Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ja, die zijn vrij kort, meestal zoiets GX GB00GB0000
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gisteren,
in mijn eigen stad Venlo bij de rotonde “de vierpaardjes” stond er zomaar een licht groene GS/GSA te wachten om de rotonde op te rijden. Ik dacht met iets van 88 in het kenteken, maar weet het niet meer zeker.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Nog even een vraagje. De GS die ik op het oog heb is door een oud mannetje bereden. Er bestaat dus een kans dat de koppeling op z’n eind loopt. Kun je die bij een GS 1220 vervangen zonder de motor te demonteren of gaat die vlieger niet op?
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
De motor moet er bij mijn weten altijd voor uit. Maar na ongeveer 30 jaar zal het blokje ook wel genoeg olie lekker via de olieretourpijpjes. Via de club of elder een pakkingsset incl. viton-o-ringen scoren, blok eruit, droogleggen en koppeling+drukgroep vervangen: rijdt weer als nieuw.
Als je geluk hebt, heeft de oude meneer dit bijv. op aanraden van garagist afgelopen 5-6 jaar ergens al laten doen, goed om te checken (rekeningen en daadwerkelijk wel/niet lekken). Alleen droogleggen of alleen koppeling vervangen lijkt mij een zeldzame zuunigheid: als je tóch dat blokkie eruit hebt…
Groeten en succes met de GS,
Rogier
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Zo en nu weer back on topic.
Voor dit soort vragen kan je beter een eigen topic starten dunkt me.
Vandaag eindelijk weer eens sinds tijden een gsa gespot zomaar in het wild, het was op de hoge rijndijk in zoeterwoude rond een uur of 7 vanavond.
De foto is een beetje vervomd door het voorbijrijden en de vorm van de voorruit van m,n gsa.
foto:
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Het duurt niet lang meer (enkele uren) of dat topic gaat er komen. Kortom, goed nieuws te melden…
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Yes heb weer een GSA gezien!! Was vandaag in Arnhem en zag op de Izaak Evertslaan een beige GSA pallas staan met een orgineel NL kenteken beginnende met JJ-??-??. De auto stond waarschijnlijk alweer een tijdje stil want het winterkapje zat er nog voor. Auto was een beetje dof maar zag er verder niet slecht uit.
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Vanmorgen kwam op de Spaarndamseweg in Haarlem een witte GS tegemoet.
Prachtig apparaat en heerlijk om dat GS-geluid weer eens te horen!
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ha! Dat was ik. Leuk om gespot te worden.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Zag je mij in de donkergrijze snoek dan ook?
Vanmiddag heb ik Fritzi gespot. Een LHM-vlekje viel me helaas wel op.
Ondanks dat is het echt een waanzinnig mooie GS in Bronze AC320!
Even verderop stond deze GSA X3 uit 1983. Is deze ook niet van een forummer?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
ah, dat zijn mooie foto’s, je had de LHM-sloot in juni moeten zien….. Maar ja, blijkbaar is hij nog niet droog. Wel vervelend. De leiding en de rubbers zijn vervangen. Toch eens uitzoeken waar het lek dan zit…. De blauwe GSA is als ik me niet vergis van de zus van Jurre.
Een uur voordat ik jouw GS fotografeerde, had ik zelf behoorlijk wat LHM-ellende (zie hier), dus ik weet er alles van.
Ik dacht overigens dat die GSA van Art was, maar dat blijkt dus toch een andere te zijn.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
jaja, als je een fatsoenlijke citroen hebt, dan weet je dat relaxed veren ook zo zijn keerzijde heeft. Maar ja, blijven mooie auto’s, ook al zijn ze Bronze AC320 in de originele kleur van 39 jaar geleden en Bronze AC320 van minder lang geleden. Hij is nu mooi Bronze AC320 Camouflage.
XBXG schreef:Een uur voordat ik jouw GS fotografeerde, had ik zelf behoorlijk wat LHM-ellende (zie hier), dus ik weet er alles van.
Ik dacht overigens dat die GSA van Art was, maar dat blijkt dus toch een andere te zijn.
Nee dit is de mijne,wel dezelfde kleur..
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)