info, deze zegt het volgende (ik kreeg de “handleiding mee van de garage:
Stekker Radio—-/—-Kabelboom auto:
1: Wit-Mute hndsfree—-/—-1:aangesloten laten bij gebruik toma telefoon interface, anders los nemen
2:—-/—- 2:niets op aansluiten!
3:—-/—- 3:niets op aansluiten!
4:Oranje-Constant +—-/—- 4:niets op aansluiten!
5:Blauw-Antenne uitgang—-/—- 5:Voeding achter antenne
6:Oranje/wit - optie (verlichting Sony of VDO)—-/—- 6:Geschakelde plus
7:Rood- Geschakelde +—-/—- 7:constante plus
8:Zwart- massa—-/—- 8:massa
4 en 9 zijn omwisselbaar—-/—- 2,3,4 zijn van het multiplex systeem, indien bezet absoluut niets op aansluiten
Iemand een van deze gebruikt
Klein schopje omdat ik een oude post had aangepast ipv een nieuwe te maken

Totaal aantal Berichten: 184
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
ALpine CDE 103BT 4 kleurenmogelijkheden met display, moet je de I-podkabel er nog wel bij aanschaffen. De 104-Bti heeft die wel, alleen die heeft geen displaykleurkeuze. Die kabel kost een tientje.
Je kan er ook nog handsfree mee bellen, zit een parrot ingebouwd
Met je aansluitschema kan ik je helaas niet helpen.
Ik heb wel vernomen dat als je iets verkeerd aansluit met de radio in een picasso, dat je hele electronica van de auto door de war kan raken (ruitewissers die zomaar aangaan, verlichting..dat soort dingen)
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Uiteindelijk toch maar bij een auto/hifi zaak een Kenwood BBT60U in laten bouwen.
Mooie radio zover ieder geval. Ziet er goed uit met de display die ook groen te makken is. Jammer dat de display glimmend plastic is. Mat was mooier geweest.
In de winkel hebben ze de adapter van de radio zo aangesloten dat er geen BSI op zit. Alles lijkt goed te werken. Geheugen, auto uit, radio uit etc.
Ik heb nu alleen dat kabeltje over